Hvornår bruger I ridehandsker? {{forumTopicSubject}}
Som overskriften lyder.
Rider I med handsker?
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør?
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv.
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret?
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?
Personligt kan jeg bedst lide at ride uden - synes, jeg får en bedre føling med hesten. Men afhænger meget af vind, vejr, humør, hest, tøjle osv.
Derudover finder jeg det også upraktisk at gå rundt med dem i stalden og ved håndtering af heste.
Hvad mener I?
aug 2011
Følger: 2 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 293 Svar: 3.820
Den eneste ting der er sket hvor de kunne være nødvendige var engang da min tidl part rendte fra mig så jeg fik en vabel på fingeren. Ellers ikke
sep 2006
Følger: 54 Følgere: 50 Heste: 2 Emner: 941 Svar: 2.262
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 708
Hvad er grunden til det/Hvad er ikke grunden til det? Samme som dig, bedre føling med hesten. Og tøjlen. Føler mig næsten handicappet med handsker på, synes ikke hænderne og fingrene har samme førlighed og følelse.
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Det kunne da være meget praktisk om vinteren når det er koldt, men går heller ikke med vanter til hverdag, så jeg er vant til det
maj 2011
Følger: 89 Følgere: 86 Heste: 2 Emner: 49 Svar: 233
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Jeg bruger handsker når det er koldt. Når det er mest koldt så er det ikke ridehandsker, men skihandsker dvs. nogle vældigt tykke nogle.
Og ja, bruger dem også generelt i stalden hvis det er koldt. Så er det nemlig ikke skide behageligt at muge ud med en kold grev eller pille koldt wrap fra hinanden, ligesom noget hø stikker ret meget og derfor er handsker også gode der.
Kan ikke forstå at man kan holde ud af havde dem på i godt vejr :o)
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.295
Jeg har seriøst jorden følsommeste hud tror jeg. Du kan ae' den rød og øm.. Så jeg reagere på at hesten en enkelt gang rystere med hovedet og hiver i tøjlen og sådan hvis ikke jeg har handsker på. Derudover har jeg oplevet at longere en kåd hest der løb af helvede til uden handsker. Scheisse mine hænder bagefter..
Ja, ved fodring,når jeg ordner hø og bokse og sådan når det er koldt.
ja.
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker?
Som nævnt ovenfor, longering med overkåd hest.. Jeg har også haft nogle gåture med samme overkåde pony hvor ridehandsker nok havde været smart i det, de giver et mere sikkert greb synes jeg.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
feb 2010
Følger: 11 Følgere: 20 Heste: 1 Svar: 475
Men tit smider jeg dem om sommeren.
Men ja om vinteren kan jeg godt bruge hansker selvom jeg ikke rider, altså i stalden, det er ridehandsker dog ikke dem jeg rider med
Indtil jeg for omkring et år siden der kunne jeg simpelthen ikke finde et par der sad ordentligt, så ville jeg hellere have vabler, men så fandt jeg et par til 169 kr. tror jeg ikke voldsomt dyre og de er ikke så tykke og sidder til på mine hænder, det skal lige siges jeg har små hænder, så dem købte jeg, og skal nok have købt nogle flere for at have et lager hvis de en dag skulle udgå
Blogger
Følger: 229 Følgere: 1405 Heste: 11 Emner: 870 Svar: 2.588
Er det koldt bruger jeg handsker, er det ikke lader jeg være :b
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
Rider mest med handsker fordi at Mickey tager hovedet ned mellem benene og bukker, så skal jeg jo forsøge at få hans hoved op igen;) og jeg for ekstremt ondt i mine hænder hvis jeg skal gøre det uden, så vil jeg sQ hellere ryge af! Hihi:);)
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Mine handsker blev virkelig slidte, og en dag kunne de simpelthen ikke mere, og jeg fik ikke rigtig købt et par nye, så jeg stoppede med at bruge handsker. Siden da har jeg kun brugt handsker når der er koldt.
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Jeg gør ikke fordi jeg bedre kan føle hvad jeg gør. Men ellers gør jeg når det er koldt.
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Om vinteren ja.
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Ja der er de væk.
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja altså når det bare er pisse koldt
aug 2007
Følger: 72 Følgere: 61 Heste: 3 Emner: 22 Svar: 159
maj 2009
Følger: 39 Følgere: 38 Heste: 3 Emner: 29 Svar: 457
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Fordi at jeg har svært ved at holde fast i mine tøjler og så får jeg vabler og kolde hænder hvis jeg rider uden
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Ja!
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Nej, handsker på året rundt!
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, hvis jeg trækker rundt med en hest og den så bliver bare og flår træktovet ud af hænderne på mig, så får jeg ikke brandmærker (Fik jeg på et tidspunkt lige 2 dage inden mit første stævne -.-)
maj 2012
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 6 Emner: 34 Svar: 508
nov 2011
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 162
Rider I med handsker? Ja altid! Elsker handsker! Jeg synes det er så dejligt - selv om sommeren når det er varmt elsker jeg handsker!
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Jeg har et bedre greb om tøjlen og den glider ikke så let ud gennem fingrene.. Hvis hesten trækker i tøjlerne, så kommer der ikke på samme måde et ritzh...
Jeg har også meget sarte hænder der sprækker så let som ingenting!
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. JAAAAAA! Ellers fryser jeg om vinteren, men om sommeren mest kun når jeg rider..
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? ikke under ridning, men i staldarbejdet ja!
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, min veninde var i skoven på en lille pony der dele tiden spurtede fremaf, så hun blev desværre nødt til at holde meget i den... Det medførte valber på fingrene, og da de gik i stykker kom noget af lædret i kontakt med såret og medførte blodforgiftning! (PAS MEGET PÅ MED BLODFORGIFTNING)
okt 2011
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 8 Emner: 65 Svar: 339
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Fordi jeg let får vabler, og så føler jeg at jeg har bedre fat på tøjlen
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Det kommer an på om det er varmt eller koldt.. hvis det er varmt så har jeg ikke men hvis det er koldt så har jeg! Ellers bliver mine fingre stivfrosne.
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Naarh.. altså hvis det bliver alt for varmt at have handskerne på så tager jeg dem af men er ikke så meget for det pga. vabler.
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, jeg får let vabler
sep 2012
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 23 Svar: 398
fordi jeg føjer ikke jeg kan bøje mine hænder rigtigt
jan 2009
Følger: 24 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 1 Svar: 53
maj 2011
Følger: 23 Følgere: 22 Emner: 2 Svar: 94
sep 2009
Følger: 43 Følgere: 53 Heste: 3 Emner: 164 Svar: 2.805
Grunden til at jeg gør det, er ganske enkelt at for at beskytte mine hænder/fingere, da jeg har meget følsomme hænder og ingen læderhud på mine fingerspidser, så der skal ikke meget til før det ligner at de har været med i en krig. xD
Det eneste tidspunkt jeg ikke bruger hansker er når jeg træner tricks eller bare laver ridebane hygge og når jeg går tur med hesten.
okt 2006
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 6 Emner: 75 Svar: 3.137
Jeg har i øvrigt prøvet en enkelt gang jeg ville ønske jeg havde handsker på.. Hestene stod på sommergræs, meget stor fold. En af de andres ponyer var rendt igennem hegnet ned til eng-stykket nedenfor. Jeg var nede og hente ham i hendes reb - det var sådan et nylonreb. Han rev sig så løs og tordnede ned på stykket igen.. AV mine hænder - nylon reb fremfor de mere typiske = huden var flået af i stor stil og masser af varme vabler..
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Min hest har haft en dårlig vane med at stikke af i longen, og meget sjældendt kommer der et lille tilbagefald, så jeg longerer også helst med handsker, så jeg ikke får brandsår
sep 2008
Følger: 162 Følgere: 427 Heste: 5 Emner: 254 Svar: 2.026
Efter en oplevelse hvor en kæmpehest trak af med mig og jeg ikke havde handsker med, så jeg havde store brændsår, siden der har jeg altid haft handsker på hvis jeg ikke stoler på hesten, når jeg skal trække ned den
aug 2012
Følger: 38 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 18 Svar: 285
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
- Rider altid med handsker ja.
- Rider med handsker fordi jeg ikke kan lide at holde om tøjlen uden handsker.
- Udover træning nej, eller jo hvis jeg trækker tur og det er koldt gør jeg men ikke ellers..
- Under ridning nej
- Har dem altid på under ridning så nej..
Men har prøvet med en hest jeg træk med som stak af og jeg brændte min hånd på torvet, der savnede jeg dem virkelig..
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.923
dec 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 65 Svar: 1.908
Jeg bruger tit handsker i staldarbejdet også men det er forskelligt..
sep 2012
Følger: 25 Følgere: 23 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 147
jun 2012
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 1 Emner: 9 Svar: 85
-Ja
- Lige nu er det fordi hesten simpelthen river mine hænder i stykker, hvis jeg ikke har dem på. Så er det også fordi jeg fryser på fingrene om vinteren.
- Nej
- Ja, for jeg har dem kun på for at varme og skåne mine hænder, og kan bedre lide at ride uden
- Ja, på en måde. Jeg har redet på nogle heste der er rimeligt hårde i munden til tider, og tøjlerne kan godt slibe min hud af
maj 2009
Følger: 28 Følgere: 27 Heste: 4 Svar: 90
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? Synes bedre man kan mærke hesten og dens reaktioner uden handsker
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. Jeg bruger handsker når jeg muger ud i vinterhalvåret fordi redskaberne bliver så frygtelig kolde. Og jeg bruger handsker når jeg renser hove, bare fordi at jeg er lidt forfængelig med mine hænder og negle
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? Ja
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? Ja, røg en gang af ned i et spring fordi at hesten ikke ville med over =P Der fik jeg brændmærker på næsten alle fingre
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.956
aug 2006
Følger: 91 Følgere: 92 Heste: 4 Emner: 376 Svar: 2.956
okt 2007
Følger: 348 Følgere: 384 Heste: 4 Emner: 772 Svar: 11.330
Hvad er grunden til det/Hvad er grunden til, at I ikke gør? - mine fingre er total smadret hvis jeg ikke gør det, plus jeg syntes det er mere behageligt at ride med dem
Bruger I handsker udover træning? Altså daglig omgang med heste osv. - arbejder med heste, der gør jeg fordi de er rimelig stærke, og så for at beskytte mine fingre hvis de render.
Er I mere tilbøjelige til at smide handskerne i sommerhalvåret? - nej, smider dem aldrig! Til tider når jeg skridter af men det er lige meget hvordan vejret er(:
Har I haft nogle oplevelser/Er I kommet ud for situationer, hvor det kunne være fornuftigt/var godt at beskytte sine hænder med ridehandsker? - endnu ikk men hvorfor ikk være på forkant, i stedet for at stå med en ødelagt hånd pga det??
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Emner: 22 Svar: 503
Glemmer jeg handskerne eller dropper dem en dag, fortryder jeg det meget hurtigt.
mar 2009
Følger: 40 Følgere: 831 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 372
Jeg bruger hansker hele tiden om vinteren har to par til til stald og striglning og et til træning og trækture.
Grunden er at jeg ikke vil få ødelagt mine hænder med sår vis hesten hiver i tøjlen eller tovet eller den blir vildhest i longe.
feb 2011
Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
mar 2013
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 2 Emner: 13 Svar: 187
Hvornår bruger I ridehandsker?