{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.007 visninger | Oprettet:

Årets første tur med kælk! {{forumTopicSubject}}

Efter en kæmpe snestorm igår måtte jeg jo næsten ud og kælke med Ally i dag. Hun har ikke prøvet det siden sidste år, og der var rytter på, så hun skulle bare trække kælken, imens rytteren styrede hende. Desuden lå der kun lidt sne som var meget glat, så hun skulle ikke trække så meget.

I dag blev jeg så kreativ og fik bygget et velfungerende system så jeg både kunne sidde i kælken og styre hende samtidig. Hun har prøvet en tur med lange liner før, men hun er ikke helt så god til det der med at blive styret bagfra.

Jeg startede med blot at gå rundt med hende, med kælken spændt på bagved. Dette sagde hun absolut intet til, men kælken køre jo også utroligt let, når der ikke er vægt i.
Prøvede så at sætte mig op i kælken, og drive hende fremad med tøjlerne. Ally tager prøvende et skridt frem, men da vægten fra kælken pludselig er meget kraftigt, begynder hun at gå sidelæns og se totalt forvirret ud. Jeg prøver så igen at drive hende frem, hvor hun så vælger at stoppe op og vende hovedet. Og jeg ved at hvis hun kunne tale, ville hun havde sagt: "Hvad i al verden har du nu fundet på? Hvordan havde du tænkt dig jeg kunne finde ud af det her?"

Jeg stiger så af kælken og trækker hende lidt mere rundt igen uden problemer. Prøver så igen at stige op, og pony går igen sidelæns. Har næsten givet op, men i allersidste forsøg går hun endelig frem og jeg roser hende alt hvad jeg kan med stemmen. Efter få skridt hopper jeg af kælken og går op for at klappe hende og rose så meget jeg kan. Dog uden godbidder.

Sætter mig så tilbage i kælken og pludselig kan Ally sagtens finde ud af det, og trasker rundt med rejste ører og drejer hver gang jeg ber om det (at jeg glemte det et par gange og var ved at ende i busken, siger vi ikke til nogen) og til sidst lykkedes det mig da også at få hende til at trave.

Hvis jeg en dag finder en kane, så ved jeg hvad næste projekt bliver! smiley

Nå, ville egentligt bare lige dele med jer hvor dygtig og lærenem min pony er! Jeg synes det var mega sejt, at hun fandt ud af det på så kort tid, og at hun så virkede til at synes det var utroligt sjovt! smiley
Næste gang får vi en til at tage video!

Til jer der ikke har prøvet det: Det er altså virkelig en fed oplevelse og kan slet ikke sammenlignes med noget, det føles næsten lidt som at styre en heste vogn smiley

Fortæl gerne om jeres ponys/hests første oplevelse med en kælk! x)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Årets første tur med kælk!
Kommentér på:
Årets første tur med kælk!

Annonce