{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Kan heste blive misundelig? {{forumTopicSubject}}

Som overskriften siger kan heste blive misundelig? Jeg har en hoppe på 9 ,som jeg bruger rigtig meget tid på og har haft hende som den eneste hest, de sidste 3 år. I sidste uge og denne uge skal jeg så passe en ude fra staldens unghest, men hver gang jeg begynder at nusse om den og træne den, står min egen og skraber med forbenet og prøver at komme ud af boksen. Er min hest underlig eller kan heste blive misundelig?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan heste blive misundelig?
  • #1   18. jun 2013 Vi har en pony som der let bliver meget misundelig! Her den sidste uge red jeg stort set kun vores store hoppe, og han stod altid lige udenfor ridebanen og kiggede på med ørene tilbage, og da vi så kom ind på fold igen, jagtede han hende væk..
    Skøre hest smiley

• #2   18. jun 2013 nej, det vil jeg ikke mene de kan smiley

• #3   18. jun 2013 Nej, den kan ikke blive misundelig, det har heste ikke hjernekapasitet til.. Den har bare fået en vane (heste er vanedyr, der lærer nye vaner ved gentagne gange at få ros, opmærksomhed eller andet positivt), hvis den har været vant til, når der er andre i stalden, at hvis den skraber i gulvet, så kommer folk hen, de gør det for at stoppe den, men hesten får egentlig ros/ opmærksomhed ved det..

Når du selv kun har været der, så har du jo sikkert været ved din hest, og dermed har den ikke haft behov for at tigge opmærksomhed..

• #4   18. jun 2013 hej
    det kan de har en 4 års og hver gang jeg snakker med de andre banker den vildt på boks med forben, og både smed og dyrlæge siger det er for jeg snakker med de andre i stedet for

• #6   18. jun 2013 Det rækker deres hjerner ikke til nej. Det er at menneskelige gøre dem. For at vi kan forstå det.

• #7   18. jun 2013 Jo - det blev i 2012 videnskabelig bevist at heste er i besiddelse af stort set samme følelses register som vi mennesker.

Om man så kalder det jalouxi eller misundelig er sagen uvedkommende - hesten reagerer på den manglende opmærksom og kan se sig sur på det individ der "står i vejen" for det.

Jeg har en hest der kan blive direkte fysisk udfarende mod et andet menneske, hvis han føler at dette menneske tager hans tid med mig, fra ham.
    Dette er så dog også en utrolig følsom hest - det er sjældent heste reagerer så voldsomt på dette fænomen.

• #8   18. jun 2013 ja som horsemind siger de kan reagere rigtig negativt, det gør min når de ude og jeg nusser med en anden end den

• #9   18. jun 2013 Ja, min pony kan også blive decideret farlig hvis jeg taler med andre dyr. Over for heste har han ikke noget, andet end at han er sur på mig bagefter hvis jeg snakker med dem for længe, men han snapper gerne ud efter et dyr jeg har talt med, eller et der prøver at få min opmærksomhed. Katte, hunde, høns, you name it. Derudover bryder han sig ikke specielt meget om andre dyr smiley

• #10   18. jun 2013 De bliver ikke misundelige, men de kan være opmærksomhedskrævende. Det er ikke fordi du står med en anden hest at hun skraber med forbenet, men bare fordi du ikke er hos hende.

• #11   18. jun 2013 Helt sikkert.

Dog er der racer der har det mere end andre, men også inden for racer er der forskellige grader af det.

Jeg ville fortælle din hest hvorfor du håndtere den anden hest og sige at den har behov for dig i en kort periode og at de jo stadigvæk er din yngling. Skørt, sikkert, men det virker for nogen..

• #12   18. jun 2013 Okay tak for hjælpen jeg tror de godt kan også fordi min hest bliver sur på fold hvis jeg nusser de andre, men min hest bliver ikke farlig på den måde, den er føre hoppen så bare ved at kigge ondt på de andre flytter de sig væk for mig, så hun kan komme til.

Kommentér på:
Kan heste blive misundelig?

Annonce