{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
964 visninger | Oprettet:

Kan heste blive skæv af kakao? {{forumTopicSubject}}

Jeg sad og tænkte idag på noget jeg fik afvide som barn. Alle ved jo heste, hunde katte ect. ikke kan tåle chokolade eller rettere sagt det indhold som er i kakaobønnen, theobromine.

Men jeg fik af vide som barn at heste faktisk kan blive skæv af theobromine i mindre mængder og det giver jo meget mening da det er på dopingslisten, men jeg kan ikke finde noget bevis på det kære internet at dette er rigtigt.
Er der nogen der kan fortælle mig om dette er sandt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan heste blive skæv af kakao?
  • #1   17. mar 2017 Jeg har aldrig hørt at heste og katte ikke må få chokolade.. Hunde ja selvfølgelig.. Men ikke heste.. Tindur stod med hovedet nede i min chokolade mælk i sommers og jeg var nødt til at gå da han var fuldstændig vild efter den.. Jeg lod ham dufte til den og så stak han tungen i og var dermed efter den. . Jeg mærkede ingen forskel på ham smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #2   17. mar 2017 Vores heste har fået en smagsprøve på flødebolle ind i mellem, og jeg har ikke kunne mærke nogen forandring smiley

• #4   18. mar 2017 Det er videnskabeligt bevist at stoffet theobromine går ind og påvirker nogen dyrs organer og i værste tilfælde kan de dø af det. Især heste er meget følsomme overfor dette stof udover dette er hunde og katte og vidst også papegøjer har jeg læst engang kan ikke tåle chokolade. så at sige at kun nogen hunde ikke kan tåle chokolade, ej så snyder man vidst sig selv smiley Bare fordi hunden får chokolade tit og ikke er død af det endnu betyder ikke den godt kan tåle det, nej risikoen er der stadig og det da bare synd for hunden når det så går galt og de så skal fare til dyrehospitalet når deres hund er ved at dø når den en dag får chokolade forgiftning. Nå men dette er en helt anden snak, det en uendelig diskussion, selvom det ikke bør være til at diskutere om at give sine dyr noget som kan forgifte dem.

Men jeg holder mig fra dette, nu har jeg sagt hvad der skulle siges til dette smiley

Det var mere med hvad folks erfaringer var om denne "myte" emnet handlede om, ikke hvad i har givet jeres heste, min tidl. hyp har også engang stjålet en toast med Smeltet ost og skinke i, hvilket de bestemt heller ikke kan tåle og nedbryde men derfor er den heller ikke død af det, det var ikke dette jeg ville frem til smiley

• #5   18. mar 2017 Jeg har oplevet en hest der blev forgiftet af chokolade da jeg var barn. Det var på den lokale rideskole og som jeg husker det tømte de mavendholdet på hesten. Den blev rask igen, men mine heste får aldrig chokolade

• #6   18. mar 2017 Den blev i øvrigt ikke føj af det så tror det er en myte

• #7   19. mar 2017 Jeg har ikke hørt noget om, at de skulle blive skæve, men blot at det skulle give dem et energiboost. Jeg har dog tit givet mine heste kakao hvis jeg alligevel har stået med det, og har som de andre her inde, aldrig oplevet nogen effekt af det, om det så er fordi der skal langt større mængder til, før man kan mærke det kan også være en mulighed.

• #8   19. mar 2017 Dette er fra netdyrdoktoren:
    Hunde og chokolade
    Hunde elsker ligesom os at spise chokolade, desværre har hunde svært ved at tåle det, og forgiftninger opstår let selv efter meget små doser. Chokolade forgiftning er den hyppigste forgiftning hos hund.
    Det er dog ikke kun hunde, som ikke kan tåle chokolade. Specielt heste er meget følsomme, men også papegøjer, katte og mus forgiftes let at stoffet.

Kommentér på:
Kan heste blive skæv af kakao?

Annonce