557 visninger
|
Oprettet:
Hvornår bruger i massør? {{forumTopicSubject}}
Min hest har lige haft kiropraktor et par gange og er nu blevet løsne op for hans problemer. men fordi han er ved at være oppe i årene og han derfor godt kan blive hurtigere stiv, så kunne jeg godt tænke mig at holde ham lidt vedlige med en massør til at pleje hans muskler engang imellem.
Jeg har aldrig brugt massør før. alt det med muskler, sener og knogler på hesten krop er stadig ret nyt for mig. så derfor vil jeg høre hvor tit i bruger massør? Og hvilke heste bruger i massør til og hvorfor?
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg bruger det ikke. De kan ikke rette skævheder og låsninger, så derfor bruger jeg dem ikke. Bruger en KST behandler istedet for, som når rundt om hele kroppen - også muskler/vævet.
En kiropraktor, har rigtigt nok, ikke så meget med musklerne og gøre.
maj 2013
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 253
Blogger
Følger: 3 Følgere: 6 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 45
Massage gavner alle heste, uanset sundhed. Heste der virker komplet sunde og raske, og godkendte af en dyrlæge, kan være piv skæve, og deres muskler kan være utrolig dårligt iltet. Og hvis musklerne ikke kan iltes ordenligt, fx. Ved mælkesyre/overbelastning vil det ikke kun være smertefuldt for hesten, uden den nødvendigvis viser smerte. Men hesten vil heller ikke kunne fungere optimalt i sin krop, uanset om den står i boks, på fold eller under rytter.
Så ja få en massør ud, og hør hvad massøren mener:)
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
aug 2011
Blogger
Men jeg ville nok bare få en massør ud, og høre ham/hende om hvor ofte der er brug for:)
Det er meget forskelligt hvor ofte heste har brug for massage:)
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Tania F - det kommer an på hvor man tager uddannelsen, den ene uddannelse kan kun med muskler og intet med at rette noget, den anden som du nok har, kan rette nogle ting :o)
Mason Fall - Jeg er med på hvad du mener, jeg bruger bare en samlet pakke istedet for at få to forskellige ud ;o)
aug 2011
Blogger
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jul 2008
Følger: 65 Følgere: 67 Heste: 6 Emner: 99 Svar: 2.556
Ellers tror jeg, det er godt at gøre en gang imellem, for så kan man nå at opdage evt. skævheder / spændtheder inden, det bliver til en rigtig skade... altså inden det er nødvendigt med fys el. kiropraktor Og en god måde at holde øje med musklerne på, - og ridningen!
Blogger
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Forrige gang hun var ude var det fordi jeg havde reddet og han konsekvent slog med halen når jeg satte mig ned første gang i letridning på den dårlige volte.
Sidst havde han leget sig til en masse flotte huller og virkede rigtig tvær dagene efter, så der fik han også massage. Der var dog ikke det store at komme efter
Hvornår bruger i massør?