{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
539 visninger | Oprettet:

Græsset og gro tid.. {{forumTopicSubject}}

Jeg ville lige høre om der var nogle kloge hoveder her inde der kan fortælle mig Ca hvor meget græsset vil gro/hvor lang tid Ca det vil tage at det vokser 5-10 cm når disse betingelser er:
0.5 mm lørdag 28/7 og 28°C
0,6 mm søndag 29/7 og 22°C
4,1 mm + 1,4 mm 31/7 og 22°C
Det er fordi hestene nu går på den nest sidste fold hvor der er lidt græs. Nu kan jeg nøjes med at supplere en lille smule med wrap. På søndag (29/7) så kommer de på den sidste fold hvor der er græs tilbage, og så ville jeg høre om I tror at der er en chance for at græsset begynder at gro således at jeg ikke behøver at fodre fuldt ud endnu.. Jeg har fire folde hvor de får en uge på hver fold..
Så hvad tror/ved I? smiley
Og hvis der nu skulle komme mere regn de efterfølgende dage.. Ville I så ikke gøde også? smiley

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Græsset og gro tid..
  • #3   23. jul 2018 Der skal virkelig meget regn til før græsset begynder at gro...
    Jeg har en enkelt fold der bliver vandet jævnligt og der gror græsset, men de andre er bare ved at være visne og tørre, så jeg supplere med hø.

• #4   23. jul 2018 Ja jeg supplerer også med hø, men håbet at regnet ville gøre at det sagde småkage, også begyndte det at gro som ukrudt igen..
    Jeg ville nødig skulle begynde at fodre fuldt ud med wrap.. Så havde håbet at regnet kunne gøre så jeg kun behøvede at supplere.. smiley

Mvh TT

• #5   23. jul 2018 Jeg ville bare fodre, og skulle der så begynde at komme græs, så ville jeg skære ned på wrappen.

Vores får normalt vinterfoder, og hø 3 gange om dagen...... Det er selvfølgelig også 4 store DV'er i fuldt arbejde smiley

• #6   23. jul 2018 Jeg har hørt, der skal falde mere end 10 mm, før man kan begynde at forvente at der sker noget med græsset. Alt der under vil fordampe inden det når rødderne.

• #8   23. jul 2018 Bare til info så svare 5mm regn til 5l pr. kvm smiley

Så derfor skal vi op på 10-15mm førend at der sker noget.

• #9   23. jul 2018 Vi har delt vores græsfold op, så de har haft 6 stykker ( de går 2 store heste sammen )
    Det første græs stykke de gik på, har nu været spærret af i 4 uger, og i den periode har vi haft 2 gange med regn et par timer.
    Vi kan se det er vokset en lille smule nu, men forventer ikke der er græs til hestene på dette stykke, førend vi har fået en uge eller to med MAX regnvejr..
    - mit håb er at de har nok græs på de sidste to stykker vi har hvert fald en måned endnu, og der så er kommet noget regn og vækst på det jeg har spærret af ..
    Vores går så på det tørre høje græs hele døgnet, for to sække hø til natten og vitaminer selvfølgelig ..
    Men jeg forventer at være nød til at starte kraftfoder og hø to gangen om dagen om 3 uger, da jeg desværre ikke tror på nok regn ..

• #11   23. jul 2018 Ja som alle de andre siger ser det ikke ud til at græsset kommer til at gro lige foreløbigt.
    På vores marker er det rigtig skidt, rødderne er begyndt at dø så der er stor sandsynlighed for at der slet ikke kommer græs på vores marker igen. Hvertfald ikke uden en omlægning af foldene.
    Jeg ved ikke hvordan det står til I resten af landet, men ved os står det rigtig skidt til... smiley

• Line M
    Line M Tilmeldt:
    apr 2012

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 114
    #12   24. jul 2018 Jeg har for sjov skyld vandet et område af min helt gule græsplæne med 10 mm vand 3 dage i træk, bare for at se hvad der ville ske. Arealet ligger i næsten fuld sol. Resultatet er forsvindende lidt nyvækst, græsset har blot sendt nogle få frøstande i vejret. Så jeg er enig med de andre - der skal meget mere til end 3 dages smådrypperi, før græsset kommer i god vækst igen smiley Specielt de steder, hvor det er dødbidt..

• #13   24. jul 2018 smiley

Mvh TT

Kommentér på:
Græsset og gro tid..

Annonce