{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.204 visninger | Oprettet:

Emne til moderne eventyr-stil {{forumTopicSubject}}

Hej alle.
Jeg skal i dansk, skrive et eventyr (stil), og jeg vil gerne skrive et miderne eventyr, men jeg mangler et godt emne.
*
Jeg tænker umiddelbart, at det skal være en familie, hvor en sygdom rammer en. Men mangler en deeel detaljer til det, så kom gerne med en masse inspiration:)
*
På forhånd tak:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Emne til moderne eventyr-stil
  • #1   18. jan 2018 Du kan jo vælge et gammelt eventyr og modernisere det. Eller vælge yndlingstingene fra dine yndlingseventyr og proppe det i et nyt eventyr.

• #2   18. jan 2018 Tror også det kunne være både sjov læsning og skrivning at tage et gammelt eventyr og nyskrive det.. Bruge nye vendinger, nyere problemstillinger, men stadig med meget tydeligt præg fra det gamle eventyr..

• #3   18. jan 2018 rødhætte der følger stien, men så går ind i skoven fordi nettet er dårligt på stien og jo længere ind i skoven jo bedre bliver det osv osv smiley

• #4   18. jan 2018 Et pandekagehus klædt i apple-produkter/starbucks/avocado.

• #5   18. jan 2018 Hvad klassetrin er du på? smiley

• #6   18. jan 2018 Hønsemusen : Jeg går i 7. klasse:)

• #7   18. jan 2018 Hmm, en mulighed kunne være noget i retning af en familie, hvor en bliver ramt af en sygdom. Herefter må personen selv (eller evt et familiemedlem, fx bror/søster), igennem tre forsøg eller prøvelser. Hvis det er personen selv, kan man lave det meget realistisk og prøvelserne kunne fx være medicin vs naturmedicin vs spirituel rejse. Er det en anden personen, kan man lave det som fantasy og de må måske rejse ind i andre dimensioner, for at skaffe kuren imod sygdommen.
    Afslutningen kan du også arbejde lidt med, og kunne være personen vågnede af en drøm, personen møder den eneste ene (og lever lykkeligt til sine dages ende, eller personen dør, men er stadig den eneste ene) osv osv.
    Vær obs på genretrækkene! Typisk 3 eller 7 konflikter. Hjemme, ude, hjemme igen, osv.
    Og sidst men bestemt ikke mindst, så har mange tendens til at sløse med korrekturlæsningen, når man er opslugt af ideen. Så beregn lidt tid og overskud til at gå den igennem efter du har skrevet den smiley

Kommentér på:
Emne til moderne eventyr-stil

Annonce