{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
792 visninger | Oprettet:

Stævne resultater og salgs annoncer.. {{forumTopicSubject}}

Da nogle blev pigesure/stødt fordi jeg brugte et screen shoot som et eksempel på mit spørgsmål så opretter jeg et nyt uden dette og sletter det andet.

Det er en ting der undrer mig som I gerne må hjælpe mig med at forstå..
I en salgs annonce står der at hesten er en S- hest. Men der er kun registreret på DRF at hesten har gået et La4 C - stævne med en placering (1 plads).
Jeg troede at hesten kun "måtte" udtales som det den havde startet stævne i. Feks La men MA til træning e.l. Hesten er registreret som B hest.
Nogle der kan forklare dette for mig?

Ved jo at der ikke er en regel, men det er jo en kotyme

Mvh TT

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Stævne resultater og salgs annoncer..
  • #1   17. jan 2018 Jeg sætter ind Dr Who sit indlæg spørgsmål fra forrige tråd så jeg kan svare hende på det. smiley

Doktor Who
    Doktor Who
    #17 1 time siden
    Det afhænger vel af formuleringen?

Hvis man skriver "rides på x niveau ved træning, kan xyz øvelser, vi fremviser det gerne under rytter" - så snyder man ikke, du kan jo se det.
    Men hvis man skriver "går x niveau til stævner" og man ikke kan bevise det, er det et problem.

Jeg rider selv fordi jeg holder af at ride, og hvis sælger / køber har det på samme måde, så kan jeg ikke forvente at se stævneresultater. Men jeg er alligevel også mest interesseret i hvad en hest kan ved fremvisning... ??

• #2   17. jan 2018 Dr Who- Det var en annonce på ridehesten hvor der stod under dressur: S. Men da jeg kiggede videre på linket fra de stod der kun noget LA4. Så derfor undret jeg mig

Mvh TT

• #3   17. jan 2018 Var svarene i den anden tråd ikke fyldestgørende siden spørgsmålet også oprettes igen?

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #4   17. jan 2018 jeg blev ikke pigesur - jeg syntes bare at det er ufattelig dårlig stil at starte en diskussion på baggrund af en annonce, hvor man smider data ind fra hestedata, så annoncen kan findes med det samme.. smiley der er en vis forskel.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#5   17. jan 2018 Alle resultater er ikke registeret på Hestedata, og derfor skal man tjekke hesten på GO!.
    nogle resultater kan heller ikke findes hvis den f.eks. hentet hjem fra udlandet, og derfor ikke startet under DRF.

• #6   17. jan 2018 AMT - Hvordan tjekker man så at resultater stemmer? Har FEI en slags GO? smiley
    Sabrine - Fordi nogle ikke har forstået/set indlægget efter jeg svarede, også er jeg vidst ej heller færdig med at lære noget nyt smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   17. jan 2018 team tindur: så finder du det forbund hesten er startet under i det pågældende land.

kort sagt, har man interesse i en hest, og har nogle spørgsmål,så sender man en mail, laver et telefon opkald, sender en brevdue, eller hvordan man nu vil i kontakt med sælger

• #8   17. jan 2018 Lærte du ikke i sidste tråd at man tjekker hesten på GO! for at få resultaterne og ikke kun hestedata? Der var da ingen der blev pigesure, det var da bare dig der tog fejl smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   17. jan 2018 rikke: jeg tror at starten om de pigesure, er henvendt til mig smiley

• #10   17. jan 2018 Rikke - også lurede jeg på om hvordan man tjekket resultaterne på heste der er købt i udlandet.. smiley der er rigtig meget nyt man kan lære hvis man ikke er bange for at spørge smiley

Mvh TT

• #11   17. jan 2018 Jeg synes det er helt fair at skrive hvad hesten kan gå på trods af at den ikke har startet stævner.
    Da jeg lavede en salgs annonce på Lucky, skrev jeg også at han kunne gå en LB i dressur og sprang alt hvad man satte op foran ham.
    Jeg havde desværre ikke den rette kemi eller tiden til at starte stævner på ham.
    Nogen har bare ikke intresse i stævner andre måske ikke haft tiden, økonomien eller andet.
    Når man så viser hesten frem, så viser man jo også hvad den kan og der kan køber jo vælge selv at vurdere.

Sælgeren af D mente bestemt at hun var tilredet, men efter min mening er hun kun ryttervant.
    Dette har gamle ejer og jeg godt været meget uenige om.
    Men efter at have tilredet en del, så har jeg min mening omkring D er tilredet eller ryttervant og gamle ejer en anden mening.
    Og jo jeg så D under rytter og prøvede hende selv og der står også på kontrakten at hun kun er ryttervant.
    Nogen af de andre jeg var ude og se samt prøve, var 100% tilredet og andre var helt rå.

Så man må jo som køber selv ud og vurdere.

Man kan se at Lucky allerede er ude nu og starte jagter, på trods af at køber hos ham ikke mente han kunne gå en LB.
    Dog var det uheldige bare sket at jeg ikke havde redet ham i 2 måneder og derfor var han ude af form og lidt signalforvirret pga for mange købere og skift af rytter i mens jeg var skadet.
    Men hvis hun havde været ude inden jeg kom til skade, så havde vi nok været enige smiley

Der er så mange forskellige meninger omkring hestens niv. og hvad den skal kunne. smiley

• #12   17. jan 2018 AMT - Det vil jeg helst ikke have en holdning til smiley Uanset så var der IMO ingen pigesure kommentarer.

TS - Nu har vi selvfølgelig ikke alle samme tilgang til tingene, men tit og ofte vil det være en fordel at starte med at google navnet på hesten. Dog skal vi lige huske at resultater til klubstævner først i år bliver registreret på GO!. Så en hest kan godt have gået en højere klasse til et klubstævne uden at det fremgår nogen steder, medmindre man søger resultatet frem på Live, men det er lidt omstændigt... Derudover, uden at have noget belæg for det, så tror jeg ikke der er så mange udenlandske heste med fancy resultater til salg der hvor "almindelige" mennesker kigger. Forestiller mig at de rigtig gode heste bliver handlet mere mund-til-mund.

• #13   17. jan 2018 Rikke - Min tidligere Hannoveraner hoppe (lånehest med købsaftale) var købt og hentet i Tyskland. Hun var der 4år. Hun havde dog ingen stævner bag sig (som er mig bekendt). Men hvis tidligere ejer i Tyskland (og hun var et par år ældre) sagde at hun havde gået M-niveau. Hvordan kunne jeg tjekke at det faktisk var rigtig?

Mvh TT

• #14   17. jan 2018 Kontakte det tyske rideforbund. Der er ikke en side med samlede resultater for alle landene, så ville Go! jo også være overflødigt.

Nogle af rideforbundene har sider svarende til Go! og andre har ikke.
    Fx. for et par år siden (kan være det har ændret sig) så havde det hollandske forbund ikke en søgefunktion tilgængelig men de kunne finde resultaterne for os og sendte det på en mail.

• #15   17. jan 2018 Ok. Det var mere besværligt smiley

Mvh TT

• #16   17. jan 2018 Uden at være skarp til tysk så ligner dette ret meget GO! https://www.nennung-online.de/turnier/suchen

Og her noget der minder om Live http://reitturniere-live.de

• #17   18. jan 2018 Jeg tror du kan finde flere salgsheste hvor der står den kan ride fx LB og LA dressur selvom den aldrig er startet eller kan noget - kan ligeså godt være sælger har set den gå sidelæns på folden og tænker Yes den kan schenkelvigninger som så bliver til dressurøvelser på LA niveau. I stedet kan man som interesseret køber forlange video af ex LB dressur så kan man selv konstatere ægtheden af udtalelsen hvis ikke det ellers kan bevises medmindre der ikke lige kan laves en video. Men hvis du vil have mig til ex at køre 2 x 3 timer for at se på en 9 årig hest på 153 stg til 45.000kr der ingen resultater har og det påstås den kan gå LB dressur så hedder det ingen video/bevis = ingen interesse. Been there seen that og gider ikke længere sælgere der lyver om hestens kunnen og forlanger kæmpe priser for noget skrammel der kun har ageret som foldbums eller konehest for pludselig at være en ‘guldgrube’. Min oplevelse er måske bare at sælgere er blevet mere pengegriske og de der kone/skovtursheste på 10-12 år der intet kan de bliver pludselig en usleben diamant der kan nå helt til tops (med rette rytter, som de alle skriver når ikke de selv kan).

• #18   18. jan 2018 Det er nok meget nemmere, hvis man skal have en hest som kan og skal gå et vist niveau - og deraf skal have startetstævner og leveret nogle resultater.
    De resultate hesten har leveret er rytterafhængig, og en god lærerhest er ikke nødvendigvis en topplaceringshest (redet af en toprytter)

Ved heste som ikke skal kunne så meget, så bliver det svært at finde resultater, som underbygger hvad den kan gå. Og der er STOR forskel på om folk mener deres hest kan gå LA, og om de reelt går det. Det samme gælder til dels mb-niveau, hvor nogle mener deres hest går mb, fordi den kan lave et springchangement.
    Og hvis den desuden så skal kunne nogle ting, som køber/sælger definerer forskelligt, så bliver det først rigtig rigtig svært. Ryttervant/tilredet kan vække stor diskussion. Trafiksikker også.

Jeg tror ikke der er meget andet for, end at bede om en video, og så prøve at have en god samtale med sælger, hvor man uddyber ikke bare hvad man ønsker, men også hvad man mener, når man siger tilredet/trafiksikker/børnevant ect.

Mvh Charlotte

• #19   18. jan 2018
    Derfor er jeg så fantastisk glad for at D stævne resultater nu også bliver registeret.
    Så bliver alt registeret og man kan se om hesten har gået 4 x til 58% eller det bare er en gang ud af mange det er gået dårligt. Og om den reelt har gået det folk påstår.

• #20   18. jan 2018 Jeg må indrømme, at jeg foretrækker, at folk i annoncer beskriver hvad hesten kan - bare det kan fremvises.
    Bare man er klar i sproget, om hesten kan xyz under øvelse eller har gjort det til stævne, så kan jeg ikke se at det skulle være uklart?

Hvis jeg bestiller en fremvisning, så kan jeg selv afprøve om hesten kan det, som loves. Og hvis hesten bliver købt på, at den kan noget som jeg skal lære, må jeg medbringe en ven, som kan det.
    Men mange kvaliteter kan alligevel ikke dokumenteres via stævne deltagelse, hvis man går efter en hest, som er god udenfor banen.
    Terrænvant, trafiksikker, hundevant er fx obligatoriske for mig - men det afslører stævner ikke.
    Så samtale, samtale, prøve hesten af og evt se video - så bør man have afsløret det før man køber hesten og måske også før man overhovedet sætter sig ud i bilen.

Forresten - kryds fingre for mig!
    Jeg skal ud at se på en paint i morgen - hvis denne lungebetændelse holder sig i bedring...
    (Medbringer billeder, og en erfaren western rytter)

Kommentér på:
Stævne resultater og salgs annoncer..

Annonce