Cosplay/anime Cosplay/anime
Hej, jeg er lidt ny indenfor cosplay, og har aldrig cosplayet før. Men elsker virkelig at se på alle de flotte kostumer, da jeg er totalt vild med anime og manga
Kender i nogen store cosplay messer/events med anime og manga, og hvor man cosplayer. Det må gerne være i Tyskland, Sverige eller Danmark.
Til jer der har været til et. Hvad laver man til sådan et? Hvordan foregår det osv? På forhånd, tak for hjælpen.
maj 2006
Følger: 36 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 2 Svar: 1.145
J-Popcon
Genki
Koyo-con
Hydracon
Det er ihvertfald dem jeg kender til
Jeg har været til cons årligt, siden 2008
Det er meget forskelligt hvad man laver, da der er en masse forskelige events man kan tage til på connen. Man kan gå rundt og hygge sig en hel weekend med eller uden cosplay. Man kan også deltage i konkurrencer, quiz eller bedste costume. Der er som regel også et større cosplayshow en af dagene hvor cosplayere optræder og konkurrerer med/mod hinanden
Tag gerne et par venner under armen, ellers er stort set alle på en con søde og imødekommende
aug 2007
Følger: 56 Følgere: 72 Heste: 1 Emner: 80 Svar: 1.314
I danmark findes der to store cons: J-pop og Genki. De foregår begge i københavn-området. Ud over dem, er der tonsvis af mindre cons spredt ud over hele landet
Selv plejer jeg at tage til genki, j-pop, og en mindste jysk con der hedder Koyo. I år tager jeg også et smut til tyskland til Dokomi, mest for at besøge en veninde, og se et sted hvor fandommen er lidt større.
Desværre er mine yndlings serier ikke så udbredt i danmark, og så må man til udlandet for at finde en større fanbase, og flere cosplayers
Du skal være velkommen til at skrive hvis du har nogen mere specifikke spørgsmål, men som Fede-føl(haha!) siger, så er det bare at tage et par venner under armen, og tage afsted. Anbefaler altid at komme lørdag, hvis du kun kommer en dag.
Pøj pøj med det
maj 2015
Følger: 24 Følgere: 9 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 64
maj 2012
Følger: 55 Følgere: 41 Heste: 2 Emner: 7 Svar: 450
Cosplay/anime