1.534 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 63 Svar

Valg ift. Brug af penge.. Valg ift. Brug af penge..

Hej Hg.
Jeg var desværre så uheldig at blive udsat for en brand der gjorde at alt mit udendørs ridetøj brandt op smiley
Jeg har jo meldt dette til forsikringen og venter på penge.

Jeg er bare lidt i tvivl om hvad jeg (foruden om det mest nødvendige tøj) skal prioritere at bruge resterende penge på..

Så hvilke af disse to ting ville du have valgt, og hvorfor.

1. Købe en dressur sadel så jeg kan få en bedre holdning og komme lidt videre med dressuren.

2. Sende Tindur i to måneders ridning hvor han bliver indsprunget, trænet med trailer og lidt dressur.

Mvh TT

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Moving out cleaning 800 kr.
  • Break a lock of storage as I have lost the key for it. 350 kr.
  • Hanging curtains 800 kr.
  • Vi har køb en Elektrisk bil til vores barn- bilen hedder Toyota FJ Cruiser til 3 år og vi vil gerne have den komplet samlet til idag 350 kr.
  • Etablere udendørs stikkontakt 1.500 kr.
  • Samle børnemøbler 550 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Valg ift. Brug af penge..
  • #1   24. jan 2017 Jeg ville foretrække at træne hyppen selv, så måske til sadel og undervisning? smiley

• #3   24. jan 2017 Jeg synes egentligt ikke den er svær, jeg havde sendt ham til Camilla smiley Det ved jeg, du har snakket længe om, at du gerne ville.

• #4   24. jan 2017 Jo - det er rigtig. Jeg ønsker rigtig gerne at få ham ordentlig indsprunget da mine evner ikke rækker til. Jeg har sprunget en lille cavaletti med ham et par gange, og jeg synes overhovedet ikke der er en drive e.l. Så jeg håber jo at hun kan få det til da hun har erfaring på området smiley
    Men min underviser mener jeg behøver en dressur sadel.. Og jeg kan rigtig godt følge hende i det..

Mvh TT

• #8   24. jan 2017 HR - nej det er ikke en god idé da der skal trænes flere forskellige udfordringer.. Han er bange for traileren og skal trænes i dette. Det ønsker jeg mere end en måned til så jeg er sikker på at det sidder smiley

Mvh TT

• #9   24. jan 2017 Maja - jeg har en sadel som jeg elsker. Den er bare ikke egnet til dressur og gør det besværligt for mig at have en korrekt holdning.
    Tindur sin balance osv. Fejler intet. Han gør det rigtig godt. Det er bare mig der ikke sidder pænt nok... smiley

Mvh TT

• #10   24. jan 2017 Sadlen smiley og træne tindur selv:)

• #12   24. jan 2017 Jeg brugte en Sensation G4 de første måneder af tilridningen. Denne gjorde dog intet godt for min holdning selv om den var dejlig at ride med smiley så nej. Ikke bare lige at låne en sadel til en med hans ryg. smiley

Mvh TT

• #13   24. jan 2017 Hvad med at sende hesten i ridning nu.
    Dvs du kan købe mindst muligt vintertøj her og nu = god til at at finde vinter-tilbudsvarer hen over forår og sommer
    Og hesten lærer noget den skal lære på den årstid hvor vejret er aller mest ærgerligt. Ifølge en tidligere tråd har du besvær med vejret / mørke / våd bane - eller husker jeg forkert??

Når du har pengene kan du købe ny sadel.

• #14   24. jan 2017 Who - jeg skal først have pengene i hånden før jeg kan sende ham afgårde hvis det bliver mit valg. Jeg tænker på at sende ham afgårde april og maj hvis Camilla har plads her og pengene er kommet, for her tænker jeg at få omlagt de to folde de går på nu, og placere de to andre et andet sted i de to måneder.

Mvh TT

• #15   24. jan 2017 Ahh, men jeg læste somom du havde penge til sadel ELLER træning nu.

Et lille fif. Et tankeeksperiment.
    Tag en terning. Bestem dig for, at terningeslaget afgør dit valg.
    Hvis du gerne fordeler det fifty-fifty, så er det fordi du har to ligeværdige valg.
    Hvis du tænker "1-4, så gør jeg det ene, hvis 5-6 gør jeg det andet" så afslører du dig selv : så har du valgt, men kan bare ikke lide at vælge fra.

I dit sted, hvis du skal booke tid hos en træner til noget du ikke selv kan lære hesten - så ros dig selv for din beskedenhed og send hesten afsted. Så skal hesten jo ud til nogen, hvis den skal lære det. Dvs har du valgt at det er vigtigt at hesten skal lære det, skal du vælge et tidspunkt. Før eller siden.

Måske kan du tage ekstra vagter (eller få manden til det) og på den måde pludselig tjene ekstra til sadelkøb. Sadlen kan du købe nu eller senere. Den kan du altid købe. Som jeg forstår det virker sadlen, den er bare ikke perfekt

• #16   24. jan 2017 jeg ville tage valget efter hvad jeg kommer til at bruge mest smiley rider du mest dressur, eller kommer du til at køre og springe mere med ham end dressur?
    for hvis du alligevel ikke kommer ud og køre med ham, men rider dresdur hver uge, så havde jeg valgt sadlen, men omvendt hvis du kommer til at køre meget feks til stævne/undervisning/i skoven, og gør det mere end at ride dressur, så ville jeg tage træningen smiley

• #17   24. jan 2017 Jeg ville tage træningen til Tindur. Jeg har altid reddet i min springsadel, uanset om det var dressur eller hvad. Sidder ganske udemærket i den. Men det kommer selvfølgelig an på, om din springsadel er meget 'spring'-agtig. Min er mere hen imod en kombi end en springsadel, , men er dog en springsadel smiley

• #18   24. jan 2017 jeg ville vælge sadlen også sætte mig et mål om at spare op til træningen. (det kunne fx være at lægge 500 til side hver måned indtil du har beløbet til at sende ham i ridning, men et mindre beløb ville selfølgelig også kunne gøre det. Jeg har bare ikke tålmodighed til at vente så længe smiley )

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #19   24. jan 2017 hvis du alligevel ikke har en ordentlig opstilling i den sadel du har nu, så havde jeg solgt den, og købt en optimal dressur sadel og fået hesten i træning.

• #20   24. jan 2017 Havde klart valgt at sende hesten i prof. ridning. På den måde har du en ordentlig base at arbejde videre fra selv. Så ville jeg spare op til en brugt sadel efterfølgende smiley

• #21   24. jan 2017 Jeg ville vælge en sadel og så spare op det trænings forløb senere.
    -selvom han går fint med din sadel, så vil du indvirke bedre på ham når du sidder optimalt, og det må vel være det vigtigste i første omgang?
    smiley

• #22   24. jan 2017 Pyha... I gør det sku ikke nemt for mig... smiley

AMT - Min sadel er købt for at bruges til det jeg skal bruge mest tid på, springning/jagt og skoven. Så den skal overhovedet ikke sælges smiley Jeg ønsker dog også en brugt dressur sadel til de gange vi skal starte nogle stævner så jeg får en bedre opstilling.

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#23   24. jan 2017 team tindur: mdn hvad er form0let med at ride i en sadel, som ikke just gavner din opstilling?

det giver godt mening at sende hesten i ridning, men når du ikke formår at sidde korrekt, så er du næsten lige vidt smiley

• #24   24. jan 2017 Fordi han skal indspringes og trailertrænes af en professionel så jeg kan komme igang med at springe selvfølgelig. Det er det min plan har været hele tiden.. At vi skal ud at starte jagter.. Og det egner en dressur sadel sig ikke til smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#25   24. jan 2017 team tindur: men rytterens opstilling er alfa omega for ordentlig ridning - og hvis du ikke formår det i den ssdel du har, hvad er så pointen med at indspringe hesten? smiley

din opstilling bliver jo ikke bedre af at du rider i en dressursadel, hvis du ikke sidder ordentligt i din spring sadel smiley

• #26   24. jan 2017 Du skal da ikke bilde mig ind at en dressur sadel IKKE hjælper en til en bedre opstilling. Min underviser har også sagt at det er min sadel der skaber problemer for mig ift. Dressuren. Så hun har anbefalet mig at skaffe en dressur sadel.
    Og det er også min hensigt..

Men hvad jeg skal prioritere først er jeg ikke helt sikker på.
    Jeg føler ikke at jeg kommer nogle vegne med noget lige nu....

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#27   24. jan 2017 team tindur: du skal jo ikke op og ride S-dressur. derfor burde du sagtens kunne skabe et ordentligt grundlag i dressuren i en springsadel - hvis sadlen passer til dig. smiley

men uanset hvad, så er dressur grundstenen for en god springhest, pg hvis drrssuren ikke er på plads, og ikke kan komme det uden en dressursadel - så er det vel den der er vigtigst for overhovedet at kunne komme videre i første omgang smiley

• #28   24. jan 2017 Så bliver jeg nysgerrig.. Hvad mener du er kriteriet for at en hest skal springes på? smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#29   24. jan 2017 team tindur: jeg fik formuleret mig forkert.

men mener din opstilling - vil ikke kommentere på din ridning for den kender jeg intet til. smiley

hvis din opstilling ikke er korrekt, så vil du have svært ved at dirigere hesten rundt, følge den, og give den de rigtige signaler.

(et lille sidespørgsmål - du behøver ikle svare, da det egentligt ikke er videre relevant)

men rider du sltid med så lange bøjler i sadel?
    hvis ja, har du så prøvet at indstille dem, så dine ben for den rigtige længde i forhold til støtten i sadlen? smiley

• #30   24. jan 2017 Det kommer an på hvilket billede du hentyder til når du siger lange bøjler.. smiley for jeg skifter længde på de efter hvad/hvor jeg rider.. smiley så du må meget gerne lægge billedet op så kan jeg svare smiley men naturligvis kan jeg ikke have bøjlerne i min springsadel der hvor mine ben skal være(støtten på knæpuderne)når jeg springer for tænke sig så hvordan det ser ud i letridning smiley smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#31   24. jan 2017 team tindur: arg du stiller mange krav smiley
    du lagde et billede op sidst, hvor der blev talt om længde på bøjler.

også ud fra den video du har lagt op smiley

meningen er jo (nu ved jeg ikke om jdg misforstår dig), at bøjlerne skal være så korte at dine ben åasser ind i støtten på sadlen når du sidder ned smiley

og med dennlængde bøjæer jeg har set på videoen og det billede - så forstår jeg godt at du ikke har en ordentligt opstilling, for det er nært umuligt smiley

• #32   24. jan 2017 Og nej jeg har ikke problemer med at styre ham med ben og sæde (medmindre han ikke vil samarbejde smiley ) da han reagerer rigtig godt på mine små signaler som nedtrædning i bøjlen og drejning af kroppen smiley husk jeg rider primært uden tøjlekontakt smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#33   24. jan 2017 team tindur: jeg nævner intet om hvad din hest kan/ikke kan smiley
    - for som sagt, det ved jeg intet om smiley

• #34   24. jan 2017 Nej det ved jeg godt, jeg svarede bare på dit spørgsmål smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#35   24. jan 2017 team tindur: det har jeg på intet tidspunlt spurgt ind til.

jeg har kun spurgt om længden på dine bøjler smiley

• #36   24. jan 2017 Her er et billede hvor jeg har trænet i skoven. Her er bøjlerne den rette længde til sadlen. Men min letridning bliver her meget høj, jeg løfter mig ret meget over sadelen noget der ikke er så godt i dressuren. Men til ridning på en vågen hest der til tider hopper, stopper brat op og kaster sig til siden er denne længde rigtig god smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #37   24. jan 2017 hvis din opstilling ikke er korrekt, så vil du have svært ved at dirigere hesten rundt, følge den, og give den de rigtige signaler.

Jeg svarer bare på dette smiley

Mvh TT

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#38   24. jan 2017 ja, under springningen smiley

men god fornøjelse med at tage det rigtige valg om hvad du vil bruge pengene på - jeg vidste det godt. men kan godt forstå hvis du er i totalt vildrede smiley

• #39   24. jan 2017 Det er jo fordi jeg gerne vil have vi udvikler os mere..at der sker en fremgang.. På begge områder.. Jeg synes altid det er sjovest at træne ham i at blive dygtigere og bedre.. Når det kommer til mig selv er det ikke ligeså sjovt.. Men måske det bliver sjovere med en dressur sadel..
    Hmm smiley
    Men igen.. Jeg drømmer jo om at komme igang med at springe igen og at der sker noget på den konto også.. smiley

Mvh TT

• #40   24. jan 2017 Jeg havde valgt træningen. Man behøver ikke en dressur sadel for at træne dressuren, jeg klare mig med min distance sadel - også selvom den ikke gør noget for min opstilling smiley
    Så træning også spar op til en sadel, og hvis man endda køber brugt så kan man finde nogen til rimelig billige penge smiley

• #41   24. jan 2017 Jeg har fundet de to typer sadel vi har at vælge imellem. Jeg foretrækker den ene, men nr. To er ikke tosset heller. De koster omkring 5-6000kr brugt smiley så jeg ved hvad jeg skal ud med når det bliver sadel..
    Håber og regner stærkt med at jeg skal have penge tilbage i skat også.. smiley

Mvh TT

• #42   24. jan 2017 Jeg havde nok også valgt træningen, hvis det var mig.
    Men nu ser jeg lige, at du skriver, hvad prisen for sadlen er. Hvad koster træningen? Er det samme pris, er noget dyrere end det andet - og hvor mange penge har du til? Hvis du får nok til det dyreste, af de to valgmuligheder, så er det måske en ide at vælge den dyreste, for så skal det ikke spares så længe næste gang. smiley

• #43   24. jan 2017 Træningen koster 9600kr inkl. Opstaldning. Dette for 3 mnd. Jeg skal medbringe krybbefoder. Også skal jeg lægge transport oveni..
    Jeg ved ikke hvor meget jeg får (skaden lyder på knap 10.000kr i tøj. Håber at alligevel kunne få råd til det. smiley

Mvh TT

• #44   25. jan 2017 Hold da op, det er dæleme en dyr træning!! smiley Hvis du såikke får råd ift. erstatningen kun, ville jeg købe sadlen, købe det tøj, der skal købes også, og så lægge det resterende - hvis der bliver noget - til side til træning. Som en start på opsparing til træning. smiley

• #45   25. jan 2017 Det er bestemt ikke dyrt for 3 mnd inkl. Opstaldning smiley Jeg ved om flere der giver/har givet 6000kr mnd. Inkl. Opstaldning smiley Det koster at få sendt sin hest i træning smiley tænke sig 4000kr delt på 5-6 dage ugen. Det giver hhv. 166/190kr dagen for at træne hesten.. smiley

Mvh TT

• #46   25. jan 2017 Okay, dyrt er måske også forkert formuleret... Men mange penge, det er det! smiley

• #47   25. jan 2017 Ja det er mange penge smiley også for mig... Havde Tindur været nemmere at springe var det ikke sikkert jeg havde følt det samme behov for at sende ham afgårde. Thora (min tidligere lånehest som jeg havde med tanke på køb) havde heller aldrig sprunget før da jeg forsøgte en cavaletti str. Hun sprang bare uden at tøve, og uden at forsøge at undgå det. Jeg havde aldrig trænet hende i løsspring som jeg har med Tindur.. Så jeg føler der skal en der har mere erfaring i spring end mig til at hjælpe ham. smiley

Mvh TT

• #48   25. jan 2017 Har du tænkt over om du kan få den træner du vil bruge til at komme til dig evt. en Lørdag/søndag give dig en intensiv træning i de ting du gerne vil også har du redskaber til at arbejde vider med selv
    Så er der måske penge til en sadel oven i eller hvad du nu vil have.
    Ja hvad ved jeg ?
    VH Annette

• #49   25. jan 2017 Jeg tror jeg havde valgt træningen, og så sparet op til sadel ved siden af..

• #50   25. jan 2017 Sadel og bedre holdning - det kan også løse at du med tiden selv kan indspringe ham

• #51   25. jan 2017 Hvis du alligevel har en sadel i forvejen, så ville jeg gå efter træningen - og så derefter en dressursadel smiley

• #52   25. jan 2017 Annette - Det bliver alt for dyrt at få hende ud, og desuden har jeg ikke trailer og faciliteterne til springning osv. smiley

Mvh TT

• #53   25. jan 2017 Ville vælge sadlen - men det er fordi jeg selv synes, at det er klart bedst at udvikle sig sammen med sin hest, i stedet for at lade andre gøre 'arbejdet' smiley For at andre kan, betyder ikke at man nødvendigvis selv kan, når dyret kommer hjem. Men nogle gange er det da fristende at vælge den "lette" (forstå mig ret) løsning, hvis man sidder fast i sin træning.

Men vi er jo forskellige - og har forskellig tålmodighed. Jeg er meget tålmodig og vil hellere selv lave grundarbejdet med god hjælp fra underviser i stedet for fx at sende hesten i ridning (så skulle det i hvert fald være med undervisning undervejs og bagefter af den pågældende).

• #54   25. jan 2017 Nu har jeg læst alle svar og jeg kan ikke lade være med at blive nysgerrig.
    Hvorfor vil du få ham indsprunget, hvis du ikke har faciliteterne til at springe derhjemme? smiley

• #55   25. jan 2017 Amalie - Fordi jeg skal ud at ride jagter smiley

Kathrine - Det handler jo også om at turde indse at ens egne kompetencer ikke strækker til. Jeg er ingen garvet springrytter, har sprunget nogle enkelt spring på 80 cm på Pony. Det var ikke videre elegant. Jeg sprang okay på 70cm. Men da det kom op til 80cm. Så fik jeg problemer.
    Jeg skal også have noget undervisning. Men det bliver ikke på ham i starten. Jo når han er indsprunget så kommer vi til at springe små spring indtil jeg er klar til højere.
    Jeg synes bestemt ikke det er fair overfor vores heste at udsætte de for unødvendigt ubehag ved manglende kompetencer hos os selv. Hvis han skal synes at det at springe er sjovt, så skal han ikke belemres med mine manglende kompetencer i starten.
    Mit syn på det er at det er ingen skam at bede om hjælp, det er værre at tro man er verdensmester og kan det hele, og så ende med at ødelægge hesten!

Mvh TT

• #56   25. jan 2017 er det ikke lidt som at spørge skal jeg tune min motor men undalade at have dæk på bilen så det kan bruges til noget ?

nyd hesten og rid og vent med det andet til livet er mere stabilt evt

• #57   25. jan 2017 Uha, jamen i forhold til at erkende ens egne manglende kompetencer, så er vi skam helt enige - det er jo alfa og omega, hvis man skal udvikle sig, at man selv kan se det, og ud fra dette få hjælp smiley

Men som jeg læser det, så vil du sende ham til en træner ''langt hjemmefra'', som du ikke efterfølgende har mulighed får mulighed for at få hjælp af = hesten bliver bedre under denne træner, men du kommer til at stå på standby.

Jeg ville vælge at samarbejde med en underviser/træner, som i dit tilfælde, evt. ville kunne hjælpe med indspringningen, og derefter undervise dig, så i sammen udvikler jer. Ellers ser jeg ikke problemet som værende løst i og med at hesten kommer hjem som værende måske lidt mere sikker på tingene, men hvis du så ikke er, så er det jo lige fedt, hvis du forstår hvad jeg mener smiley Det samme gælder sådan set for trailertræningen. Men her er jeg selv typen der har modtaget undervisning i det, og efterfølgende har jeg hjulpet andre med problemet - men de skal jo hjælpes til selv at kunne det - det er ikke nok at jeg kan.

• #58   25. jan 2017 Jeg har haft hende ude og undervist mig ift. Traileren. Og det kan vel være jeg modtager lidt undervisning af hende efterfølgende. Når han er trailertrænet er der jo ingen hindring i at jeg engang imellem kan køre op til hende og få undervisning. Der er snak om max 45 min kørsel med trailer.. smiley

Colakim - forstår ikke helt hvad du mener er hhv dæk og motor smiley

Mvh TT

• #59   25. jan 2017 Okay, det lød det bare ikke rigtig til ud fra tidligere svar.. smiley Du må mærke efter, hvad du tror du får mest ud af.

Vil sige at jeg fint klarede mig med en springsadel som springrytter - og man kan godt have en ordentlig opstilling alligevel.
    Men som udelukkende dressurrytter nu, så giver det en anden opstilling i en dressursadel - selvfølgelig - men om det hjælper på din holdning i springsadlen, det ved jeg ikke. Hopper jeg i en springsadel nu, så vil jeg da uden tvivl sidde lidt anderledes - for det er jo det springsadlen er til for - en anden holdning, som skal bruges i spring.

Er det fordi du falder forover i din springsadel eller hvordan skal holdningsproblematikken forstås?

• #60   25. jan 2017 Det er jo når jeg træner dressur og får undervisning i dette min opstilling ikke dugger, den er god nok i skoven osv. Men ikke til at have den korrekte dressur holdning. smiley Ja det er sværere for mig at blive tilbage, ikke ryge forover og jeg føler ikke jeg kommer langt nok ned omkring ham. Der er dog ingen problemer ift. At han ikke forstår mine signaler e.l. På trods af dette, det gør bare at jeg føler mig kluntede og lite "elegant" smiley Det er mere "besværligt" at ride dressur end nødvendigt ift. Vores lave niveau. (ved ikke om du forstår hvad jeg mener, dressur skal jo ikke være nemt) smiley

Mvh TT

• #62   25. jan 2017 HR - Nope det er ikke balancen og musklerne den er gal med ifølge min underviser. Hun siger at min springsadel intet godt gør for min opstilling, men vi har arbejdet på at den selvfølgelig. smiley
    Så derfor ønsker hun at jeg får mig en dressur sadel smiley

Mvh TT

• #63   25. jan 2017 Den er ikke nem..

Jeg har læst lidt af kommentarerne, men her er mit bud.

Hvis jeg var dig, (hvilket jeg næsten er, da jeg også får nogle penge tilgode nu her) så ville jeg sende hesten i træning, sætte din nuværende sadel til salg, og så skrabe sammen til en ny. For 2 måneder i ridning er måske ikke "vildt meget" når man tænker over det, men da Laksen røg i ridning fik hun en SÅ mange flere muskler, og det var KUN TRE UGER.. Så hvis du vælger 2, så skal du også have 1. Ellers skal den nuværende i hvert fald tilpasses efterfølgende.

Har selv lige sat min sadel til salg, og håber på den bliver solgt hurtigt så jeg kan komme du og købe ny sadel snart. Er helt forgabt i Kentaur. smiley

• #64   26. jan 2017 Jeg havde nok valgt at spare yderligere sammen til jeg havde til begge eller købe sadlen nu her.
    Og arbejde videre med springningen fra jorden og få skaffet noget materiel inden jeg sendte hesten i ridning. At sende hesten i træning i 3 måneder, er jo kun starten du skal så også lære det på hesten og i skal træne videre inden i kaster jeg ud i et jagtfelt. Så det lidt nødvendigt at have nogle spring osv. derhjemme om det så er støtter og bomme, eller nogle stammer på stier osv. er irrelevant men du skal jo kunne træne videre med det hesten har lært.

Desuden siger du at du ikke har sprunget så meget, så skal du jo også have penge og mulighed for at træne videre på det når du får hesten hjem igen og få noget hjælp udefra. Så indtil det var på plads ville jeg slet ikke overveje at sende den i træning, da det i mine øjne giver for stor risiko for at træningen så er spildt når hesten kommer hjem igen.

• #65   26. jan 2017 Sabrine - Jeg har nok råd til at gå til spring undervisning på den lokale rideskole en gang om ugen ligesom næsten alle andre engang har gjort smiley og så har jeg skoven i baghaven jeg kan træne spring med Tindur.
    Har ingen træningsplads derhjemme hvor jeg kan træne ham. Og ridebanen hvor jeg træner er der ingen materialer andet end et par cavalettier smiley

Mvh TT

• #66   26. jan 2017 Jeg ville lægge nogle penge i noget bedre dressurundervisning og når opstillingen så er blevet bedre, sende hesten i træning. Der er ingen lov der kræver at man skal have en dressursadel for at ride dressur. Ja det bliver MÅSKE lidt lettere, men det er der absolut ingen garanti for. Derimod kan den rette træning gøre at man sidder korrekt uanset hvilken sadel man befinder sig i.

• #67   26. jan 2017 Hvad er det for en sadel du gerne vil have? Jeg holder gerne øje med om der skulle være en til salg som du kan bruge.

• #68   26. jan 2017 Sørine - 17" Santa Cruz Arthur de lux xwide eller evt en Roxette. Den skal være xwide og ikke have blevet udvidet i bommen. Jeg kigger efter brugte da jeg overhovedet ikke skal have en ny da dressur jo ikke er primær disciplin. smiley

Mvh TT

• #69   27. jan 2017 Super, så vil jeg holde øje med de to modeller smiley

Kommentér på:
Valg ift. Brug af penge..

Annonce