Spørgsmål til telepatør Spørgsmål til telepatør
Jeg var heldig at vinde en giveaway, hvor en telepatør kunne svare på nogle spørgsmål omkring sin hest.
For eksempel "Trives du her på dette opstaldningsted" eller sådan noget.
Jeg må stille telepatøren fem spørgsmål, som han vil prøve at finde svar på.
Har I nogle idéer til, hvad jeg kan spørge om?
Hun virker til at være glad og velfungerende, som det nu står til, og vi har ikke rigtig nogle problemer.
Så jeg kan faktisk ikke lige umiddelbart komme på så mange spørgsmål.
Lidt om os:
Hun er min part, og jeg passer hende fredag-mandag hver uge.
Vi rider LA (dressur) til stævner.
Vi rider primært dressur, men springer cirka en gang om måneden.
Jeg har snart haft part på hende i et år.
Jeg håber I kan hjælpe mig med at finde nogle spørgsmål.
Jeg har længe selv overvejet at få telepatør ud til hende, og jeg plejer at have en masse gode spørgsmål i hovedet, men lige nu kan jeg ikke rigtig komme i tanke om specielt mange.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.640
Det har ligeledes betydning for vores heste, om de føler at deres ryttere elsker dem. Der er ikke altid overensstemmelse mellem det ryttere tror hun gør, også det hesten oplever. Her under om hesten føler sig set og hørt, og ikke mindst respekteret. (der er ikke så store forskelle i vores følelser og hestens følelser når det kommer til det helt grundlæggende, og hvordan vi reagere på andres behandling af os)
Måske du kunne formulere nogle spørgsmål omkring disse emner.
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.583
Hvis jeg skulle tillægge noget han sagde værdi, og måske endda ændre foder, tilkalde dyrlæge eller forandre træning/omgang med hesten på baggrund af det, ville jeg være sikker (men jeg er også ekstremt skeptisk, og alle kan komme med noget generelt a la horoskoper, der også passer lige på dig - også selvom der byttes om på stjernetegn).
Derefter ville jeg spørge om hesten havde ondt nogle steder.
Et lidt kedeligt indlæg fra mig, men synes det er så vigtigt at være skeptisk - især når folk påstår at gøre noget der ikke kan udføres af alle
jul 2015
jun 2010
Kan en påstand ikke falsificeres eller bekræftes (og de præcise beviser der skal til skal oplyses på forhånd ellers er det ren efterrationalisering), så er det ikke videnskabeligt holdbart - det er bare en historie.
Lad mig vende den om; hvilken objektiv test - der kan gentages og vurderes objektivt - vil falsificere telepatørens evner?
jun 2010
Hvis folk rent faktisk handler ud fra hvad en telepatør siger, så skal bevisbyrden vel være løftet? Ligesom den er for dyrlæger, tandlæger og moderne medicin generelt. En teori/telepatørudtalelse er let at få verificeret.....det er betingelserne for falsificering der er svære, og dem synes jeg bestemt mangler i nogle tilfælde
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
jun 2010
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
TS - Jeg ville have spørgsmål som:
Til Tindur
Er du lykkelig her?
Hvad kan du aller bedst lide at lave når vi rider (dressur, skoven, spring)?
Har du ondt nogle steder foruden almindelig ting som ømme muskler efter træning ?
Hvorfor er du så bange og nervøs for alting? Jeg har jo aldrig udsat dig for noget farligt eller svigtet dig..
Hvad kan jeg gøre for at du er tryg?
Dette er spørgsmål jeg ville have
Mvh TT
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Hvad der måske kunne være intessant for dig at spørge om:
- Føler hesten, at dens udstyr passer
- Hvad kan den godt lide / bryder den sig ikke om i træningen (herunder måske hvad den gerne så mere af som f.eks. skovture af, og mindre af, f.eks. træning af kontragalop).
- Hvad foretrækker hesten som belønning for en godt udført øvelse
- Er der noget du som rytter kan forbedre? (det kunne være attitude, holdning, at du har en tendens til at sidde lidt skævt, jada jada)
- Er der noget, hesten virkelig ikke bryder sig om den gerne vil fortælle dig om?
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
jun 2010
Men det kommer langt fra TS emne, og jeg tror ikke jeg får svar, så jeg vil lade være med at forstyrre tråden mere - folk må jo tro hvad de vil, så længe det ikke skader hesten
jan 2013
Følger: 45 Følgere: 13 Emner: 19 Svar: 218
jun 2010
Virker det ikke, så er det ikke medicin.
Og jeg forstår heller ikke man ikke vil demonstrere i en objektiv test, det må være fordi man ikke tør.
At skrive ting ejer får til at passe er ikke bevis, det er menneskets hjerne der leder efter mønstre - også hvor de ikke findes
aug 2017
Følger: 7 Følgere: 5 Emner: 1 Svar: 469
Hvis kunden vil tro på det, så kræver det næsten intet fra sælger at få dem overbevist. Især når vi taler telepati med f.eks. døde dyr, da kunden her er i et sårbart stadie og derfor VIL blive overbevist og finde svar.
mar 2011
Mvh TT
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Jeg har fået go kendskab til hestene og kunne sagtens genkende det de fortalte. Det var ud fra billed og også et besøg hvor telepatøren stod over for hesten. Ikke alle heste vil være med. De kan også syntes det er for underligt.
Men alle de heste jeg har fået telepateret har givet mening. Endda havde jeg en smule kendskab til den ene hests fortid og da det kom frem fra telepatøren gav det VIRKELIG mening med hestens reaktioner og passede 100% Og jeg har aldrig fået sådan noget sludder som: jeg kan ikke li bananer. Hvor hesten aldrig i sit liv har fået en banan.
okt 2016
Følger: 22 Følgere: 13 Heste: 3 Emner: 54 Svar: 64
Som sagde i går, synes jeg du skal spørge, om hun er glad i dit selskab.
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 50 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 1.211
Jeg var åben overfor forsøget, men tænkte også at det var ligemeget om alt hun sagde var lyv, hvis det bare kunne hjælpe os i den rigtige retning. Efter den gang blev jeg fuldstændigt overbevist! Alt hun sagde ramte bare plet, og jeg fik endda en ret præcis beskrivelse af hvornår jeg havde købt ham, hvilket var det første som overbeviste mig. Jeg kan ikke helt huske hvad sætningen lød på, men det var retnøjagtigt - inden for den samme måned.
Siden har jeg været ret hooked og har fået svar på hvad min pony har været udsat for som ung (misrøgt). Vi har ingen klokkeklar information omkring hvad han lavede inden vi købte ham, men jeg vælger at tro på det jeg fik af vide gennem telepatien, da det også stemmer overens med hans adfærd i dag.
Så .. Jeg mener at man skal prøve det før man tror det, hvis man er skeptiker
jun 2010
Fair at folk vil bruge deres penge på noget med udokumenteret effekt, men jeg turde ikke uden bevis for at det der blev sagt var sandt (hvis man bare vil have at vide at hesten gerne vil være sammen med en, sætter pris på en og generelt er tilfreds hvis man bare ændrer et par småting er det jo harmløst, men hvad hvis man undlader at tilkalde dyrlæge på baggrund af tilbagemeldingen?).
Beklager, det bliver uden mig.
Sorry, TS, skal nok lade din tråd være nu. Jeg håber du får en masse positivt ud af det - men husk at være skeptisk hvis det er mere end feel good-meldinger du får
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Men rigtig ofte ligger man flere 100 kr på en telepat. For den pris kunne jeg også have fået en noget mere reelt som jeg ved virker, som massage.
Lige min hest ligger der SINDSYGT meget om på internettet. Det er ikke noget jeg har et problem med, men hold nu ferie det ville være nemt som fake telepat at gå ind og læse alt jeg har skrevet. Med en smule forstand på biomekanik og adfærd kunne en faker sikkert også komme med gode bud på hvad jeg kan ændre.
jeg tror heller ikke en reel telepatør ville gøre det (hvis en session med hesten tager en halv time er det trods alt hurtigere at spørge den end at google). Men der ligger bare så meget at jeg ikke med sikkerhed kan vide, at det er det, der bliver gjort.
Tror de fleste hestefolk i et eller andet sammenhæng tester de folk, der omgåes deres heste. Bare det at spørge dyrlægen når vedkommende behandler hesten for kolik om hvad der sker og hvorfor, er jo i virkeligheden at finde ud af med sig selv om man har tillid til vedkommendes evner.
Jeg holder da også øje med hestens reaktion når han får massage og efterfølgende.
jul 2015
Når jeg ser et billede af en hest, få får jeg de energier ind, som ligger bag ved billedet. Er hesten glad eller trist, hvordan er hestens personlighed, tror den, at den er kongen af verden eller vil den heller gå i et med væggen, eller et sted i mellem.
Derudover er et at mine interesse punkter rytter/hest forholdet. Hvordan er hestens sind når rytteren også er på billedet. Er hestens sind opmærksom på rytteren, eller er sindet slukket, eller et helt andet sted. Hvordan er rytteren sind, er rytterens opmærksomhed på hesten. Ellers er rytterens sind et andet sted. Er der et bånd mellem de to. Eller er hesten "bare" et redskab for rytteren for at denne kan ride?
De svar jeg får er ofte via en følelse, en kropslig fornemmelse, et billede og end imellem talte ord (der er det min fornemmelse, at der er nogle hjælpere (engle) ind over, da hesten ikke kan tale) . også er det min opgave at oversætte disse sinaler til noget som er forståeligt for andre.
Det er f.eks. nogle af de ting jeg som telepartør kan fornemme.
Men jeg kan ikke sige til hesten, at den ikke skal være bange for hjørnet af ridehuset, den store sten eller dyrlægen. På samme måde, som jeg ikke kan sige til dig, at du ikke skal være bange for edderkopper, også vil din angst forsvinde.
Jeg kan heller ikke sige ret meget om hestens fortid, af den simple rund, at hesten ikke kan spole frem og tilbage i sin hukommelse, som vi kan. Så hesten kan ikke fortælle, at den som 4 årig var udsat for det og det. Jeg kan få en ide om hestens fortid, fordi dens fortid påvirker dens sind, på samme måde som vores barndom også påvirker vores sind.
Og nej, hesten kan heller ikke sige, den ikke kan lide bananer, hvis den aldrig har smagt en banan. Eller som jeg hørt den anden dag, at en havde fået at vide, at en hest gerne vil sælges for x antal kr. NEJ, den holder heller ikke. Hesten hjerne har ikke et begreb om værdien af kroner og øre. Den kan heller ikke sige, at den helst vil have dette foder, som den aldrig før har set, da en hest ikke kan læse og forstå en reklame. Men den kan godt give relepartøren en fornemmelse af, at den mangler et næringsstof, også har telepartøren tolket dette som dette foder.
Man skal have i baghånden, når man telepatere, at vores og hestens hjerne, ligner hinanden ret meget, når vi kigger op de strukturer som ligger under det præfrontale cortex. Den største forskel er at hesten ikke har vores frontallapper, til at tænke og planlægge med. Også er det min fornemmelse at hestens spejlingsneuroner er betydelig mere veludviklet end vores og ja, hestens bruger sine områder i hjerne lidt mere end os på nogle områder. Denne viden bruger jeg, til at vide hvad jeg egentlig få at vide af hesten og hvad kan jeg ikke få at vide.
mar 2011
Hvordan forklarer du så at hesteviskeren kunne alt dette bare ved at stå og kigge på hesten, når dyrlægen (en meget anerkendt en) ikke fandt fejlen?
Rynkedellen - lige nøjagtig.
Mvh TT
jul 2015
F.eks. havde jeg en igennem i sidste weekend, hvor ejeren spurgte mig, hvorfor hesten ikke ville spise sit hø. Jeg fik den fornemmelse at min egen næse hævede op, hvilket jeg tolkede som en form for allergi, som jeg sagde videre til ejeren.
Ejeren bekræftede dette efterfølgende, at hun havde hørt, (før hun købte den) at den havde haft problemer med allergi, men ikke noget hun rigtig havde mærket før nu.
Den kropslige fornemmelse er ikke min spids kompetence, så omkring haltheder, siger jeg fra. Det jeg er bedst til, er selve sindet på hesten. De som har en bedre kroplig fornemmelse, end jeg, vil sandsynligvis kunne gøre overstående, ved at fortolke de signaler som kommer ind.
jun 2011
Følger: 30 Følgere: 41 Heste: 1 Emner: 43 Svar: 1.640
Min første Shetter, en hoppe fortalte at hun, da hun fik fortalt fra mig at jeg syntes hun var sød, at selvfølgelig, jeg ER sød. Jeg lo så tårerne trillede. Det var lige min Daysy. Fuld af selvtillid og hun så sig selv som en stor hest og ikke bare en lille skid på ca 1 m. De store kunne bare komme an.
Det er så kun 2 af de heste jeg har fået teleparteret.
Desuden tror jeg ikke det er noget man kan uddanne sig til. Enten er det medfødt eller også kan man ikke. Det eneste man kan lære er at forstå hestens signaler ala HMS.
Heste "taler" ikke med mennesker, de sender billeder og energier.
jul 2015
Personligt telepartere jeg ikke med heste eller rytteres heste, som jeg kender til i forvejen. Da alt bevidst viden giver støj. Det kan være svært at skille bevidst viden, og signaler man får ind via teleparti. Jeg siger faktisk til hesteejere at de IKKE må give mig.
noget viden på forhold, ud over de spørgsmål de ønsker svar på - det vil være en hæmsko for mig, hvis jeg fik bevidst viden om hesten.
og nej, Rynkedellen, det behøver ikke koste flere 100 kr. jeg har endtil nu gjort det gratis, har nok haft 100 heste igennem. Men er nu begyndt at tage 100 pr hest. Da efterspørgslen var for stor, da jeg gjorde det gratis, og det tager ½-1 time per hest. så jeg har trods alt begrænset kapacitet.
jul 2015
Spørgsmål til telepatør