må man komme i narkose når man er syg? {{forumTopicSubject}}
jeg fik i går at vide at jeg skal have min fistel lavet på mandag. Men er pt syg af lungebetændelse. har feber - også i dag fredag. hoster en hel del - faktisk så meget at jeg er totalt hæs i dag
jeg har astma s¨å plejer at være hårdt ramt når jeg får lungebetændelse - også denne gang
men da jeg bare har fået at vide at jeg skulle afsted på mandag, via dialysen, så mangler jeg muligheden for at spørger noget om hvad jeg skal. dem i dialysen går mere op i om man har influenza. sjovt nok er jeg blevet smittet i dialysen med lungebetændelsen
så skal jeg regne med at jeg kommer under kniven, eller bliver sendt hjem?
det skal siges at jeg personligt IKKE følger at min krop burde under den ture lige her og nu
hvad siger I?
og gerne fra nogen som kender noget til det
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
Så jeg ville da nok lige give afdelingen et kald og høre, om de tænker de vil operere dig, når nu du har lungebetændelse. Jeg ved jo ikke, hvad du præcist skal have lavet, så måske det ikke får betydning, men ville da i hvert fald spørge inden jeg kørte derind.
apr 2008
Følger: 16 Følgere: 30 Heste: 2 Emner: 139 Svar: 1.699
men må prøve at finde ud af det. gider ikke at bruge et par timer kl lort om morgen for at blive sendt hjem igen.
dec 2007
Følger: 50 Følgere: 481 Heste: 6 Emner: 127 Svar: 2.139
God bedring med dig
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
de gange jeg har været i narkose, er en narkoselæge kommet til mig, spurgt om sygedom og det, både for mit heldbreds skyld, samt er de nok ikke interesseret i øget risiko for infiktion og flere bakterier. så ring til dem er midt aller bedste svar, forklar dem det hele og så hør hvad de mener er bedst
apr 2008
og jeg skal indlægges kl 7 mandag morgen, så her i weekenden er det lidt svært at finde en narkoselæge
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.130
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 222 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Pas på med at søge råd her om menneskehelbred. Du ved intet om folks kompetance niveau, eller mangel på samme.
Og pas på dine intime oplysninger.
Man foretrækker at operere på folk, der er almindeligt raske. Men hvis det er nødvendigt, kan svært syge mennesker blive lagt i generel anæstesi - risici stiger jo bare.
Men hvis det er vigtigt nok, så må man jo gøre det man er nødt til.
Hvordan balancen er mellem cost/ benefit hos dig kan vi ikke komme med en seriøs konklusion på. (Bl. a. fordi vi ikke kan læse din journal)
Uanset hvilke gode/dårlige råd du får herfra, ændrer det ikke på, at det er et valg der skal tages imellem dig og dine læger.
- Ring ind til omstillingen i OUH.
- Fortæl omstillingen hvem du er, hvad problemet er, og spørg om du kan blive omstillet til vagthavende læge i det relevante speciale - eller om lægen kan ringe dig op i dag?
- Kan du ikke komme igennem, så ring til vagtlægen. Måske kan han få fat på rette kollega og få dem til at ringe dig op - måske kan han ikke hjælpe.
- Er det helt umuligt at ringe ind, så dukker du altså op mandag, og spørger ansigt til ansigt til rette læge.
Pas på dig selv, og god bedring.
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
feb 2004
Følger: 60 Følgere: 26 Heste: 9 Emner: 86 Svar: 719
Jeg er blevet opereret 13 gange, og derudover lagt i narkose mange gange, og alle gangene måtte jeg ikke være syg el. Forkølet osv.
Dette er planlagte operationer jeg har været i, og selvfølgelig hvis det er akut, så kan man jo ikke vente til sin sygdom går over
Jeg synes ihvertfald du skal ringe ind og spørge, det er så ærgerligt at komme derind og måske blive sendt hjem igen
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
nov 2011
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 235
apr 2008
må man komme i narkose når man er syg?