545 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 4 Svar

Fotograf uddannelsen. Fotograf uddannelsen.

Jeg ved at mange herinde interessere sig for at tage billeder og selv er fotografer, så tænkte at jeg ville kunne få svar fra nogen herinde fra. smiley

Er der nogen herinde der har eller er igang uddannelsen?
Hvad med læreplads, var det meget svært at finde?
Og får i det ud af det i havde håbet?
Hvordan er uddannelsen?

Grunden til jeg spørger er fordi, jeg lige nu er det dilemma jeg simpelthen ikke aner hvad jeg skal, min jobkonsulent har fortalt mig det skulle være svært bare at finde en praktikplads, så jeg tvivler på det er let at finde sin læreplads? smiley

Andre ting man burde vide omkring det at være fotograf/være på uddannelsen, så skriv det endelig! smiley

Vh Emilie smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fotograf uddannelsen.
  • #1   21. dec 2016
    Så vidt jeg husker er http://www.hestegalleri.dk/bruger/15978-sanne__k#blogpostssrp ved at blive fotograf eller er det, en af delene.

Men nej det er på ingen måde piece of cake og kræver en del, det kræver at man har styr på hvad man laver og ikke bare er en alm. gennemsnitlig fotograf og tager billeder som alle med et spejlrefleks kan.

• #2   21. dec 2016 Jeg har grundforløbet..

Det var for det første ikke let at komme ind på skolen..
    Først sender man en ansøgning til skolen, så bliver der kaldt nogle ind til samtaler, og ud af dem bliver der valgt nogle ud der kommer ind..
    Mindes der var omkring 200 der havde søgt ind, og 55 startede på skolen..

Undervisningen er bygget mere på kameraindstillinger og redigering i Photoshop.. Der er en meget grundig gennemgang af både Adobe Bridge og Photoshop.
    Så bruger man rigtig lang tid i studierne og så med teoretisk gennemgang.
    Både med lyslægning, indstillinger osv.. og så er der selvfølgelig en masse kreativt arbejde, både med tegning og fotografering..

Jeg opgav at finde en læreplads.. Bare for ikke at bruge orderet umuligt, så vil jeg sige det er meget svært at finde en læreplads.. Det er især pga. flere og flere begynder at have gode kameraer selv, så det er ikke så mange flere der går til en fotograf og får taget billeder.. I hvert fald ikke så mange som der har været..
    Vi var 55 elever fordelt på 2 klasser, og 2 havde elevplads da de startede på skolen, og kun én fik i løbet af skoleåret.. Og der kommer ca 50 ind på skolen hvert halve år..

Men hvis man vil, så kast dig ud i det.. Om ikke andet får du en masse med i rygsækken..

• #3   21. dec 2016 Kan nikke genkendende til meget af det Sanne skriver.
    Jeg tog grundforløbet på Medieskolerne i Viborg i 2014-2015, og var rigtig glad for det og lærte en masse.
    Selve det med at blive optaget oplevede jeg personligt som ret nemt, men flere af de andre på uddannelsen kom først ind 2. eller 3. gang de søgte, så måske har jeg bare været heldig.
    Angående praktikpladser skal man være udsædvanlig heldig for at finde en. Nogen bruger flere år på at finde en praktikplads. Et af de sidste steder jeg søgte fik omkring 171 ansøgninger, og ud af dem udvalgte de 8 der kom til samtale, og én fik så jobbet. Mange af dem jeg gik i skole med er endt med selv at starte op, eller har skiftet til noget andet.
    Men hvis det er noget der interesserer dig synes jeg da du skal kaste dig ud i det, for jeg synes man lærer og udvikler sig rigtig meget på skolen, og hvem ved - måske er du en af de heldige der får en praktikplads? smiley

• Natascha ML
    Natascha ML Tilmeldt:
    okt 2014

Heste: 1 Emner: 2 Svar: 8
    #4   22. dec 2016 Jeg tog grundforløbet på KTS som 16-årig tilbage i '06. Dengang skulle man ikke have læreplads for at starte. Jeg søgte aldrig rigtigt helhjertet, så derfor fik jeg heller ikke nogen læreplads. Selve grundforløbet gav mig ikke ret meget. Det var meget kamerateknik og Photoshop: Ting jeg allerede havde et godt kendskab til i forvejen. Vi havde selvfølgelig også undervisning i lyssætning m.m., ligesom at vi fik forskellige fotoopgaver. Set i bakspejlet var de 9 mdr. på Amager dog spildt. Vi startede over 50 i min klasse. Ud af alle os, var der kun 2-3 stykker, som fortsatte videre til hovedforløbet (fordi de havde fået læreplads) og derfor fik papir på, at de var færdiguddannet fotograf.

Det ER svært at få en læreplads. De fleste fotografer har ikke tid/lyst/råd til at have en elev.

Jeg endte alligevel med at blive fotograf - og leve af det - selvom jeg ikke fuldførte uddannelsen. Sådan gør de fleste "rigtige" fotografer. For mig er uddannelsen ligegyldig. At være fotograf handler om at have evnerne og være god til at sælge sig selv for potentielle kunder; uden de ting, kommer du ingen vegne. I dag kan alle kalde sig fotograf, men de færreste kan leve af det smiley

Har du modet, så kast dig ud i det. Det er ikke let, men besværet værd, hvis det lykkes.

Kommentér på:
Fotograf uddannelsen.

Annonce