Tur til tyskland, uden pas? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg siddet i noget tid, og prøvet at google mig frem til svaret, men er kun blevet mere og mere forvirret..
Kan man bevise sin identitet på andre måder, end ved at fremvise gyldigt pas? Min venindes pas udløb tilbage i juni 2015, og vil ikke fornye det, da hun ikke skal ud og rejse..
Men sagen er den, at vi sammen med nogle venner, planlægger at tage over grænsen den 4, for at handle ind.
Nogen siger, at hun sagtens bare kan tage sit udløbne pas med, hvis hun også medbringer sit blå- samt almindelige sygesikring også, og evt også hendes fødselsattest.
Men der er jo det topmøde i Hamborg den 7 juli, hvor de siger, at der vil være mere kontrol ved grænserne..
Håber der er nogle, som kan give et svar på det, da jeg blot er blevet mere forvirret, ved at google mig frem til det.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.023
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 573
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Der er noget topmøde i tyskland (eller er det ovre), dette betyder at der også er kontrol fra danmark til tyskland periodisk.
Et kørerkort er ikke gyldigt, og bliver man stoppet uden pas/eller udløbet pas så koster det 650 kr. i bøde.
maj 2007
apr 2009
Følger: 46 Følgere: 43 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 573
maj 2007
(jeg er blevet stoppet 4 gange ved grænsen uden pas, kørerkort eller anden legitimation, så har fået mig nogle gode snakke med dem)
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 15 Heste: 4 Svar: 983
måske det stadig kan lade sig gøre.
og ellers er man tvivl om noget and pas. giver et korrekt svar altid at ringe til politi og ikke spørge nettet..
rejste forøvrigt selv for flere år siden til grækenland på udløbet pas og det hverken døde jeg af eller blev tilbageholdt. verden gik heller ikke under
selv et udløbet pas er jo en form for gyldig id
mar 2009
Følger: 9 Følgere: 7 Emner: 7 Svar: 266
1) Hvis vedkommen ikke ønsker at få/have et pas. så bliv på dansk jord.
2) Hvis vedkommen ønsker at forlade dansk jord ( uanset hvor mange timer/minutter/dage ) så få lavet et pas.
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Men vi holdte bare de 4 rødbedefarvede pas op i forruden, så blev vi vinket igennem. (Men som bleg hvide børnefamilie, er vi nok heller ikke de mest spændende personer for kontrollen)
aug 2008
Følger: 242 Følgere: 292 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.831
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
Jeg bor ved Tønder, og har gjort det i 17 år, og i de sidste 5 år er jeg kun blevet stoppet én gang.
Tror nok det der møde, er ovre. Der er ikke nogen her. Jeg skulle intet vise, da jeg var passagerer, men min mand skulle vise kørekort, og fik en venlig opsang om at få lavet et pas. Ingen bøde. Men måske held.
Vi kører over et par gange i ugen.
sep 2007
Følger: 29 Følgere: 45 Heste: 6 Svar: 2.900
Fra borger.dk:
Danmark er sammen med en række andre lande med i Schengen samarbejdet. Dette betyder, at når du rejser til følgende lande uden for Norden, skal du ikke vise pas:
Belgien, Estland, Frankrig, Grækenland, Holland, Italien, Letland, Litauen, Luxembourg, Malta, Polen, Portugal, Slovakiet, Slovenien, Spanien, Tjekkiet, Tyskland, Ungarn og Østrig.
Men da du skal kunne bevise dit statsborgerskab, skal du alligevel medbringe dit gyldige pas, når du opholder dig i et Schengen-land uden for Norden.
https://www.borger.dk/transport-trafik-rejser/Pas/Regler-om-pas
Tur til tyskland, uden pas?