{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
752 visninger | Oprettet:

Hvor ofte skifter I udstyr ud? {{forumTopicSubject}}

Her tænker jeg fra det i helt lille skala (træktov, strigler osv) til det "store" (sadel, trense, dækkener osv)

Træktov og strigler er jeg for eksempel sådan en, der køber hver gang, jeg ser det smiley
Skal måske lige nævnes, at det ikke er så tit, da jeg ikke selv ejer hest. Ellers kunne jeg bruge mange penge på det xD

Men sadel, trense osv er ikke lige noget, jeg har stået for. Er lidt nysgerrig smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvor ofte skifter I udstyr ud?
  • #1   25. okt 2017 Skifter når det trænger. Gider ikke købe bare for at købe. smiley

• #2   25. okt 2017 Når det går i stykker og det ikke kan repareres smiley Da jeg var yngre kunne jeg godt lide at købe flere nye ting, nu værdsætter jeg ting der holder længere og at købe brugt. Det er det værd at passe på sine ting smiley De penge jeg brugte som yngre får jeg ikke igen selvom jeg ellers godt kunne bruge dem smiley

• #3   25. okt 2017 Er nok ikke god til at "skifte ud" !! Der bliver nok bare købt mere til samlingen smiley
    Men det er lang tid siden jeg sidst har købt strigler og træktov mm.
    Men der er jeg har købt Ny sadel ( solgt 2 andre ) og hovedetøj, fornyligt.
    men elleres er der brugt mest penge på dækkener, og tæpper i den sener tid.
    Og en del til rytteren smiley

• #4   25. okt 2017 Jeg har haft part de sidste par år.

Det med ny sadel osv ville jeg kun gøre, hvis jeg havde et problem med den eksisterende.

Og med alle småtingene? Impuls shopping?
    Jamen, af og til æder hunden en strigle, træktove bliver møre mv. Og så er det naturligt at købe nyt, når man er irriteret over hvor udslidt de ting man har er, eller hvis man ærligt mangler en dims.
    Men hvis jeg ikke mangler, men bare tænker "den er fiiin!" forsøger jeg at tænke på, hvad jeg har derhjemme der så skal smides ud for at give plads til det nye. Hvis jeg ikke har lyst til at smide noget ud, så afslører den logik jo, at de ting jeg har er fine nok, og så burde jeg holde mig i skindet.

Hm, sandheden er nok, at en del dimser købes fordi man (jeg) kan hygge mig med at købe dimser...

• #5   25. okt 2017 Skifter efter behov smiley
    Fx har mit træktov hold i næsten 3 år, og jeg har ekstra men bruger dem ikke.
    Og køber ikke nyt udstyr tit, kun hvis jeg har behov for nyt (hvis andet fx er gået i stykker eller meget slidt).

• #6   25. okt 2017 Køber som regel altid 4 nye træktove på store hestedag. Det har nu resulteret i at jeg har en milliard ubrugte ude i skuret.. Så det er slut nu smiley
    Mine strigler er efterhånden nogen år gamle..

Grimer køber jeg for det meste kun nyt af hvis den ødelægger en.. Det samme med dækner. Eller hvis den ikke kan passe det mere.

Sadel køber jeg når hesten ikke kan passe den mere. I fremtiden, når den bliver noget ældre, vil jeg dog gerne ud og have et par dyre lækre kvalitets sadler smiley
    Når der bliver købt ny sadel, er det som regel i en ny farve, også skal der ny trense, gjord osv til.. Efter en brækket ankel måtte jeg også ud og investere i et andet par stigbøjler smiley

Jeg kan godt lide at bruge penge på udstyr. Men jeg køber det kun hvis jeg får det brugt.. Jeg har så meget gammelt liggende som jeg aldrig bruger, men som der heller ikke er nogen der vil købe.. smiley

• #7   25. okt 2017 Jeg har altid 2 træktorve, et i brug og et på lager, hvis jeg skulle ødelægge.
    Grimer har jeg pt. 3 af, en rebgrime, en hesten bruger lige nu og en på lager.
    Af sadelunderlag køber jeg hvis jeg lidt i ny og næ, så jeg har lidt forskelligt, men smider også tit ud, fordi de når at blive slidte inden jeg får for mange.

Strigler køber jeg, når jeg mener der er brug for det.
    Køber ikke bare, men skifter dog ud i ny og næ, mest af alt fordi stedet min lånehest står, er fyldt op med mudder, så nogle gange kan selv vand og sæbe ikke hjælpe og hårene på fx børster falder af ovs.

Hovedtøj køber jeg kun, hvis jeg har brug for dem. Har et til min hackamore og et til bid.
    Sadler skifter jeg kun ud hvis de absolut trænger smiley

• #8   25. okt 2017 Har altid 3 træktove på lager og 1 i brug.
    Grimer har jeg også altid 3 på lager, da mine er eksperter til at ødelægge grimer.

Strigler bliver kun skiftet ud hvis det er nødvendigt..

Underlag bliver skiftet ud hvis jeg vil have ny farve smiley det samme med benbeskytter.

Hovedtøj skifter jeg kun hvis det går i stykker.
    Sadle bliver skiftet hvis den ikke passer til hesten..

Mener god til at gå rundt og tænke det mangler jeg da eller det kunne være fedt at have. når jeg fx går på Roskilde dyreskue eller ude og hente noget jeg virkelig mangler

• #9   25. okt 2017 Altså da jeg fik min første hest, skulle jeg have 2 ting af alt! også selvom nogle ting kun blev brugt 1 gang om måneden. Skulle bare eje alt og gerne det nye .. smiley

Nu er jeg helt omvendt og bruger det indtil det bliver Slidt op. Køber sjælden nyt. Når jeg køber erstatter jeg det gamle, så jeg ved det for en funktion.

• #10   25. okt 2017 Alt for tit hahah

• #11   25. okt 2017 Ret sjældent.. Køber ind imellem underlag, for at have lidt at skifte imellem. Jeg ville kun skifte mine sadler ud, hvis de ikke passer længere, eller går i stykker. Jeg har kun et træktov og et par grimer, og er ikke så god til at få købt, før jeg er løbet tør smiley

• #12   25. okt 2017 køber grimer og træktove når jeg falder over dem på tilbud, da de ofte ryger. Min hest er mester i at ødelægge dækner uanset kvalitet, så det er ca hver andet år, der skal nyt til. De større ting som sadel ville jeg kun skifte hvis den ikke passede hesten længere. Mit hovedtøj købte jeg brugt for en tyver for 3 år siden og har 'opgraderet ' med nyt næsebånd og pandebånd - for 100,- I alt . Køber generelt kun på tilbud og brugt

• #13   25. okt 2017 Grime, træktov og strigler er når de går i stykker eller er meget slidte. Sadler bliver vel når de går så meget i stykker at det ikke kan svare sig at reparere eller hvis de ikke passer hesten mere. Hovedtøj når de går i stykker eller er meget slidte. smiley jeg køber sadel som en "engangs/evt 2" investering. Og jeg køber træktov og grimer flere gange om året pt. smiley underlag vil jeg gerne have 4stk af til hver sadel så de ikke bliver så hurtigt slidt op, så går de på rundgang. Jeg har lige købt min dressur sadel så jeg mangler underlag til den, jeg har ikke købt nye underlag til spring sadlen på knap 2 år. Og et par af de begynder at blive ret slidt..

Mvh TT

• #14   25. okt 2017 Jeg ønsker mig til som jeg så får eller få slæbt penge sammen til hen af vejen.
    Det er som regel ting som man ikke lige ser alle steder.
    Jeg passer godt på vores ting.
    Køber ikke ting i flæng men kan ske jeg får købt noget som ikke passer.
    VH Annette

• #16   25. okt 2017 Skifter når det trænger smiley

• #17   25. okt 2017 Ja jeg må så også lige sige at jeg desværre har været nødt til at investere i dyre bøjler.. Det startede med mine knæ, men nu har jeg også fået ondt i vristen og anklen. Så derfor måtte jeg også skifte ud dressur bøjlerne.. Også går jeg op i at mine heste har det behageligt smiley så noget af det er dyrt.. smiley

Mvh TT

• #19   26. okt 2017 De ting som jævnligt skiftes, som grimer og træktove, købes når det er nødvendigt. Har dog en mindre samling grimer, fordi at hesten bliver "slidt", så vi skifter rundt mellem de forskellige.

Sadlen er nu tilpasset til den tredje hest. Sadlen er købt fra næsten ny, demomodel, og er en lidt dyr sadel. Jeg er rigtig glad for den, og den er nok en 10-12 år gammel.

Trensen er ny, da min næsten 30 år gamle OS ikke kunne mere....

Dækkener købes efter behov, jeg har lige måtte købe nyt, da den nye hest ikke kunne passe det jeg havde til den forige hest.

Underlag, der skal jeg virkelig passe på smiley smiley smiley Jeg æææælsker underlag. Især Lemieux, om sommeren er jeg glad for at bruge Anky underlag, da de er nemme og tørre og ikke skal spændes på sadlen. Om vinteren bruger jeg lammeskindsunderlag, for at undgå slid (hesten er klippet).

Det er tilgengæld sjældet at jeg køber noget til mig selv, Nye ridebukser er først når de gamle hænger i laser, eller at lynlåsen går istykker.

• #20   26. okt 2017 Jeg har skiftet rigtig meget ud, for at finde det der fungerede. Bla underlag pads til min bomløse sadel, men også bøjler, jeg kunne holde ud at have på og bid, som hesten fungerede på og dækkener som lå ordentligt.

Nu har jeg lige købt ny sadel, men ellers har jeg nu de ting som fungerer, og derfor ikke behov for at købe en hel masse udover når noget bliver slidt/grimt eller går i stykker.

Dog har jeg en svaghed for underlag (Lemieux), hvis der kommer en flot ny farve. Så kan jeg godt finde på at købe nyt.

udstyr til mig selv derimod, der er mit shoppegen lidt farligt. Jeg har åbenbart en evne til at være uheldig med det ridetøj som jeg er virkelig glad for, så der købes nyt meget oftere end jeg gerne ville.

• #21   26. okt 2017 Når det er slidt totalt op

Kommentér på:
Hvor ofte skifter I udstyr ud?

Annonce