{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.862 visninger | Oprettet:

Blærebetændelse {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Nu er det omkring 6-7 gang jeg får blærebetændelse indenfor 2 måneders tid - heldigvis er halvdelen af episoderne en mild blærebetændelse ... men kraftig nok til det gør ondt og jeg ikke kan gøre andet end at ligge under dynen..

Min første gang jeg fik blærebetændelse skete omkring 1-2 uger efter jeg startede på p piller ... og det undrer mig SÅ meget at jeg fik blærebetændelse fordi jeg har altid været natur menneske, der kunne være udenfor i flere timer uden at blive syg og kold... men nu kan jeg ikke engang være udenfor i 15 min uden at få smerter. Jeg går med 2 par bukser på hver dag... jeg har fået pencilin for det 3 gange, og det hjælper - men kommer så igen efter nogle uger. De seneste par gange har været milde episoder der går væk efter 2-3 dage ... jeg får ikke smerter når jeg har menstruation = ingen p piller i en uge ...

men nu er mit spørgsmål... er der nogle nogle der har erfaring med at p pillerne skyldes blærebetændelse på en eller anden mærkværdig måde?

Måske lidt underligt spørgsmål, men noget jeg tænker rigtig meget over, da det er så trælst at gå rundt med :(.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Blærebetændelse
  • #2   22. dec 2016 Ja det har min læge og alle andre også fortalt mig. Men synes det er så frusterende jeg hele tiden skal gå rundt og have avs smiley

Jeg spiser tranebær piller hver dag - og bruger aldrig g streng mere fordi de ikke varmer nok - overvejer at købe nogle BoT trusser for at se om de hjælper lidt..

• #4   22. dec 2016 Men hjælperne piller ikke også ? Det fik jeg afvide

Prøver og drikke en masse vand for at rense ud også derfor blærebetændelsen ligenu er mild

• #7   22. dec 2016 Føj jeg hader både saft og te ... smiley blærebetændelse er bare ikke min sygdom kan jeg høre smiley

• #8   22. dec 2016 Hvis man har en spændt bækkenbund har man tendens til blærebetændelse - havde det selv rigtig meget i en periode, det er holdt helt op efter jeg har lavet øvelser for at afspænde musklerne i bækkenbunden smiley

Det sidste jeg læste var at tranebær ikke reelt virker... Men hvis man synes det virker er det jo fint, det skader da i hvert fald ikke smiley

• #9   22. dec 2016 Hvilke øvelser lavede du?

Næ jeg spiser dem egentlig bare fordi jeg læste det var godt haha smiley man bliver lidt desperat tilsidst

• #10   22. dec 2016 Ja man gør så - det er jo skrækkeligt at gå rundt med smiley !

Jeg fandt først ud af det med spændt bækkenbund = blærebetændelse da jeg begyndte på studiet til psykomotorisk terapeut, så det er der jeg har fået øvelserne. Så vil da helt klart anbefale dig at gå til en psykomotorisk terapeut eller en fysioterapeut og finde ud af om det overhovedet er det der er dit problem smiley Hvis nu din bækkenbund f.eks. er slap og det ikke er pga. en spændt bækkenbund du har tendensen vil det jo være skidt at lave afspændende øvelser...

Jeg fandt lige dette link med nogle øvelser og ellers kan du google flere: http://førogefter.dk/ovelser-til-afspaending-af-baekkenbunden/

Og ellers kan du lave "omvendte" knibeøvelser. Så vil man fokusere på slippet i stedet for opspændingen. Så man laver en lille opspænding på måske 2 sekunder og en afspænding indtil man har sluppet HELT igen (måske 30-60 sekunder). Kedeligt men effektivt smiley

• #11   22. dec 2016 Er der nogle symptomer på om den er stram/slap? Eller er det kun en fyseterapout der kan gennemskue det :)?

• #12   22. dec 2016 Prøver at forklare. Det er bare nemmere når man ikke er på tastatur xD

1. Lig fladt på ryggen, benene i krogstående.
    2. Registrer spænding i bækkenbund.
    3. Lav en opspænding. Hold spændingen 5-10 sekunder.
    4. Slip spændingen.
    5. Registrer spænding i bækkenbunden.

Hvis spændingen på trin 5 er højere end ved trin 2 så er bækkenbunden formodentligt spændt. Hvis den er lavere eller den samme er den ikke. Det svære her er at det kræver sindssygt meget kropsbevidsthed og hvis ikke man normalt laver knibeøvelser skal man jo også først lige lære sin bækkenbund og kende... Men hvis oplever at efter et knib så kan du ikke give helt slip igen, så er muskulaturen med god sandsynlighed overspændt smiley

• #13   22. dec 2016 Hov der er også sådan nogle dagligdagsting som måske er lidt skøre... Men hvis man f.eks. altid skal sidde lidt tid på toilettet inden man kan tisse eller man føler at man skal "presse" tisset ud eller hvis man har smerter ved samleje så er det også gode tegn på at bækkenbunden er overspændt smiley

• #14   22. dec 2016 Tranebær piller er mere effektive mod urinvejsinfektion end saften. Anyway man skal dog passe på med det da det er skrab for leveren. Så det ikke noget man skal tylle flere liter i sig om dagen. Har du overvejet om du tørre dig forkert forneden og derfor får alle de urinvejsinfektioner. Ellers synes jeg du skal lade dug undersøge da der godt kan ligge mere alvorlige ting for så mange utinvejsinfektioner

• #15   22. dec 2016 Jeg plejer ikke at skulle sidde og vente på jeg skal tisse og ingen smerter under samleje
    Men øvelsen må jeg lige prøve! smiley

Jeg tørrer mig korrekt har jeg læst online smiley og ja overvejer at blive undersøgt hvis det bliver ved

• #16   22. dec 2016 Hvilken antibiotika har du fået til fin behandling? Er den bredsprektret eller er den til en bestemt bakterie? For er den bredsprektret er det ikke sikker det er nok til at slå din blærebetændelse ned

• #17   22. dec 2016 Har fået 3 omgange - hver gang nogle forskellige ...

• #18   22. dec 2016 Man må jo også gå ud fra at lægen vil undersøge nærmere... Min læge sagde da i hvert fald at jeg til sidst fik en virkelig hård kur fordi jeg ellers kunne blive uimodtagelig overfor medicinen. Og hvis ikke den virkede så skulle jeg undersøges nærmere... det blev så ikke aktuelt smiley

• #19   22. dec 2016 Har været til vagtlægen og få medicin imod det, og 2 gange hos alm. læge smiley ingen af dem har bedt mig om at blive undersøgt nærmere, de sagde bare jeg skulle huske og tisse efter samleje smiley

• #21   22. dec 2016 Jeg har desværre haft blærebetændelse så mange gange at jeg har blevet imun imod en type penicillin smiley jeg har disse råd til dig.

1.(DEN VIGTIGSTE) Når du har tisset, sid lidt længere og præs lidt til så du får de sidste dråber ud. Når vi ikke kommer af med disse ligger de der oppe og danner bakterier der er med til at give os betændelse..
    2. Tisse og vaske dig efter sex.
    3.Aldrig bliv kold/gå kold på fødder og numse i ret lang tid.
    4. Hvis du føler det begynder at ulme der nede, tag en masse varmt på. (jeg tager så bind, trusser og hotpants) og lægger mig på varmetæppet smiley samt at jeg drikker ret meget appelsin juice og kaffe da dette er vanddrivende. smiley
    God bedring.. Det er simpelthen forfærdelig at have.. Da jeg var ung(før jeg fik børn) kunne jeg sagtens passe arbejde og skole med det. Men efter børnene kom får jeg feber og bliver rigtig dårlig smiley 7-9-13, bank bank så har jeg ikke haft det på nogle år smiley
    Nok tilfældigt.. Men ikke siden før jeg fik Tindur..

Mvh TT

• #22   22. dec 2016 Så skal dit urin undersøges som før beskrevet så du kan få den rette medicin. Undre mig de ikke har undersøgt dig nærmere

• #23   22. dec 2016 De har undersøgt mit urin smiley så de har vel givet mig det rigtige
    Eller ikke første gang hos vagt lægen. Det var det forkerte som kun modvirkede og ikke hjalp på længere sigt

• #24   22. dec 2016 Nej det skal podes. Der findes nemlig en lang række forskellige bakterier der giver urinvejsinfektion

• #25   22. dec 2016 Uha det ved jeg ikke så meget om, ved bare jeg har aflagt en urin prøve 2/3 gange

• #26   22. dec 2016 Men det skal podes skulle der stå??

• #27   22. dec 2016 Nu skriver du længere oppe at du har sex. Det kan være at din partner har blærebetændelse men ikke har nogle gener af det, men så kan smitte dig. Det kender jeg flere der har oplevet.

Dengang jeg fik blærebetændelse i tide og utide købte jeg sådan nogle lækre mormor trusser i uld som jeg altid havde på, især udendørs. De kan købes i matas.Derudover så hav gerne en frakke, der går ned over bagdelen.

• #28   22. dec 2016 Kan en mand godt have blærebetændelse uden at vide det?

Tusind tak for rådene smiley

• #29   22. dec 2016 Og smitter jeg Fx så ham hvis vi har samleje mens jeg har det?

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #30   22. dec 2016 for mig virkede den første antibiotika ikke så godt. (fik det også sååå mange gange i træt). så fik jeg en anden. drikkede rigtig meget og heraf flere toilet besøg (absolut ikke holde dig). og vaske mig godt efter sex. havde det kun få gang efter det, og nu ikke i lang tid. ( 2 år )

• #31   22. dec 2016 Tanya - hvem har fortalt dig at blærebetændelse smitter?? smiley

Mvh TT

• Tanya V
    Tanya V Tilmeldt:
    aug 2015

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 96
    #32   22. dec 2016 Ingen. hvor for du det fra?

• #33   22. dec 2016 Jeg har haft symptomer på blærebetændelse i denne uge, men jeg synes symptomerne kommer og går. Jeg har virkelig ikke haft overskud til at komme ned med en urinprøve (har været alt for meget ved læge for tiden, er ved at være kørt total træt i det + de alligevel altid siger jeg ikke fejler noget).

Nu er jeg så begyndt at få ondt i den ene side og var ved at besvime på et tidspunkt igår, så må hellere komme afsted med den.

Igen igang med at drikke en masse (hader det selv og jeg er virkelig dårlig til det med at få drukket nok i forvejen). Det skulle hjælpe rigtig meget. Jeg har aldrig haft problemer med blærebetændelse i forhold til p-piller. Jeg er har taget p-piller siden jeg var 14 - 15 år gammel og er 23 år idag. Jeg har kun haft blærebetændelse 4 maks 5 gange i den tid. smiley

• #34   23. dec 2016 Undskyld Tanya, jeg mente Sanne smiley
    Hvor har du det fra Sanne??

Mvh TT

• #35   23. dec 2016 Jeg har heldigvis aldrig haft blærebetændelse, men giver ret i at din partner kan bære det. Jeg har flere gange hørt at partneren skal tjekkes, og man kan godt have blærebetændelse uden at vide det. Går ud fra man har så få bakterier at det ikke kan få rigtig fat og give gener, men sagtens kan smitte andre ved samleje og hvis personen er mere modtageligt eller har et mere gunstigt miljø for bakterierne får de mulighed for at slå igennem der. smiley

• #36   23. dec 2016 Undskyld men nu er der så forskellige indgange.. Så de bakterier burde ikke kunne overføres.. Jeg har aldrig fået noget at vide fra lægerne ang at undgå samleje pga. Smitte... smiley

Mvh TT

• #37   23. dec 2016 Jeg kan kun sige at for nyligt da en tæt på mig fik konstateret blærebetændelse, så fik vedkommende at vide at man anbefalede at partneren blev tjekket.. Om der er misforståelser ved jeg ikke, men bakterier kan nemt spredes smiley

• #38   25. dec 2016 Glædelig jul alle sammen.

Når du får Penecilin, husker du så at spise alle pillerne i kuren???
    Hvis ikke du spiser alle pillerne så virker de ikke optimalt.
    Man må nemlig ikke stoppe når man syntes at nu virker de. Så har de nemlig ikke nået at slå alle bacillerne ihjæl og så kommer betændelse tilbage.
    Som en foreslår, så bliv siddende lidt længere på porcelæns tronen. Evt omvendt så du sidder overskrævs, da det presser bedre på blæren og tømmer den bedre på den måde.
    Go bedring

• #39   27. dec 2016 Tranebær saft og så varme tæppe det er vejen frem. Håber du får bugt med det smiley

• #40   28. dec 2016 Har du fået lavet en bakteriedyrkning? Ellers vil jeg råde dig til at då foretaget sådan en, der bestemmes hvilken/hvilkne bakterier der er tale om også bestemmes der også hvilken antibiotika som er den bedste mod din infektion.

• #41   28. dec 2016 Blærebetændelse er nu altså ikke en sexsygdom smiley Og den kan egentligt ikke smitte - altså så skulle det da være fordi de tisser i hiandens kønsdele og tisset så kommer ind i urinrøret. Husk på at det er to forskellige indgange smiley 99,9% af gange er det egen hudflora eller egen coli bakterier som er årsagen til urinvejsinfektioner.

• #42   29. dec 2016 Stik tranebær jucie og tranebær piller skråt op det er aldrig blevet bevist at tranebær direkte har en medecinsk virkning på urinvejsinfektion men det er vigtigt at drikke meget når man har blærebetændelse for at få betændelsen ud og tranebær jucie er en meget sød ting som glider lige igennem systemmer alså det bliver optaget realativt hurtigt. men nogen virker det på andre ikke tro kan flytte bjerge smiley

Pas på for tynde bukser og sørg for at have en god hygijene ved de nedre regioner. Pas godt på dig selv og skån dig selv så meget som muligt fra kulde smiley

Kommentér på:
Blærebetændelse

Annonce