{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Min mor overvejer at sælge min pony Ö {{forumTopicSubject}}

Håber du vil læse det, har brug for hjælp

Jeg som overskriften siger overvejer min mor at sælge/ ( måske slagtes ) min balthazar, det må ikke ske elsker ham, han er jo blevet min bedste ven. Kan slet ikke undvære ham ;(
Men han er desværre noget at af en problemhest ! Han har været mishandlet den gang han var ved hestehandler det er jeg helt sikker på ! Fordi han er bange for mænd, han har også stået inde hele sit liv i en lade sammen med sin far og mor. Og kom ud for første gang som 2 års.

* han kan ikke have smed endnu
* han kan ikke lide dyrelæge og opper rundt
* han kan ikke have hestetandlægen endnu
* han slår med hovedet under ridning
* han skaber sig RIGTIG meget hvis der er noget han ikke vil .
* han vil ikke røres ved ørene
* kan ikke særlig godt putte hovedtøj på ham
+ mere ;/

Min mor siger jeg ikke skal kæmpe med sådan en problem hest når jeg er syg hele tiden ( for højt stofskifte ) men bliver snart sat i behandling for det, osv

Men vil jo ikke af med ham, så hvad kan jeg gøre?

Jeg har tænkt på;
Kliktræning
få en hestevisker ud ?

Hvad siger i?

/ JK ' ( håber det er til at læse, men er meget oppe at køre lige nu )

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min mor overvejer at sælge min pony Ö
  • #1   26. apr 2007 En lidt svær vurdering at tage når man ikke kender hverken dig eller hesten, men et eller andet sted må man jo stole på at din mor kan træffe den rigtige beslutning, og hvis hun mener det bedste er at finde en anden pony, så er der nok en væsentlig grund til det.
    Det er en træls situation at stå i, men jeg er sikker på at din mor gør det for din egen skyld, og måske skulle du prøve at se det positive i det. En hest som ham, kræver jo meget, hvis man vurderer ud fra det du skriver om ham.

• #2   26. apr 2007 Jeg er 15, og har fået ham en en veninde ( redet ham fra slagteren) har haft ham i ca 5 måneder. Men han kan også være rigtig rolig, altså han er kun 4 år, men meget rolig på tur og sådan, bliver ikke bange for lyde osv

• #3   26. apr 2007 Ka du ik selv træne med ham?
    Bare et skridt af gangen..

• #4   26. apr 2007 charlotte

Det vil jeg også prøve, nægter at give op. Det har han ikk fortejnt

• #5   26. apr 2007 Jeg synes også du skal prøve at træne med ham. Klikkertræning er en god ide.
    En hestehvisker er nok lidt dyr, men Baltazar er sikkert det værd smiley
    Held og lykke med det. smiley

• #6   26. apr 2007 Rikke J

Mange tak smiley

• #7   26. apr 2007 Problemstillingen er svær!! Jeg kan sagtens se det fra din side, men sandelig også fra din mors. Set fra hendes side ricikerer du meget hver gang du tager ud til ham, det er som en mor ikke fedt at vide...!! Fra din side er han en skøn krikke, NÅR han ter sig ordenligt.
    Jeg har brugt Monty Roberts Join up mv. i en rotonde til min lidt nervøse hoppe, det hjalp meget! Nu tager hun stille og rolig i mod hovedtøj og jeg kan hoppe omkring hende (er kun 3 år, skal til og i ridning...)

Hvis nu din mor holder på at han skal væk, kunne du så ikke evt. sælge ham til en med tid og overskud til "opdrage ham" - evt. til slagtepris...

Held og lykke med det!

• #8   26. apr 2007 Mange af problemerne kan jo hænge sammen, f.eks: det kan jo være at grunden til han slår med hovedet er fordi han ikke har haft heste tandlæge på... og derfor har tandspidser der generer ham. En "heste-hvisker" som du kalder det er ikke nogen dårlig ide.... men en dyrlæge og tandlæge, bør også overvejes... om du så er nødt til at få ham bedøvet for at ordne hans tænder, så skal det gøres....
    Håber i finder ud af det, så du ikke behøver skille dig af med ham.

MVH Anna

• #9   26. apr 2007 Anne f

Ja, hvad godt det med tandspidserne, man ham der nåede at se i munden , så det ikke var det. Men self skal han har ordnet tænder alligevel smiley
    Men håber heller ikke jeg skal af med ham

• #10   26. apr 2007 Hm, ved godt det hårdt men syntes du skal komme af med ham, du har jo ingen nytte af sådan en hest ?

Altså det ender jo også med at blive værst for ham selv, ved han ikke kan lide dyrelæge, smed, tandlæge osv ? hvad nu hvis han kommer smelt tilbage og de ikke kan komme til ham, og det ender sgu med at blive en dyr fornøjelse hvis han skal fuldt bedøves hver gang, og det heller ikke det sundeste i lægden for ham.

Men altså du kan jo også godt "bare" prøve at træne med ham, giv ham 2md. eller sådan men hvis det ikke går fremad så skal du nok skaffe dig af med ham .

Forstå det også godt fra din mores side, han kan vel være farlig for dig og andre, i hvert fald mænd ?
    Kender nemlig 2 heste der også er bange for mænd de går til angreb på dem i selvforsvar, hvis mænd kommer for tæt på dem det jo farligt for folk.

• #11   26. apr 2007 altså da jeg fik min egen første pony, var jeg 12 år, og det var os en der slog hovedet, og genoptræning med ridning var på en plovmark hvor hun kunne bruge sin energi, som jeg ikke helt kunne magte i starten og stejlede når der var noget hun ikke gad. var ikke trafiksikker, så min far cyklede med mig 1 gang om ugen hen til rideskolen, det viste så at til sidst troede hun at hun skulle følge med alle cykellister, men det var kun sjovt og smeden kunne hun heller ikk lide. og da jeg fik hend var altså 9 år, så synes det er llidt synd og skal opgive en der kun er 4 år. fordi hende af min endte jeg med og sælge da jeg var blevet for gammel til hende. men hun blev rigtig sød og det var bare rutine der sku til, os hva det angår med trailer, den ville hun jo heller ikke op i, så da vi hentede hende, var det i lastbil og siden efter trænede jeg med en trailer i gårdspladsen, hvor hun nu går op som ingenting og i dag har hun startet på distriks plan, og det troede jeg aldig nogen siden hun ville komme til. da hun er sån en hidsig pony.
    så der er altid håb, og ja mødre er pylret. er selv mor, så det ved jeg godt. men man skal ikke opgive, have en voksen, eller en der har forstand på det til og hjælpe. og det skal bare være fast rutine. kan se at du godt kan ride tur på den, så vil jeg nu mene at det ikke er så slemt, det er bare træningen og atter træning. men det kan så godt ske at han altid kommer til og kunne lide mænd, det har jeg set flere der ikke kunne og det er bare noget man skal overse, også finde kvindlige, fordi den er svær for dem at håndtere.
    mvh camilla
    håber du finder ud af det.

• #12   26. apr 2007 Shella . •Team Bal •

Den første sætning ; ved godt det hårdt men syntes du skal komme af med ham, du har jo ingen nytte af sådan en hest ?

Sådan sagde min mor også .

Men altså han går ikke til angreb, han puster bare og stepper lidt rund (hopper lidt) .
    Men vil give ham en chance, og træne med ham, han erjo kun 4 år

• #13   26. apr 2007 JK: Syntes også det fair nok du giver han en chance (: !
    Men hvis det ikke hjælper, ville det jo være dit eget bedste at komme af med ham.

ved godt hvor hårdt det er at skulle sige farvel til sin bedste ven, har også selv taget den beslutning. Men du vil jo nok få mere glæde af en anden hest? fandt hurtigt ud af hvor hurtigt det går at knytte sig til en ny.

• #14   26. apr 2007 Jeg kan godt forstå at det ikke er rart at miste sin hest, men jeg kan altså godt forstå din mor - din mor vil jo bare passe på dig, og jeg vil faktisk give hende ret - en problem hest kombineret med førstegangsejer er en skidt/farlig kombination.

• #15   26. apr 2007 Lise

Jeg har haft to ponyer før smiley
    Men kan godt se at min mor måske har ret ;/

• #16   26. apr 2007 det kan nogen gange have en go virkning at det er føstegangs ejer. fordi så får den en helt anden behandling end hos en der er erfaren. bare der er en til og hjæpe, og selvfølgelig tar det tid. det er ikke noget man kan vudere på 2 måneder. hende af min tog 1 år, mindst. fordi hun fandt at altid på nye ting. og en hest skal sku ikke bare slagtes pågrund af den er blevet dårligt behandlet. det skal sku have mere omsorg, så den forstår hva livet rigtig går ud på. bare min mening. og det kan lige så godt komme fra en førstegangs ejer.

• #17   26. apr 2007 Jeg er ikke i tvivl om, at du er sød ved din pony, men din pony vil jo nok også få det bedre, hvis den kom hen til en som har mere erfaring med "problem heste".

Jeg har læst din pony's profil, og vil faktisk ikke give dig ret i, at hans usikkerhed osv skyldes hans alder - det skyldes nok snarrere at han ikke er blevet præget rigtigt, da han var yngre.

• #18   26. apr 2007 Til Camilla P

Det er rigtigt at en førstegangs ejer muligvis kan klare opgaven, men der er ikke noget at sige til, at moderen ikke vil lægge datter til smiley Datteren tænker forst og fremmest på ponyen, og moderen tænker jo først og fremmest på sin datter's sikkerhed, og det er jo også moderens opgave.

• #19   26. apr 2007 altså for det første vil jeg da mene at det er dig der bestemmer hvad din hest skal hvornår, og ikke din mor...

men hvis det var min hest ville jeg helt klart blive ved med at gøre noget, var jeg dig ville jeg nok prøve noget alternativt, som for eksempel en rigtig god "hestehvisker" for selvom det måske lyder sært så virker det altså rigtigt rigtigt godt, for det er jo sandsynligvis fordi din hest har nogle ting den vil ud med, som du ikke kan forstå... det gælder om at forstå hesten, for ellers kan man ikke hjælpe den. derfor ville jeg få en hestehvisker ud, så kan hun/han fortælle dig hvad du bør gøre for at hjælpe hesten, for den er jo nok ikke sådan fordi den ønsker det.

• #20   26. apr 2007 tror du ikke jeg er klar over det. jeg er sku selv mor, og ved hvordan det er og have en mor som godt vil have man sku sælge hesten, men det gjorde hun ikke, tiltrods hjalp min far mig med det dengang, og ja der var ikke noget mere rart at vide at de ville det. og jeg siger bare man ikke skal give op, 5 måneder er jo heller ikke ret længe man har haft hesten. måske sku man bare give den ro så den bare gik på folden i et godt stykke tid, bare strigle og trække tur med den. det er noget af det bedste man kan gøre indtil den er tryg. måske er det bare for stor en mundfuld at sku rides på, i den alder.

• #21   26. apr 2007 Til Camilla P

Find lige den pæne tone frem igen.

Kommentér på:
Min mor overvejer at sælge min pony Ö

Annonce