{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Sommergræs og foder :-) {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
Ja jeg har ikke helt besluttet mig for hvad jeg skal gøre i år mht sommergræs og foder. Sidste år fik de bare sit almindelige foder (og mine heste har altid som føl/plage fået foder) for Tindur var ikke rask der. Men i år tænker jeg at måske kun give vit/min da jeg også får eftersået mine marker så græsset er delvist nyt og kraftig smiley
Hvad skal I give/planlægger I at give? Og hvad laver jeres heste?
Er der et sommervitamin blanding i anbefaler der ikke koster kassen? smiley
(det skal ikke være Equsana grazing, det reagerer de negativt på, får skæl)

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommergræs og foder :-)
  • #1   15. apr 2018 Min hest kommer ikke til at få andet end vitaminer ved siden af. (Udover muligheden for at spise grovfoder ved siden af græsset)
    Hun er meget nem at holde huld på. Hun går 5-6x om ugen smiley

• #2   15. apr 2018 Min får opmålt foder. Hun får halv af sit normale foder (natur musli) og halv sember cubes.

• #4   15. apr 2018 Min skal have mundkurv på.
    Så hun kommer til at få begrænset græs, vit/min - jeg kan anbefale Semper Cubes, fordi Mini er vild med dem, og de er udformet som godbidder, så på den måde kommer man ikke til at give en masse sukkerholdige godbidder. smiley Og så får hun Nordic Horse Sortkommen pellets. smiley Lige nu holder hun pause med sine loppefræskaller, fordi det ikke er sundt at give året rundt, og hun har fået dem siden 1. Januar, men dem skal hun også starte op på igen på et tidspunkt. smiley
    Men ingen foder, hun er jl meget nøjsom. smiley Du ved, hvad hun laver, lige nu stort set ikke noget, og sådan kommer det nok også til at være til sommer, jeg kommer jo lidt hjem, men kan ike være hjemme hele sommeren som sidste år. Måske finder jeg en part, men selv hvis jeg gør, så får hun ikke mere mad. smiley

• #6   15. apr 2018 Jeg vælger at give horselux multi Cobs smiley

Cantaros bruges til hygge spring, hygge dressur og tur - så ikke det helt hårde arbejde

• #7   15. apr 2018 Hjalte får Golden Minerals fra Eggersmann og så Health Fibre fra Equsana. Satser på at jeg kan sætte ham ned i health, evt skære det helt fra når de kommer ud på græs.

For mig er det et helt bevidst valg at have vitaminer ved siden af - synes det er nemmere at styre huld på en let trivelig hest på den måde smiley

• #9   15. apr 2018 Jeg starter med at halvere deres foder - og give vitaminer - taber de sig så fodre jeg efter det - tager de voldsomt på - så tager jeg af deres foder - mine går på eng - så de får automatisk grovfoder også - da det ikke er plantet om

• #10   15. apr 2018 Vores får mineraler og 500g fiberpiller, den ene har svært ved at hlde huld, så han kommer til at få 500g LinoQrunch oveni. Græsset de går på er "gammelt" og der er ikke alt for meget af den, derfor har de også altid tilgang til hø.
    Fiberpiller og hø er med til at holde orden på maven og holde huld

• #11   15. apr 2018 Hvis min skal på sommergræs så bliver det max vitaminer i starten, og så ser jeg om hun taber sig eller tager på og fodrer derefter smiley

• #12   15. apr 2018 Mine får ikke andet end deres vitaminer / mineraler

• #13   15. apr 2018 Hvis der bliver en mulighed for at min kan komme med ned på den store sommerfold, regner jeg med at bare give hende lidt foder med vitaminer, mineraler og hvidløg i, mest fordi vi står midt inde i en skov smiley

• #14   17. apr 2018 Vores føl og avlshopper får fri adgang til godt græs og tildelt vitaminer fra Equsana ved siden af.
    Mine rideheste går på knap så højt græs nu og ellers alm foderplan, da de skal gå massere af stævner i maj, juni og juli. Efter stævnerne bliver de sat på sommerferie på folde med langt græs i 2-3 uger, hvor de blot får godt græs og vitaminer.

Kommentér på:
Sommergræs og foder :-)

Annonce