{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.014 visninger | Oprettet:

Ting man bør se i Danmark {{forumTopicSubject}}

det er jo ved at være tiden til sommerferie. Og skulle man blive hjemme i gamle danevang, er der jo mange steder som man kan besøge.

så skriv hvis I har steder som man bør se her i DK.

jeg starter:

Odense zoo

Madsbyparken i fredericia - gratis adgang, godt til familier mm

Lundby Iskiosk - mega store is, og de smager hammer godt

fodboldgolf - kædeby ved Humble på langeland

de vilde heste på langeland - 2 steder v. bagenkop og 1 sted ved tranekær

så kan dem som har brug for nogle gode oplevelser, finde nogle gode steder at besøge

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ting man bør se i Danmark
  • Alvilda F
    Alvilda F Tilmeldt:
    jun 2017

Følger: 18 Svar: 1
    #1   5. jun 2017 Måske den gamle by? Det er en hyggelig familietur..;)

• #2   5. jun 2017 Hvis man kan lide at lede efter fossiler, så kan man tage til Fur eller Gram grusgrav.

Ellers er det generelt godt at kigge på "visit xxxxxxx" hjemmesiderne, fx visit-Østjylland, de skriver fx også hvad der sker af spændende ting i området med datoer.

Mønsted kalkgruber - husk varmt tøj.

MOMU - moesgaard museum - de har en super god udstilling for tiden, men de faste udstiller er også interessante.

Dyreskuer rundt omkring i landet.

Mvh Charlotte

• #3   5. jun 2017 Vil man lidt omkring ud til steder der ikke så tit ses, så er der Asserbo Slotsruin lidt udenfor Frederiksværk, og i Hundested er der fx Knud Rasmussens hus, og i en periode er der også sandskulpturer. smiley

• #4   5. jun 2017 Vissenbjerg terrarie

Frydenlund fuglepark i tommerup

Jernalderlandsbyen

Kerteminde fjord og bælt center.nyd de spændende fisk, se marsvinene træne og se den tamme måge Andi. Og når nu er i Kerteminde så har de en herrelækker strand!

Hvis man vil i odense zoo så skylder man sig selv at sejle derud fra munkemose! Skøøøøøn tur. Eller sejle til fruens bøge og få en kanon lækker gammeldavs med guf og syltetøj.

Eller hc Andersen tur i odense zoo. Man sejler derud, og så fortælles der eventyr på båden, dette fortsætter i zoo ved forskellige stops i parken, man kan så få lov at gå rundt selv, spise madpakker og så sejles der tilbage igen. Det er super godt!

Egeskov slot, fantastisk sted. Park, museum, og en fed legeplads, andre aktiviteter, som segway ridder. Det er også skønt at tage en afslappet tur med en af hestevognene.

Den opmærksomme har set at alt er på Fyn..måske jeg er farvet,af at være opvokset på Fyn, men til jer der ikke ved det-Fyn er dks smukke navle smiley

Der er selvfølgelig diverse dyreparker i jylland, den blå planet og tivoli på Sjælland.

Men Fyn er fin af en grund smiley smiley

Tag også en tur til Fyns havneby, Bogense, nyd en tur blandt de gamle små, og charmerende huse, dask rundt i gågaden, spis lækkert fisk på havnen, dyb tærene i vandet på den børnevenlige strand.

Vil man på småøstur, så kan man se dragefestival på rømø strand. Samsø skulle også være skøn.
    nu vi er på hestegalleri. Så mindes jeg at rømø og læsø har turridning man kan melde sig til. Begge stedet på Islandske muler.

Hvis man tager til Nordjylland, så har vi Randers regnskov. Og når man alligevel er i Randers, så skal man da se Graceland Randers, som det så ikke må kaldes mere. Et museum om Elvis. Det er virkelig spændende, hvis man selvfølgelig er til hans sange og musik. Er man fan så skylder man sig selv at se den dokumentar om ham, som de viser.

Og når man alligevel er i den del af Danmark, så skal man da se parken med de syngende træer!
    Det er vist i Aalborg.

En park hvor der er ved hvert træ er en afspiller, så når man trykker, hører man personen snakke eller synge, f.eks Cliff Richard, hvem der i øvrigt har TO træer der.
    John Cleese, Dame Edna snakker, og der er mange mange andre kunstnere gennem tiden, der har et træ der.

Danmark er dejlig! Der er så mange ting at se her smiley

profilbillede
  • #5   5. jun 2017 Det er mange fantastiske steder i Danmark:-)

"Kunsten" i Aalborg. Selvom det kan lyde kedeligt at gå på kunstmuseum så er det virkelig en oplevelse man bør unde sig selv, de har så mange fede aktivitet for både børn og voksne:-)

Hjerl Hede. Hvis man er til gamle ting og livet i gamle dage så er det bestemt også et besøg værd.

Fårup sommerland.. Altid et hit:-)

Ellers byder Danmark jo på en masse smuk natur hvor man kan nyde en medbragt madpakke

• #6   6. jun 2017 Der er også Sommerfugleparken på Bornholm smiley

• #7   6. jun 2017 Gudhjem special på Bornholm, klipperne, Dyndalen, Dogmen, Brændegårdshaven, Bornholmertårnet

• #8   6. jun 2017 Rømø strand som ligger op af Lakolk.

aros

• #9   6. jun 2017 De Sydfynske alper.
    Og er man til ridning kan man låne heste og ride langs riderute Sydfyn. 72km lækre ridesti + en masse bi ruter. smiley
    Også vil jeg da mene man burde besøge de Danske slotte og herregårde. Sikke en kultur arv. Bare her på Sydfyn i mit lille område ved jeg om 7 slotte og herregårde. Og jeg har garanteret glemt nogle smiley

Mvh TT

• #10   6. jun 2017 Højer slues, hvor der også er udstilling om slusen historie og betydning for området - og så er det gratis.

Frederiksborg Slot i Hillerød, samt parken - det er et besøg værd. Slut evt af med en gåtur slotsøen rundt, og nyd en is på tovet med hjemmebagt vaffel.

Kronborg med Holger Danske, skal da også besøges.

Møns Klint at også et besøg værd, gratis, Hvis man ikke vil ind på museet.

Gribsø, en gåtur omkring Gribsø i Gribskov - god motion og ganske gratis.

Staldene på Christiansborg - besøg de kongelige stalde på Christiansborg.

En Kanal rundfart I Københavns kanaler - Ganske hyggeligt at se København fra vandsiden.

En tur i Dyrehaven og se på kronhjorte, bedst i September hvor de er i brunst.

Raabjerg Mile ved Skagen er også et besøg værd.

Den tilsandede kirke, også ved Skagen.

Et besøg på grenen, når man nu er i Skagen.

Der er mange dejlige steder rundt omkring i danmark, nogle koster og andre er ganske gratis.

• #11   6. jun 2017 God idé med dette emne. smiley
    De fleste jeg kunne komme i tanker om, er allerede nævnt, men har da lidt.
    Sandskulpturfestivaler (flere steder i DK)
    Et klunkehjem, guidet tur (KBH), lyder måske kedeligt, men fantastisk oplevelse!
    Horsens middelalderfestival (omkring 24-25 august) - virkelig et stort og flot arrangement, se riddershowet om aftenen
    Outdoor-aktiviteter: shelterture (der er mange gode pladser rundt omkring), kanoture og fisketure

• #12   6. jun 2017 ---middelaldercentret, ...vi havde bare så sjove n dag med turning. oplevelser osv ( https://www.middelaldercentret.dk/da )

---lejre center. man kan gå rundt se forkellige hygge med madpakke, da vi var der blev der også lavet et slag bagefter kan en tur rundt anbefales se gravhøje osv ( http://www.sagnlandet.dk/)

----verdens kortet.. ikke se kendt men et besøg værd ( http://www.verdenskortet.dk/)

----de glemte kæmper .. heller ikke så kendt men sjov at lede efter gratis ( http://thomasdambo.dk/works/de-glemte-kaemper/)

---knuttenborg safari park.. ( https://www.knuthenborg.dk/)

----grenen i skagen hvor de 2 have mødes

----råbjerg mile oh tilsandede kirke

----ringborgen ved køge.. billig mener vi gav 20kr og guiden er en af de arkæologer der står for udgravningen så spændende ( https://www.vikingeborgen.dk/)
    kattegat centret-- hvad kan jeg sige elsker at se på dyr

---odsherred zoo.. mener at huske mange af dyrene er nogle han har reddet, da vi var der var der falkeshow såå spændende

---andelsbyen nyvang.. træd tilbahe i tiden.. virkelig en god dag vi havde

---panzer museum east.. aldrig været der mener på vores to do liste

---fugleparken.. en rigtig hyggelig dag hvor vi sad og nød vores madpakker osv ( https://www.fugleparken.dk/da/)

-- øm jættestue .. gratis og var lidt sjovt man kunne komme derind , børnene elskede det

sikkert flere men mange gode er allerede nævnt.. nogle har vi fundet tilfældigt andre ligger nær vores hjem.. andre igen via skilte på motorvejen .. eller hvis vi har besøgt en by og der pludselig er seværdigheds skilt

• #13   6. jun 2017 Ej vi mangler da jernbanemuseet ved Odense banegård. I samme åndedrsg kan man pg se militærhistorisk museum. Også ved obc

• #14   6. jun 2017 lol turbohesten skulle luge til at nævne det vi var der sidste år..

tag en dag eller 2 til odense køn hc andersen pas og gå amok med gratis indgange til en masse hc andersen ting. rabat til zoo, og div andre steder, gjorde vi for nogle år siden..

• #15   6. jun 2017 skagen! lige fra deres kunstmuseum med krøyers værk til spidsen af skagen. jeg syntes alt er så fantastisk flot på skagen smiley

• #16   6. jun 2017 nordjylland er fuld med steder
    Råbjerg Mile
    Den tilsandede kirke
    Skagen+grenen
    voergård slot
    løkken
    blokhus
    fårup sommerland
    fosdalen
    kunsten i aalborg
    aalborg tårnet
    cloose tårnet i frederikshavn,
    bangsbo herregård, og bunkere
    spøttrup middelagerborg
    og ja helt sikkert mange flere

• #17   7. jun 2017 Mønsted kalkgruber..... fed oplevelse. prøv at google det smiley

• #18   7. jun 2017 Legoland! smiley Det er altid så hyggeligt og der er noget for en hver smiley

Så er der Den Fynske Landsby og ved siden af ligger Skovsøen og Fruens bøge.
    Der er også Odense Zoo og den gamle bydel i Odense C med HC-andersen kvarteret. Dertil hører Eventyrhaven, som er et stenkast derfra smiley

Der er også Hindsgavl Dyrehave ved Middelfart, som er en ganske fin skov at gå rundt i - Lige ned til vandet smiley

I KBH er der: Tivoli, Rosenborg Slot, Søerne ved Frederiksberg, Dyrehavsbakken, eksperimentariet

I Aarhus er der Tivoli Friheden, Aros, og Den Gamle By smiley

• #19   7. jun 2017 Liselund. Virkelig flot og fanastisk hyggeligt.

Så der den gamle by i årshus sys også den en fed oplevelse.

Så har vi møns klint hvor geo centeret også ligge bestemt også et besøg værd.

Så er der guldborgsund zoo.. Virkelig skøn zoo med nogle gode legepladser for ungerne. Og til en fin pris og masse fine dyr og virkelig flot lille zoo. =)

=) det i hvertfald nogle ting

• #20   8. jun 2017 Kathrine - kunne næsten ikke kende dig da du har skiftet billede.. Hold op med det smiley Jeg var jo rigtig glad for dig gamle billede smiley

Mvh TT

• #21   8. jun 2017 Egeskov slot smiley

• #22   8. jun 2017 Team Tindur: Nu har jeg haft det andet i evigheder og når jeg har fået nyt hesteprojekt, så sku der nyt billede til ?? smiley

• #23   8. jun 2017 Hmmpf.. smiley Ja så må jeg vel bare acceptere det jo smiley smiley smiley

Mvh TT

• #24   8. jun 2017 Jeg er dog stadig jagtfotograf, så billedet er det eneste, som har ændret sig smiley

• #25   8. jun 2017 Jeg har ikke lige læst alle kommentarer, måske nævner jeg noget, der er nævnt allerede! smiley

Eksperimentariet I København
    Labyrinthia ved Silkeborg
    Marselisborg Dyrehave (hvor man med fordel kan have gulerødder eller æbler med til de søde hjorte, man kan klappe!)
    Vorbasse Marked og alle de andre hestemarkeder, der kommer her til sommer
    Egeskov slot

• #26   8. jun 2017 Jeg kan meget godt lide Elmuseet og Maskinmuseet (som jeg selvfølgelig ikke kan huske hvor ligger andet end i Jylland)
    Silkeborg har en labyrintpark som er meget hyggelig at rende rundt i :).
    Har efterhånden set nærmest alt hvad der er af den slags, men kan selvfølgelig ikke huske andre end dem de andre nævner :p.

• #27   8. jun 2017 Til ovenover: Elmuseet er i Tange smiley

• #28   8. jun 2017 Hvis man er til flot natur, så kan jeg anbefale Hald Sø ved Viborg, som er et super smukt område ved Hald Ege smiley Når nu man er der kan man nyde en is ved Dollerup bakker, mens man kigger ud over søen smiley
    Når nu man er i nærheden af Viborg kunne man tage et smut forbi Bonnie Dyrecenter og møde papegøjen Pedro smiley
    Der er også et par hyggelige museum i nærheden af Hald Sø og Viborg smiley

Hvis man tager en time længere mod nordvest kan man tage til Mors, og se Hanklit og Feggeklit smiley
    Hanklit er på UNESCOs tentativliste, og er således i gang med at blive optaget på verdensarvslisten smiley
    Hvis man har børn eller bare godt kan lide forlystelsesparker, zoo's eller blomster kan man jo tage en tur i Jesperhus blomsterpark også smiley
    Hvis man kommer forbi øen i august, kan man også opleve kulturmødet smiley

Hvis man kører endnu længere vest på, kan man opleve Thy Nationalpark - evt. som en rideferie smiley

Ellers er der jo de ting de andre nævner smiley
    Den Gamle By
    HC Andersens Hus
    Den Lille Havfrue
    Egeskov Slot
    Randers Regnskov
    Kattegatcenteret
    ARoS
    osv.

Kommentér på:
Ting man bør se i Danmark

Annonce