Ondt i knæet - fest? {{forumTopicSubject}}
Heeeeej - jeg har en skade i mit knæ, som jeg har haft i mange år. Det skifter lidt med at have betydning, men især om vinteren har det tendens til at gøre ret ondt.
Jeg var ude i stalden i går, hvor der var en hest med kolik. Mens vi forsøgte at få fat på ejeren, der gik jeg med den oppe i ridehuset i cirka 1,5 time. Det har så resulteret i, at jeg har forfærdeligt ondt i mit knæ i dag. Jeg kan ingenting uden det gør vanvittig ondt. Jeg havde rigtig aftalt med en veninde fra klassen, at vi skulle i byen i aften, men ved ikke om jeg er i stand til det, når mit knæ gør så ondt. Samtidig har jeg også en frygt om at gøre min skade værre.
Hvad ville i gøre?
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 60 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.693
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Og så et råd herfra. Det lyder til at dit knæ har problemer når det bliver koldt. Du kan jo prøve noget back on track til det, så det ikke bliver så koldt når du er ude?
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
tag noget godt fodtøj på = ingen stiletter eller små ballerinaer NO GO
og tag bukser på i byen så du holder dit knæ varmt = ingen lårkort med nylon strømpebukser
og så sid stille og snak med folk = ingen dans
og så lad vær med at drik dig i hegnet = mindsker slag på knæet
og gå tidligt hjem (hvis der bliver behov for det)hvis du kommer afsted og er lidt øm og det bare bliver værre så stop før det bliver for slemt
har du nogle gode veninder så forstår de din situation og din "helte gerning" fra i går
apr 2008
Følger: 2 Følgere: 236 Heste: 1 Emner: 30 Svar: 4.096
ville en bytur gøre noget skidt for din helingsperiode
fx vil en person som er sygemeldt med stress have godt af en god løbetur (eller gå tur)
hvor det vil være næsten helt kriminelt for personen at ligge under dynen
hvor det for en person med brækket ben være godt at ligge på sofaen
og i hvertfald ikke godt hvis personen begynder at støtte på benet med en løbetur
forestil dig hvis du sidder hjemme i aften vil du så begynde at løbe rundt i huset fordi når du ikke er i byen kan du støvsuge og støve af og du kan løfte store tunge flyttekasser og du kan også lige tage ud og muge boksen
så vil en bytur ikke være skidt for dig (hvis du da bare sidder på en stol en hel aften)
eller vil du bare finde 2 liter cola en hel aftens film pop nogle popcorn æde 3 kilo slik og så bare sidde på sofaen
så vil en bytur være slem for dig da du ville have slappet mere af ved at blive hjemme
Blogger
Følger: 98 Følgere: 710 Heste: 3 Emner: 86 Svar: 1.846
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
så jeg ville lade være, og blive hjemme og give det ro.
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
jeg har slidgigt i begge knæ, og får også voldsom ondt her om vinteren og hvis jeg laver uvant arbejde (eller overbelaster). Hvis jeg døjer med smerter så skal jeg absolut ingen steder
dec 2011
Følger: 93 Følgere: 101 Heste: 7 Emner: 27 Svar: 371
For mig er det vigtigere at mit knæ holder i forhåbentligt mange år endnu, frem for en tur i byen med veninderne
jul 2015
Følger: 4 Følgere: 10 Emner: 92 Svar: 1.643
Derefter: mit knæ er også følsomt overfor kulden, med et BOT knæbind gør i underværker i den kolde årstid.
Ondt i knæet - fest?