Min mor overvejer at sælge min pony Ö {{forumTopicSubject}}
Håber du vil læse det, har brug for hjælp
Jeg som overskriften siger overvejer min mor at sælge/ ( måske slagtes ) min balthazar, det må ikke ske elsker ham, han er jo blevet min bedste ven. Kan slet ikke undvære ham ;(
Men han er desværre noget at af en problemhest ! Han har været mishandlet den gang han var ved hestehandler det er jeg helt sikker på ! Fordi han er bange for mænd, han har også stået inde hele sit liv i en lade sammen med sin far og mor. Og kom ud for første gang som 2 års.
* han kan ikke have smed endnu
* han kan ikke lide dyrelæge og opper rundt
* han kan ikke have hestetandlægen endnu
* han slår med hovedet under ridning
* han skaber sig RIGTIG meget hvis der er noget han ikke vil .
* han vil ikke røres ved ørene
* kan ikke særlig godt putte hovedtøj på ham
+ mere ;/
Min mor siger jeg ikke skal kæmpe med sådan en problem hest når jeg er syg hele tiden ( for højt stofskifte ) men bliver snart sat i behandling for det, osv
Men vil jo ikke af med ham, så hvad kan jeg gøre?
Jeg har tænkt på;
Kliktræning
få en hestevisker ud ?
Hvad siger i?
/ JK ' ( håber det er til at læse, men er meget oppe at køre lige nu )
sep 2005
Følger: 18 Følgere: 22 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 750
Det er en træls situation at stå i, men jeg er sikker på at din mor gør det for din egen skyld, og måske skulle du prøve at se det positive i det. En hest som ham, kræver jo meget, hvis man vurderer ud fra det du skriver om ham.
jun 2006
Følger: 119 Følgere: 141 Heste: 4 Emner: 555 Svar: 3.489
feb 2005
Følger: 117 Følgere: 164 Heste: 1 Emner: 495 Svar: 4.547
Bare et skridt af gangen..
jun 2006
Det vil jeg også prøve, nægter at give op. Det har han ikk fortejnt
mar 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Emner: 102 Svar: 222
En hestehvisker er nok lidt dyr, men Baltazar er sikkert det værd
Held og lykke med det.
jun 2006
Mange tak
aug 2006
Følger: 8 Følgere: 7 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 13
Jeg har brugt Monty Roberts Join up mv. i en rotonde til min lidt nervøse hoppe, det hjalp meget! Nu tager hun stille og rolig i mod hovedtøj og jeg kan hoppe omkring hende (er kun 3 år, skal til og i ridning...)
Hvis nu din mor holder på at han skal væk, kunne du så ikke evt. sælge ham til en med tid og overskud til "opdrage ham" - evt. til slagtepris...
Held og lykke med det!
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Håber i finder ud af det, så du ikke behøver skille dig af med ham.
MVH Anna
jun 2006
Ja, hvad godt det med tandspidserne, man ham der nåede at se i munden , så det ikke var det. Men self skal han har ordnet tænder alligevel
Men håber heller ikke jeg skal af med ham
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Altså det ender jo også med at blive værst for ham selv, ved han ikke kan lide dyrelæge, smed, tandlæge osv ? hvad nu hvis han kommer smelt tilbage og de ikke kan komme til ham, og det ender sgu med at blive en dyr fornøjelse hvis han skal fuldt bedøves hver gang, og det heller ikke det sundeste i lægden for ham.
Men altså du kan jo også godt "bare" prøve at træne med ham, giv ham 2md. eller sådan men hvis det ikke går fremad så skal du nok skaffe dig af med ham .
Forstå det også godt fra din mores side, han kan vel være farlig for dig og andre, i hvert fald mænd ?
Kender nemlig 2 heste der også er bange for mænd de går til angreb på dem i selvforsvar, hvis mænd kommer for tæt på dem det jo farligt for folk.
feb 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 7 Emner: 97 Svar: 844
så der er altid håb, og ja mødre er pylret. er selv mor, så det ved jeg godt. men man skal ikke opgive, have en voksen, eller en der har forstand på det til og hjælpe. og det skal bare være fast rutine. kan se at du godt kan ride tur på den, så vil jeg nu mene at det ikke er så slemt, det er bare træningen og atter træning. men det kan så godt ske at han altid kommer til og kunne lide mænd, det har jeg set flere der ikke kunne og det er bare noget man skal overse, også finde kvindlige, fordi den er svær for dem at håndtere.
mvh camilla
håber du finder ud af det.
jun 2006
Den første sætning ; ved godt det hårdt men syntes du skal komme af med ham, du har jo ingen nytte af sådan en hest ?
Sådan sagde min mor også .
Men altså han går ikke til angreb, han puster bare og stepper lidt rund (hopper lidt) .
Men vil give ham en chance, og træne med ham, han erjo kun 4 år
jul 2004
Følger: 79 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 81 Svar: 6.910
Men hvis det ikke hjælper, ville det jo være dit eget bedste at komme af med ham.
ved godt hvor hårdt det er at skulle sige farvel til sin bedste ven, har også selv taget den beslutning. Men du vil jo nok få mere glæde af en anden hest? fandt hurtigt ud af hvor hurtigt det går at knytte sig til en ny.
jun 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Heste: 2 Emner: 82 Svar: 883
jun 2006
Jeg har haft to ponyer før
Men kan godt se at min mor måske har ret ;/
feb 2005
jun 2006
Jeg har læst din pony's profil, og vil faktisk ikke give dig ret i, at hans usikkerhed osv skyldes hans alder - det skyldes nok snarrere at han ikke er blevet præget rigtigt, da han var yngre.
jun 2006
Det er rigtigt at en førstegangs ejer muligvis kan klare opgaven, men der er ikke noget at sige til, at moderen ikke vil lægge datter til Datteren tænker forst og fremmest på ponyen, og moderen tænker jo først og fremmest på sin datter's sikkerhed, og det er jo også moderens opgave.
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 4 Emner: 253 Svar: 1.226
men hvis det var min hest ville jeg helt klart blive ved med at gøre noget, var jeg dig ville jeg nok prøve noget alternativt, som for eksempel en rigtig god "hestehvisker" for selvom det måske lyder sært så virker det altså rigtigt rigtigt godt, for det er jo sandsynligvis fordi din hest har nogle ting den vil ud med, som du ikke kan forstå... det gælder om at forstå hesten, for ellers kan man ikke hjælpe den. derfor ville jeg få en hestehvisker ud, så kan hun/han fortælle dig hvad du bør gøre for at hjælpe hesten, for den er jo nok ikke sådan fordi den ønsker det.
feb 2005
jun 2006
Find lige den pæne tone frem igen.
Min mor overvejer at sælge min pony Ö