Hvor ofte skifter I udstyr ud? {{forumTopicSubject}}
Her tænker jeg fra det i helt lille skala (træktov, strigler osv) til det "store" (sadel, trense, dækkener osv)
Træktov og strigler er jeg for eksempel sådan en, der køber hver gang, jeg ser det
Skal måske lige nævnes, at det ikke er så tit, da jeg ikke selv ejer hest. Ellers kunne jeg bruge mange penge på det xD
Men sadel, trense osv er ikke lige noget, jeg har stået for. Er lidt nysgerrig
mar 2011
Følger: 56 Følgere: 205 Heste: 10 Svar: 2.040
Blogger
Følger: 96 Følgere: 709 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.841
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 264
Men det er lang tid siden jeg sidst har købt strigler og træktov mm.
Men der er jeg har købt Ny sadel ( solgt 2 andre ) og hovedetøj, fornyligt.
men elleres er der brugt mest penge på dækkener, og tæpper i den sener tid.
Og en del til rytteren
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.470
Det med ny sadel osv ville jeg kun gøre, hvis jeg havde et problem med den eksisterende.
Og med alle småtingene? Impuls shopping?
Jamen, af og til æder hunden en strigle, træktove bliver møre mv. Og så er det naturligt at købe nyt, når man er irriteret over hvor udslidt de ting man har er, eller hvis man ærligt mangler en dims.
Men hvis jeg ikke mangler, men bare tænker "den er fiiin!" forsøger jeg at tænke på, hvad jeg har derhjemme der så skal smides ud for at give plads til det nye. Hvis jeg ikke har lyst til at smide noget ud, så afslører den logik jo, at de ting jeg har er fine nok, og så burde jeg holde mig i skindet.
Hm, sandheden er nok, at en del dimser købes fordi man (jeg) kan hygge mig med at købe dimser...
okt 2009
Følger: 58 Følgere: 72 Heste: 6 Emner: 65 Svar: 250
Fx har mit træktov hold i næsten 3 år, og jeg har ekstra men bruger dem ikke.
Og køber ikke nyt udstyr tit, kun hvis jeg har behov for nyt (hvis andet fx er gået i stykker eller meget slidt).
feb 2009
Følger: 27 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 54 Svar: 1.282
Mine strigler er efterhånden nogen år gamle..
Grimer køber jeg for det meste kun nyt af hvis den ødelægger en.. Det samme med dækner. Eller hvis den ikke kan passe det mere.
Sadel køber jeg når hesten ikke kan passe den mere. I fremtiden, når den bliver noget ældre, vil jeg dog gerne ud og have et par dyre lækre kvalitets sadler
Når der bliver købt ny sadel, er det som regel i en ny farve, også skal der ny trense, gjord osv til.. Efter en brækket ankel måtte jeg også ud og investere i et andet par stigbøjler
Jeg kan godt lide at bruge penge på udstyr. Men jeg køber det kun hvis jeg får det brugt.. Jeg har så meget gammelt liggende som jeg aldrig bruger, men som der heller ikke er nogen der vil købe..
feb 2015
Følger: 50 Følgere: 18 Heste: 12 Emner: 59 Svar: 454
Grimer har jeg pt. 3 af, en rebgrime, en hesten bruger lige nu og en på lager.
Af sadelunderlag køber jeg hvis jeg lidt i ny og næ, så jeg har lidt forskelligt, men smider også tit ud, fordi de når at blive slidte inden jeg får for mange.
Strigler køber jeg, når jeg mener der er brug for det.
Køber ikke bare, men skifter dog ud i ny og næ, mest af alt fordi stedet min lånehest står, er fyldt op med mudder, så nogle gange kan selv vand og sæbe ikke hjælpe og hårene på fx børster falder af ovs.
Hovedtøj køber jeg kun, hvis jeg har brug for dem. Har et til min hackamore og et til bid.
Sadler skifter jeg kun ud hvis de absolut trænger
jul 2007
Følger: 90 Følgere: 91 Heste: 11 Emner: 103 Svar: 1.546
Grimer har jeg også altid 3 på lager, da mine er eksperter til at ødelægge grimer.
Strigler bliver kun skiftet ud hvis det er nødvendigt..
Underlag bliver skiftet ud hvis jeg vil have ny farve
Hovedtøj skifter jeg kun hvis det går i stykker.
Sadle bliver skiftet hvis den ikke passer til hesten..
Mener god til at gå rundt og tænke det mangler jeg da eller det kunne være fedt at have. når jeg fx går på Roskilde dyreskue eller ude og hente noget jeg virkelig mangler
sep 2012
Følger: 41 Følgere: 33 Heste: 10 Emner: 37 Svar: 569
Nu er jeg helt omvendt og bruger det indtil det bliver Slidt op. Køber sjælden nyt. Når jeg køber erstatter jeg det gamle, så jeg ved det for en funktion.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.343
maj 2013
Følger: 5 Følgere: 2 Emner: 64 Svar: 398
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Det er som regel ting som man ikke lige ser alle steder.
Jeg passer godt på vores ting.
Køber ikke ting i flæng men kan ske jeg får købt noget som ikke passer.
VH Annette
maj 2011
Følger: 19 Følgere: 74 Heste: 4 Emner: 1 Svar: 383
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1640 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.475
Mvh TT
okt 2010
Følger: 1 Følgere: 9 Emner: 34 Svar: 1.244
Sadlen er nu tilpasset til den tredje hest. Sadlen er købt fra næsten ny, demomodel, og er en lidt dyr sadel. Jeg er rigtig glad for den, og den er nok en 10-12 år gammel.
Trensen er ny, da min næsten 30 år gamle OS ikke kunne mere....
Dækkener købes efter behov, jeg har lige måtte købe nyt, da den nye hest ikke kunne passe det jeg havde til den forige hest.
Underlag, der skal jeg virkelig passe på
Det er tilgengæld sjældet at jeg køber noget til mig selv, Nye ridebukser er først når de gamle hænger i laser, eller at lynlåsen går istykker.
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.415
Nu har jeg lige købt ny sadel, men ellers har jeg nu de ting som fungerer, og derfor ikke behov for at købe en hel masse udover når noget bliver slidt/grimt eller går i stykker.
Dog har jeg en svaghed for underlag (Lemieux), hvis der kommer en flot ny farve. Så kan jeg godt finde på at købe nyt.
udstyr til mig selv derimod, der er mit shoppegen lidt farligt. Jeg har åbenbart en evne til at være uheldig med det ridetøj som jeg er virkelig glad for, så der købes nyt meget oftere end jeg gerne ville.
jul 2008
Følger: 30 Følgere: 31 Heste: 5 Svar: 221
Hvor ofte skifter I udstyr ud?