{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
649 visninger | Oprettet:

Fortæl om din rideferie oplevelse {{forumTopicSubject}}

Jeg går lidt og drømmer om at komme på rideferie med min hest, så kigger på de forskellige høhoteller og campingpladser, hvor det er tilladt at ha hest med.
Pt kender jeg ik nogen som evt med på sådan en ferie, men det kunne være hyggeligt at ha selskab.
Anden mulighed det er at hoppe på de rideferie som tilbydes, hvor man rider deres heste i selskab med andre.
Synes det ville være hyggeligt at jer, der har været på sådan en ferie med uden jeres egen hest, ville fortælle om jeres oplevelse og oplevede i noget specielt?
Vedlæg gerne billeder af din oplevelse smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortæl om din rideferie oplevelse
  • #1   6. feb 2018 jeg var ikke som sådan på rideferie, men har været på tur da jeg var på Bornholm, hvor vi red på stranden smiley Og så har jeg været hjælpe guide på Rømø smiley Det er nok det tætteste jeg kommer smiley

Jeg vil vildt gerne selv på en god lang tur med min hest, nogle venner og se verden fra anden vinkel smiley

• #2   6. feb 2018 L&S-det må ha været fed tur at ride på Bornholm. Jeg elsker den ø smiley ja jeg tænker det må en fed oplevelse at være sammen med venner på sådan en tur smiley

• #3   6. feb 2018 Har har en veninde der rider med nogle venner om sommeren, det ser simpelhent så hyggeligt ud smiley og ja det var enormt smukt at ride i skov og langs stand på Bornholm smiley det kunne klart anbefales!

• #4   6. feb 2018 En mor og datter fra stalden af, de skal på tredie år til Island på rideferie smiley har sagt de godt kan ha mig med i deres kuffert, jeg fylder ik så meget smiley lol. Ej er død misundelig smiley

• #5   6. feb 2018 Jeg har været på rideferie i Irland i en uge. Man rider fra den ene B&B til den næste, og det er uden guide, så det er lidt specielt. Den første dag fik vi udleveret en hest hver og et kort til prøvetur i området omkring gården - det tog 4 timer (uden guide) på MEGET friske heste - de var mere medgørlige resten af ugen, da de fik nogle kilometer i benene. Dagen efter pakkede vi alle vores ting i sadeltasker og blev kørt ud til en skov, hvor turen startede. Og så var det ellers bare med at følge kortet og de gule pile, som gården har sat op langs ruten. 3-4 timers planlagt ridning om dagen, men man måtte gerne ride længere/tage afstikkere fra ruten, hvis man ville. Terrænet skiftede mellem bjerge, skov, hede, strand. Tempoet bestemte vi selv, men meget af tiden kunne man ikke ride hurtigt, da terrænet ikke tillod det. Hestene var veltrænede irske huntere (varmblodsheste) og irish cobs. Man skal min. være 2 personer sammen - det er meningen, at det skal være ens helt egen tur, så man rider ikke i halen på andre. Der er maks . 2-3 hold afsted på samme rute samtidig, og man kan jo så bare lade være med at tage afsted samtidig om morgenen.

Jeg har også arbejdet på gårde, der tilbyder rideferie/rideture i Island og Canada (også islandske heste), men jeg har kun været på heldagsture der, ikke deciderede rideferier, da mit job var at træne heste. Var ikke guide.

Jeg har en drøm om en hærvejstur til hest i DK engang i fremtiden, det lyder som en skøn oplevelse!

• #6   6. feb 2018 Jeg har været på en uges ride ferie i Catalonien hvor vi red fra sted til sted smiley den blev en katastrofe for mig da jeg ikke vidste at jeg ikke kunne tåle ruskind sadel.. To dage ind i ferien havde jeg SÅ ondt i lårene at jeg var tæt på at tage hjem.. Der blev byttet sadel, så hest imod min vilje, så fik jeg "min" hest tilbage den sidste dag. Jeg kom ikke ret godt overens med min Rom mate da hun var en ung forkelet tøs der mente at hun hele tiden skulle have sin vilje.. Og guiden var jeg ikke ret imponeret over da han ikke holdt det han lovet.. smiley
    Billedet er fra den første dag hvor vi er i et meget tæt bevokset område smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #7   6. feb 2018 Her er et andet smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #8   6. feb 2018 Mig og "min" PRE smiley smiley han var virkelig en dejlig hest med en god svævende galop smiley
    Jeg ville gerne have taget ham med hjem smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #9   6. feb 2018 TT- ej det sku ærgeligt at få sådan en ferie ud af det smiley det ik lige det man regner med og betaler for. Ellers et smukt land og fin hyppe du red smiley

• #10   6. feb 2018 Ja, det må jeg hellere tilføje til min Irlandstur også - jeg overbelastede mine knæ på dag 3 og måtte tage smertestillende resten af turen. Man skal være forberedt på lidt af hvert, når man pludselig skal ride fremmed hest i mange timer om dagen.

• #11   6. feb 2018 Gingerella- Irland må være så smuk, så smuk at opleve smiley men modigt med sådan et langridt uden guide. Det turde jeg sku ik smiley

• #12   6. feb 2018 Den hellige - Ja det var rigtig træls, og det der næsten var værst var at jeg faktisk havde redet mig op hjemmefra (til at skulle holde til det) som den eneste på turen.. smiley Og så blev jeg den eneste der fik problemer smiley

Mvh TT

• #14   6. feb 2018 De har arrangeret rideture derovre i over 30 år, og folk elsker det så meget, at de kommer tilbage igen og igen smiley Men ja, man skal være erfaren rytter for at tage turene - dog har de masser af heste at vælge imellem, alt fra helt rolige cobs i ponystørrelse til toptunede jagtheste med masser af go.

Anyway, der er jo mange muligheder for rideferier - havde jeg selv hest, ville jeg helt sikkert lave noget sammen med den. Kommandørgården på Rømø fx smiley

• #15   6. feb 2018 Vi (min søster, jeg og min mor) pakkede engang trailer og ponyer og tog en uge til Rømø - her lejede vi fold til ponyerne og campingplads til os selv, hvor vi så sov i hestetraileren. Vi havde købt sadelgjorde, som vi satte bøjler i og så red vi på stranden og badede hver formiddag med hestene - og tog så en aftentur igen med vores rigtige sadler, hvor det gik afsted i fuld galop mod solnedgangen smiley Skøn, skøn ferie!

• #16   6. feb 2018 Skønne historier i kommer med smiley man får jo helt lyst til sommer smiley

Kommentér på:
Fortæl om din rideferie oplevelse

Annonce