{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.771 visninger | Oprettet:

Køre tur med hest fra tyskland {{forumTopicSubject}}

Nu skal jeg til en tysk heste auktion i næste uge, så jeg har måske hest med hjem, køreturen vare 8-9 timer med trailer og dertil har jeg nogen spørgsmål smiley

Ville i give hesten mad undervejs?
Hvor mange gange skal hesten ud at gå?
Tror i hesten ville kun klare en sejltur på 1-2 timer smiley
Tak:D

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Køre tur med hest fra tyskland
  • #1   25. apr 2011 Ja jeg ville gave hesten mad undervejs og sørge for den har hø nok.
    Tror jeg vil tage den ud og gå 4 gange så den kan få strukket sig.
    Ja den kan godt klare at sejle i 1-2 timer smiley

• #2   25. apr 2011 det kan den sagtens efter min mening, hvis i bsare stoper og sørger for den har vand, og masser af hø, og selvfølgelig tjekker efter skader, forstoppelse osv. undervejs på sejlturen smiley
    og sørge for den ikke bliver alt for skræmt af de mange lyde .. det er den garaneret ikke vant til :b

• #3   25. apr 2011 Jeg ville bare sørge for at der er hø til hele turen. Samt tilbyde den vand nogle gange.
    Evt. tage den ud en enkelt gang - samt tjekke den på sejlturen.

Men ellers ville jeg ikke stoppe og tage den ind og ud alt for mange gange.

• #4   25. apr 2011 at den kommer ud 1 gang`?
    Ej okay så vil jeg sige STTAKKELS hest!

• #5   25. apr 2011 det kommer an på om den er nem at læsse, vant til at køre etc.
    hvis den er svær at læsse er det dumt at tage den for meget ud og ind smiley

• #6   25. apr 2011 Ligesom de andre. og så evt. høre om du kunne låne/leje en lastbil (en LILLe) en hvor der er lidt mere plads til hesten? ved ikke det gjorde vi bare, da vi hentede smiley

• #7   25. apr 2011 Nogle heste bliver stressede af at blive taget ind og ud af trailer mange gange - og hvis de står pænt og har det godt, ser jeg intet problem i at de kommer hurtigere hjem og kan strække ud på fold smiley

• #8   25. apr 2011 Jaja men den skal ud mere end 1 gang i de 8-9 timer smiley

• #9   25. apr 2011 HUSK AT DEN CHIP OG PAPIR SKAL VÆRE I ORDEN OG TJEKKET FOR HOLDE POLITIET VED GRÆNSEN OG DEN IK VACC OG FÅET ORM OG ER CHIPPET OG HAR GODKENTE PAPIR FÅR DU DEN IK MED HJEM OG DET BLIVER DYRT AT FÅ DEN IGEN

• #10   25. apr 2011 Jeg ved i hvert fald at jeg aldrig ville læsse mine egne heste om - af den simple grund at det stresser dem mere end det gavner. Det kan ende med man står med en hest der får en dårlig oplevelse med trailer og at den til sidst er så træt i hovedet at den ikke vil gå ind.
    Ligeledes er det heller ikke altid nemt at finde et roligt sted hvor det muligt at læsse om - meget af turen er jo motorvej.

• #11   25. apr 2011 Nej men det sq også noget andet"!!!!!

• #12   25. apr 2011 I sommers kørte jeg til Rom tur/retur med to heste i forbindelse med VM i kørsel. Turen tog 3 dage derned/hjem i transport. De kom kun ud når vi kom frem til overnatningsstedet, så de stod mellem 10-14 timer i traileren om dagen. Vi holdte pauser undervejs hvor vi fodrede, hestene havde vand og hø under hele turen. Vi kunne også holde øje med dem via kamera.

Kunne aldrig finde på at tage dem ud under turen, har du nogensinde overvejet hvordan en rasteplads ser ud med biler, lastbiler, folk og mylder overalt? Det ville, i mine øjne, være helt uansvarligt at tage hesten ud. Og den ved jo egentlig ikke hvad den går glip af ved at stå i traileren. Så hellere sørge for at lukke den ud et par timer når du kommer hjem med den, så den kan få bevæget sig der, men ikke under turen:)

• #13   25. apr 2011 lad da nu for gud skyld hesten stå i den trailer og tilbud den så vand hver 3 time og hø den skal ik ud og ind hele tiden for det andet er du lige på grænsen på hvad der er lovligt uden overnatning du må som privat person klun køre 8 timer med en hest i trailer hvis du skal køre mere skal du finde et sted at overnatte men ville da køre hele vejen hvis det kun 8-9 timer men lad den stå den bliver møg stresset af det andet

• #14   25. apr 2011 Og når du ikke kender hesten så lad endelig være med at tage den ud undervejs det ville jo være frygteligt hvis den stak af fra jer på en eller anden resteplad.

• #15   25. apr 2011 Vil kun give den vand og wrap eventuel æbler og gulerødder fra råder fuldfoder og ville lade den blive i traileren under hele turen da du ikk kender hesten samt den ender os bare med at blive stresset af at skal ind og ud af traileren hele tiden og ja den kan godt klare en sejl tur vil faktis være godt da den så kan få ben ro der også bed om at i skal komme sidst om bord på færgen for at der kan komme mest luft ind til den og informer om at der skal være plads til at kunne få åbnet bagsmækken op i tilfælde af at der skulle ske nået og at det nødvendigt at få hesten ud og alle færger plejer at være forstålig med sådan nået her har prøvet det nogen gange da vi hentet hest fra England og kørte fra Sjælland til Jylland til bedækkning og hjem igen

Husk at få 1-2 sved dækken med da der kan være mange stres faktor for hesten som kan få den til at svede

Mvh Diana og Susanne

• #16   25. apr 2011 Synes det er et rigtigt godt emne du har taget op her, trådstarter (: Hvornår er auktionen, og i hvilken by? Kunne da måske være at vi tog derned også..

Vil ligesom de andre også mene at hesten skal blive i traileren hele turen, bare den føler sig godt tilpas derinde (:

• #17   25. apr 2011 Jeg ville bestemt heller aldrig tage hesten ud....sørg for vand og masser af hø...og så kør hjemad.

• #19   25. apr 2011 Lad hesten stå og giv vand og hø, efter de har været på færgen - Der kan de godt blive varme og derfor tørstige. Ellers, hvis du har for mange skrupler, så få en professionel til at hente den.

• #20   25. apr 2011 Jeg har også kørt med en hest til og fra tyskland, og jeg havde ikke min hest ude af traileren hverken på vej der ned eller hjem igen.
    Jeg sørgede for hesten havde hø og fik vand undervejs.
    Jeg synes ikke hesten skulle stresse mere over at komme ud på en eller anden rasteplads smiley

• #21   25. apr 2011 jeg ville ikke tage hesten ud, da den kan få stees af ud og ind hele tiden. så ville måske tage den ud halvvejs, alt efter hvordan den er. smiley du kender den jo ikke, og omvendt . held og lykke.

• #22   25. apr 2011 Tak for alle de her svar smiley hvis det kun er os der køber hest køre vi med den i en normal trailer eller for en mand med lille lastbil til at hente den, men hende der ejer det sted min pony står opstaldet hun kigger også efter nye dressur heste dernede og hun har en transporter hvor der er plads til 3 heste hun vil tage vores med hvis hun køre derned:D

Prinssensen på den sorte hest: den starter på Fredag slutter lørdag her er linket på hestene der kommer til at være : (link fjernet)

og her er linket til selve hjemmesiden smiley : http://hannoveraner.de/

• #23   25. apr 2011 Husk 8 timers reglen der gælder al transport med dyr

Kommentér på:
Køre tur med hest fra tyskland

Annonce