{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
662 visninger | Oprettet:

Christina L
Christina L
Følger: 1 Emner: 7 Svar: 6

hest udgifter på måneds basis {{forumTopicSubject}}

Hvad giver i for at have jeres hest om måned? Jeg er gammel konkurrence rytter og savne både stævnerne men også ture i skoven, men hvis jeg skal begynde igen skal jeg have min egen da jeg altid har redet rideskole hvilket jeg ikke følte jeg fik nok ud af smiley

Og hvordan får i tiden til hest med både kæreste, lejlighed, børn og fuldtids job giv evt. hvordan en af jeres dage ser ud smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest udgifter på måneds basis
  • #1   19. jun 2018
    Folk bruger deres tid, hvor der er tid - om det så er før elle efter arbejde, når ungerne er lagt i seng, når kæresten er på arbejde osv.

Jeg bruger i snit 2000-3000 kr pr måned på hest. Det kommer an på om det er en måned med smed, behandler, tandtjek e.l

Det letteste er at kigge på opstaldningsmuligheder nær dig og regne ud fra det, fordi priserne er så forskellige.

• #2   19. jun 2018 Jeg sætter 2000 af hver måned +500 til opsparing smiley

Jeg har hest ved Roskilde
    Vi har ikke ridehus

Jeg bruger gerne 2-3 timer i stalden men jeg kan klarer der på 30 minutter hvis jeg har travlt og ikke skal arbejde med ham

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jun 2018

#3   19. jun 2018 Hvor langt tid holder udstyr ? Har sat 300 kr af til udstyr hver måned er det for meget ?

• #4   19. jun 2018 Det går and på heste og dig selv og hvilket udstyr du vælger
    Men det lyder fint nok og I hvert fald ikke for lidt hvis det var mig
    Min ødelægger grimer og dækkener for et godt ord om vinteren

• #5   19. jun 2018
    Det kommer an på om du er en der tit shopper og sælger igen, om du aldrig shopper osv.

Jeg smider ikke udstyr ud fordi det går i stykker, jeg sælger det fordi jeg hellere vil have noget andet.

• #6   19. jun 2018 Jeg bruger omkring 4500-5000 om måneden på hest i KBH.
    Opstalding er 3500, og så bruger jeg +/- 1000 om måneden på beskæring, udstyr, dyrlæge osv.
    Jeg er personligt ret slem til at købe udstyr. Ikke at jeg køber hver måned, men der sniger sig alligevel en del ind smiley

husk at beregne sadelkøb med når du køber hest. En ~10'000 ville være fantastisk at have opsparet til det (sadelmager, omstopning, sadelkøb osv).

Undervisning er +~500 om måneden.

• Christina L
    Christina L Tilmeldt:
    jun 2018

#7   19. jun 2018 Tænker og begynde en opsparingen nu her også købe hest om et års tid smiley

• #8   19. jun 2018 Jeg troede, at jeg havde fundet den perfekte hest at købe. Men så blev hun øm efter beskæring før handelsundersøgelsen. Og blev ved med at være øm.
    Så trak jeg mig.

Og snublede over en anden, som slet ikke er det jeg søgte - og alligevel, han er en rigtig kammerat og cool i hovedet, og en gylden pleaser. Mmm.

Mit endelige budget er 35-40.000 for hest + køb af udstyr.
    Opstaldning (Selvpas I en provinsby) 1200
    Han plejer at leve af hø / grovfoder ad lib og være dækket ind på det. Foder måske 500 kr pr måned.
    Undervisning 500 kr pr måned?
    Smed - jeg mener, at det bliver 400 kr pr mdr.
    Show, stævne, udstyr, vaccine, dyrlæge osv kommer ved siden af.

• #9   19. jun 2018 Ellers kunne det måske være en ide, at starte op med at få part på en hest ?

På den måde kan man lige teste tids- og ambitionsniveau af, samtidig med at man lærer hestefolk i omegnen at kende smiley

Jeg kan se, at min ældre veninder med børn, job, hus, mand og hjem efterhånden får meget forskellige preferencer for hvad de ønsker sig med deres hestehold/ridning.
    Så du kunne jo også overveje, at søge part på fx islænder eller western hest for at se noget “andet” end det du kender fra rideskoletiden smiley

Mvh Charlotte

• #10   19. jun 2018 Jeg har hest i København og det koster følgende:

Opstaldning: 4800 kr
    Smed: 1200 kr (hver 6. uge)
    Undervisning: 1000 kr
    Forsikring: 200 kr (kun sygeforsikring)

Heldigvis kender jeg nogle skønne mennesker og har nogle goder aftaler så ender reelt på 5200 kr per måned og ikke de officielle 7200 kr.

Udstyr har jeg ikke budget på, men køber med "egne" penge smiley Udover de faste udgifter har musse så i denne måned kostet 1200 kr i tandlæge, 800 kr i fysioterapeut og en ledbehandling jeg ikke har fået regningen på endnu smiley

Jeg har fuldtidsarbejde og lejlighed, men hverken mand eller børn så jeg bruger den tid jeg vil på hestene smiley Jeg bor i indre København så jeg har en del køretid frem og tilbage, men det vænner man sig til.

• #11   19. jun 2018 Jeg har hestene hjemme (2 stk) og bruger i gennemsnit 2500kr mnd. Så kommer udstyr, undervisning og uforudsette udgifter (vaccination, tandrasp, orm og beskæring er inkl) til dyrlæge og behandlere udenom dette beløb. smiley
    Mine heste får wrap ad libitum, og foder efter deres behov. smiley
    Jeg er socialpædagog og arbejder primært aften. De dage jeg træner heste når jeg skal på arbejde så starter dagen Ca kl 6.30-6.00. Så træner jeg og ordner stald og fold, går i bad og gør mig klar til at køre på arbejde. Så er jeg hjemme Ca kl 23 og går i seng omkring midnat. Når jeg har fri så sørger jeg for at husvask og heste er færdige når børnene kommer hjem fra skole således at tiden er deres smiley

Mvh TT

• #12   19. jun 2018 jeg sætter 2000 af til hest alt inklusiv også mit hestetøj

forsikring ved jeg dog ikke

• #13   21. jun 2018 Jeg har 5 heste, som dog alle står hjemme.
    Her i sommer bruger jeg ca 2500 kr om måneden, 5000 kr de måneder der er smed.
    og ca 6500 kr om måneden i vinterperioden i gennemsnit.
    Det er selvfølgelig en samlet pris.
    de får alle hver deres slags foder, står på træpiller som jeg får hjem i hele paller da jeg også har pillefyr.
    og så får de alt hvad de kan æde af wrap både ude og inde.

lige pt går de dog på døgnfold, men får stadig lidt kraftfoder, og de har en balle wrap på folden.

Kommentér på:
hest udgifter på måneds basis

Annonce