{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Sofie C
Sofie C
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10

Sommergræs - foder {{forumTopicSubject}}

Vil lige hører nogle af jer kloge mennesker, om hvad i giver jeres ponyer, mens de står på sommergræs?

Min er lige flyttet på sommergræs, og for pt ingen foder ved siden af al græsset. Men føler helt klart den har brug for noget. Ponyen er en stor 1'er der bliver brugt til konkurrence på højt plan, og bliver redet stort set hver dag. Den har vel brug for nogle vitaminer, og så tænker jeg den også kunne bruge lidt energifoder, men ikke noget med al for meget power i.

Hva ville i kunne anbefale? Og hva giver inert jeres pony, der bliver brugt aktivt, ved siden af græsset?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sommergræs - foder
  • #1   11. jun 2015 Den skal i hvert fald have vitaminer og mineraler, selvom den går på døgnfold. Hvad fodrer du med normalt? smiley

• Sofie C
    Sofie C Tilmeldt:
    jun 2015

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 10
    #2   11. jun 2015 Ved faktisk ikke, er luge flyttet fra minimale stald og her i den nye fodre de med noget andet, jeg ikke har helt styr på hvad er for noget. Men det er sådan nogle piller af en form? Har du evt. Nogle forslag til en nem måde at give ham de mineraler og vitaminer han nu har brug for? smiley

• #4   11. jun 2015 Ja, vitamin bolcher er nok det nemmeste smiley

• #5   12. jun 2015 Jeg giver min hest horselux vitamin cobs (de er godbid størrelse) efter den er kommet på døgnfold.
    Som du selv er inde på så har hestene også behov for vitaminer når de går på sommergræs smiley

• #6   12. jun 2015 En pony der yder så meget ville jeg mene skulle have rigtig foder ved siden af og ikke bare vitaminer smiley

• #7   12. jun 2015 Hvis hesten holder huld på græsset, er det nok med vitaminer-mineraler... Jeg ville give den Hippolyt Semper Cubes, de er billige og gode smiley
    Min jagthest har en forbrænding af en anden verden, så han får sit normale foder, mens han er på døgnfold med hø ad libitum (ikke ret meget græs på foldene)

• #8   12. jun 2015 Ville klart snakke med stedet hvis de køre et foder. For foderskift er ikke godt for heste, det tager dem uger at opbygge tarmene til at optage tingene optimalt og jo vigtigt hvis du har en hest der skal kunne præstere. Derfor frem for at købe noget nu og når de så kommer ind, begynder stedet at give noget 3 foder. Find ud hvordan i fodre optimalt fremad og med hvilket foder. Skal hesten yde meget, ville jeg nok tage den ind og fodre. For græs og vitamin (ja kan købes som godbidder) er til vedligehold. Men man må jo kikke på hesten og vurdere om den mangler ikke mindst i energi. Obs blir en sports pony andre varme heste først for tynde kræver de noget arbejde at få til at tage på igen. Derfor nemmere at tage det i opløbet. Fodermester på stedet og evt. Snak med foderstof hvor de i fremtiden vil handle foder og diverse smiley

Kommentér på:
Sommergræs - foder

Annonce