{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
851 visninger | Oprettet:

Hvor meget bør man rose en voksen? {{forumTopicSubject}}

Jeg har siden jul undervist to voksen motions hold (svømning) Hvilket jo så er folk fra jamen 19-sidst 50'erene

Det er ligeledes alt fra folk der skal lærer at svømme til folk der bare skal ha rettet småting (fx. vinkel på hoved ved vejrtrækning og hvordan man placere hånden når den ligges i vandet) og igen folk der træner op til triatlon og halve ironmans

Jeg har kun undervist gravide før og det var ikke længe da jeg åbenbart ikke er gravide i vejle der vil have motion smiley
Jeg har ellers kun undervist børn fra 0-12 år som jo virkelig skal roses for den mindste ting de gør rigtigt, derfor ved jeg ikke hvor meget de skal roses for at holde motivationen..

Det er ikke alle jeg overhovedet retter undervejs da de bare har teknikken i orden og bare køre det selv, de skal bare have vandet og træne i. Dem jeg retter lidt på vender jeg ofte tilbage til og forhøre mig om hvordan de føler ændringen fungere og ellers så roser jeg de ting de gør rigtigt.
Personligt vil jeg ikke stoppe dem op uden det er nødvendigt, de har program som nogen følger og andre er det ikke teknik men meter der skal ind. Dem der skal have meter stopper jeg mindst muligt da de skal udnytte hvert minut de er i vandet (de har kun 30 minutter så det skal udnyttes)

Hvor meget skal man rose en voksen? Er det en eller to kommentare undervejs eller er det hver eneste gang de gør bare en lille bitte smugle godt eller igen kun hvis der er rettet noget?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor meget bør man rose en voksen?
  • #1   3. apr 2014 Altså jeg VED min mor, som så godt nok er fra 65, ELSKER ros. Hun bliver hel høj og for blod på tanden af det.

Jeg er jo ikke 'gammel' så kan jo svært svare på det, men jeg kan da ikke forestille mig man har behov for mindre ros som gammel end som ung. Og jeg personligt for da redet min dag ved ros smiley

• #2   3. apr 2014 tror mere det kommer an på hvordan man roser også! smiley

• #3   3. apr 2014 Jeg tror det kommer an på så meget.

Nogle personer har brug for mere ros end andre. Det er bare forskelligt fra person til person, så der må du vurdere hvordan du synes de reagerer på det - man kan ofte se, om det giver dem 'blod på tanden' at få ros, eller om det ikke gør noget for dem. Man reagerer bare forskelligt på det.

Jeg vil også tro det kommer an på hvilket stadie personen er på. Dem der har meget svært ved det, har tit brug for oftere ros end dem, der er gode i forvejen. Er man ved at lære noget nyt, kræver det også ofte mere ros, end når man har lært det.

• #4   3. apr 2014 alle har brug for ros, det kommer an på hvordan du roser.. forstå mig ret, man skal jo ikke rose dem som om man snakker til en lille hund, men rose dem for netop det de gør rigtigt, men en almindelig stemme. smiley

• #5   3. apr 2014 Og så skal du huske, at når man roser voksne, bliver de ofte glade indad, hvorimod børn ofte bliver det udad. Så du kan sagtens rose en voksen, som bliver fuldstændig høj af det indvendigt, men som du egentligt ikke kan se noget umiddelbar reaktion på smiley

• #6   3. apr 2014 Ville rose efter situationen, mærk individuelt på dine elever om de er usikre. det de er usikre på, ville jeg rose dem for så snart de gør fremskridt.
    Personligt, kan jeg godt mærke hvis ros ikke er oprigtigt. for mig er det vigtigt at det er troværdigt ros, som jeg har fortjent, og ikke bare ros for at rose smiley

Kommentér på:
Hvor meget bør man rose en voksen?

Annonce