Sige op - arbejde! {{forumTopicSubject}}
Heeeej HG'ere!
Nu har jeg lige brug for et andet input, så tænkte at jeg ville høre jer, da i ofte har utrolig mange gode syn på sagerne.
Det er sådan at jeg i Juni sagde ja tak til en stilling hos min favorit fodboldklub herovre i England. Eller egentlig er det et firma der er hyret af fodboldklubben, men vi har base på stadion og hele vores udgangspunkt er i fodboldklubben.
Det er egentlig et super dejligt job - betaler mere end minimumslønnen, mulighed for gode timer, meget afslappet og simple arbejdsopgaver. Jeg har nogle super flinke kollegaer og har henover sommeren og indtil midt oktober fået så mange timer som de kunne give mig, fordi det var min eneste indkomst.
Da min SU så kom igennem bad jeg om at blive sat ned i timer, for jeg var ved at køre mig selv fuldkommen i sænk over at arbejde 4 dage om ugen + fuldtidsstudie og ingen fridage, samt 1-1.5 times transport hver vej morgen og aften.
De har dog stadig givet mig en hel del timer. Management har flere gange fortalt hvor meget de sætter pris på mig, hvor god jeg er til mit job og direkte fortalt mig at i en evt fyringsrunde ville jeg være fuldkommen sikker i min stilling. De har også tilbudt mig fuld tid et par gange og nævner jeg at skære ned får jeg "Please don't leave us!" Med det samme fra alle kollegaer jeg rent faktisk kommer godt ud af det med og som gør arbejdstiden sjov.
Jeg har allerede en teamleader stilling direkte hos fodboldklubben, som jeg virkelig nyder, på trods af at jeg har skiftende personale under mig og det er et meget travlt job. Selv når jeg skal tidligt op ser jeg frem til at komme på arbejde og det føltes på ingen måde som en sur pligt.
Det er mit andet job til gengæld begyndt at gøre. Jeg føler mig ugidelig om morgenen når jeg skal af sted, og når jeg kommer derud tæller jeg egentlig bare timerne til jeg må tage hjem igen. Når jeg så kommer hjem er jeg fuldkommen udkørt og har ikke rigtig energi til at studerer. Samtidig ser jeg også små tegn på at min krop har nået et punkt hvor der er noget der i hvert fald ikke fungerer optimalt.
Ydermere er jeg lige begyndt at træne to heste - de er længere væk fra hvor jeg bor og uni, men når jeg er derude slapper jeg. Som helt igennem afslappet. Ingen stress, ingen dårlige tanker, bare fuldkommen afslapning og glæde.
Når jeg kommer hjem er jeg træt, men glad og spændt på næste gang jeg skal af sted, så det er på ingen måde noget jeg har lyst til at stoppe. Samtidig er ejeren super flink og gør alt for at det skal være nemmere for mig at komme frem og tilbage, samt giver mig fuldkommen frie tøjler med hendes virkelig fine hest.
Nu er det bare sådan at jeg virkelig overvejer at sige mit job op. Jeg sidder ganske fint i det og burde SAGTENS kunne undvære pengene mellem indtægterne fra min SU og mit teamleader job.
Det føltes bare utrolig forkælet og også en smule berettiget at sige et ganske godt job op, fordi jeg gerne vil have en smule mere tid til mig selv og studierne - især når der er så mange mennesker der har svært ved at finde arbejde. Samtidig vil jeg også gerne have fuldtidstimerne henover sommeren hvor jeg sagtens kan hive en god 1500 pund hjem og dermed lave en super fin opsparing til når jeg er færdig med at studerer.
Og som en kollega nævnte, bliver jeg, er jeg også sikker på at jeg har et job når universitet er ovre...
Alternativet HVIS jeg sagde op, er at jeg ville have mere tid til hestene, studierne og være frivillig til flere studierelaterede events, der vil se ganske fornuftigt ud på mit CV - en ting som jeg hverken har tid eller energi til på nuværende tidspunkt.
Jeg kan godt selv se at det nok er den fornuftige løsning, men har bare virkelig svært ved at acceptere det og komme til at skuffe folk, der ikke har gjort andet end at hjælpe mig da jeg havde allermest brug for det.
Så kære HG'ere, hvad havde i gjort?
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Men hvis du trives, er glad og nyder jobbet, men kun synes det ville være dejligt med mere fri, så behold det. Du vælger selv hvor presset du gør din dag og hvad og hvordan du prioriterer. Man kan ikke både få mange penge, og have meget fritid
Mvh TT
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.555
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.577
"Det føltes bare utrolig forkælet og også en smule berettiget at sige et ganske godt job op, fordi jeg gerne vil have en smule mere tid til mig selv og studierne"
NEJ! Du er helt i din ret til at være ærlig og sige, at du snart når et punkt hvor der er alt alt for travlt i hverdagen. Stress er og skal tages alvorligt. Det ER vigtigt at have tid til sig selv udover alt det du laver i hverdagen!
Jeg synes faktisk bare du skal være ærlig over for din arbejdsgiver og forklare situationen som den er - at du rigtig gerne vil have fuldtid hen over sommeren, men er nødt til at tænke på dit eget helbred lige nu og ikke kan fortsætte som hidtil uden det går ud over både dig selv og dit arbejde.
Din arbejdsgiver burde forhåbentlig gerne forstå hvor vigtigt det er at tage hensyn til sig selv, og det lyder altså til at du laver en HEL del i forvejen!!
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Det gør jeg efterhånden også når de er der, men de er alligevel bedre selskab og gør det lidt mere udholdeligt.
Pt. Har jeg flere penge end jeg nå at bruge og ingen tid til hverken studier eller afslapning. Jeg finder tid til hestene, men det er kun fordi jeg ved at det rent faktisk hjælper mig i sidste ende ..
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Pas på dig selv! Ingen vil takke dig i sidste ende når du har gået ned med stress
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.500
Enten pr email, eller ansigt til ansigt.
Brug "burgermetoden". Sig noget positivt - negativ - positiv. Hvis man skal have det negative i midten, er man nødt til at lytte fra start til slut.
Fx Dear Boss. I have enjoyed always working here. Great colleagues, I like the tasks and I would prefer to keep you all in my life.
But as it is now, then I am overworked, with full time studies, cheerleader and the hours here.
I need to go down to a limited hours per week - because I want to complete the studies in a decent style, so I can work full time here in the summer when you really needs me and maybe I can be the best I can - for a full time job here when I finish at University?
I really hope that it is possible to stay here part time, because it is a good place to work.
Men - hold fast i at du kun magter x timer.
Hvis de presser dig, må du overveje at sige op. Men prøv dog at lokke dem med på drømme scenariet først.
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Jeg har frie tøjler til at gøre hvad jeg har lyst til derude, kan selv bestemme hvor mange dage om ugen jeg vil derud (Har jeg tid/overskud 3-4 dage, så tager jeg derud 3-4 dage, har jeg tid 1 dag, så tager jeg derud 1 dag. Ejer er helt tilfreds med denne ordning) og ejer er simpelthen så super flink og går rigtig langt for at det skal være nemt og rart for mig at træne hendes hest samt motionere datterens pony en smule.
Vicemanageren er tilbage fra ferie nu her når jeg kommer på arbejde igen. Ham kommer jeg rigtig godt ud af det med og han er fortaler for mig i alle henseender, samt den der er hovedsagligt ansvarlig for vagtplaner.
Vil nævne det for ham og så sige at det er blevet for meget med to deltidsstillinger og fuldtidsstudie, om det er muligt enten at gå helt ned i timer og så kun arbejde ferier og bibeholde jobbet, eller om det er nødt til at stoppe inden jeg kører mig selv i sænk og min uddannelse kommer til at lide mere under det.
Sige op - arbejde!