{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste forsikring?
  • #1   16. dec 2016 Vi har hos Dansk Hesteforsikring. Vi giver 3.000 om året for uanvendelighed- og livsforsikring på 25.000 smiley

• #2   16. dec 2016 Okay er det pr hest :-)?

• #3   16. dec 2016 Yup. Har kun én hest smiley

• #4   16. dec 2016 Okay, synes bare når jeg går ind på deres hjemmeside og vil beregne, så bliver det mega dyrt ? smiley

• #5   16. dec 2016 Jeg har Tryg - bedst og billigst med det jeg vil have smiley
    Min er liv- og uanvendelighedsforsikret for 30.000 på begge poster
    Derudover Sygedækning II, som dækker 65% uden selvrisiko.
    Det koster ca. 4.500kr årligt smiley

• #6   16. dec 2016

• #7   16. dec 2016 Twinhors avl og sport: okay ja det lyder billigt , jeg må ringe rundt og få nogle tilbud smiley

• #8   16. dec 2016 det der ofte er dyrt er sygeforsikringen
    Hos dansk hesteforsikring koster standard sygeforsikringen ca. 2300kr det er det der er dyrt, og det er det stortset ved alle selvskaber..

hvis man kun vil have livs og uanvendelighed så koster det ikke så meget (selv jo dyre sum man forsikre for jo dyre er det)

• #9   16. dec 2016 Men min tidligere hest havde jeg forsikret hos dansk hesteforsikring..
    livsforsikring på 20.000kr (inkl. ansvarsforsikring)
    og standard sygeforsikring med en dækning på 80% og selvrisiko på omkring de 1000kr..

Jeg betalte alt i alt 3000kr om året..

Jeg nåede at betale 9000kr (3år) til dem, men inden for de 3 år fik jeg udbetalt omkring e 20.000kr pga. min hest fik en masse problemer med kolik og var på højgaard og sådan.. det vil sige jeg faktisk "fik" 11.000kr jeg er lykkelig for han var forsikret og dansk hesteforsikring var så søde, sende bare regningen pr mail og max 5 hverdage efter stod pengene på kontoen smiley

• #10   16. dec 2016 Okay, jeg beregnte livsforsikring inkl ansvarsforsikring på 15.000kr og std sygeforsikring det ville blive 3600 ca.? Det synes jeg bare er lidt dyrt, har nemlig to som skal forsikres :-S

• #11   16. dec 2016 Hov, glemte at skrive at med sygedækning II dækker den op til 25.000kr pr år og koster for sig selv 2.500, såvidt jeg husker smiley

• #12   16. dec 2016 Jeg har min forsikret hos KDH.
    Giver 3600 om året. Dækker 75% optil 25.000, som han er forsikret for smiley Selvrisiko på 1000.

• #13   17. dec 2016 Altså livsforsikring på 15.000kr plus standard sygeforsikring koster 3235kr hos dansk hesteforsikring for 1 hest..

og ja det er dyrt, men det er ikke livsforsikringen der koster det er sygeforsikringen som sagt..

du kan jo også vælge bar at ligge de penge til side, evt. bar have dem livsforsikret (koster 900kr når det er for 15.000kr) det jo også et valg at tage..
    Hvis man ikke for brug for forsikringen er det virkelig mange penge at smide ud af vinduet kan man sige, men for man brug for den som jeg gjorde hvor jeg betalte dem 9000kr på 3 år og endte med at få udbetalt på den gode side af 20.000kr så har jeg jo tjent 11.000kr + faktisk ved at have forsikring, ikke at jeg er glad for at min hest blev syg men satme glad for han var sygeforsikret..

er man god til at lade pengene stå på kontoen kan man jo bar sætte pengene til side, det er jeg bar ikke god til så for mig var det en meget bedre måde at gøre det på

• #14   17. dec 2016 Ja okay jeg har oprettet et forum indlæg med hvad andre synes de er værd, jeg vil nemlig ikke overdrive med værdien på dem når de skal forsikres smiley

• #15   17. dec 2016 handler lige så meget om hvad du skal bruge for at få en ny hest i samme "stand" det er det du skal tænke på når du forsikre

• #16   17. dec 2016 Ja okay smiley

• #17   17. dec 2016 Tak for svar! smiley

• #18   17. dec 2016 Jeg har netop fået min 2års forsikret hos dansk hesteforsikring smiley Hun er blevet forsikret for 20.000kr i livsforsikring + standard sygeforsikring, hvilket jeg giver 850kr for i kvartalet.
    Selvfølgelig er det mange penge, men efter jeg med min gamle hest måtte lægge over 30.000kr hos dyrlæger det sidste 1,5år jeg havde ham, så tør jeg ikke andet end at have hende forsikret...

• #19   17. dec 2016 Okay lyder fornuftigt smiley

• #20   17. dec 2016 Du skal vælge udfra hvad du har det bedst med.

Jeg kan fortælle hvorfor jeg har fravalgt forsikring på mine heste.

Jeg har hestene hjemme - dvs jeg skal ikke havde dem ud i fremmede hesteflokke med øget risiko for skader.
    De bliver også fodret og passet efter alle kunstens regler, så jeg minimerer risikoen for fx kolik og mavesår.
    De kan stå hjemme billigt, hvis de kommer til skade og skal fx have boksro/sygefold/genoptræning.
    Jeg har to heste, så selv hvis den ene bliver skadet, så har jeg en ridehest alligevel.
    De har været billige i indkøb - 8000 og 15.000 kr, og nu er de så uddannede at jeg slet ikke har råd til at have dem forsikret til køb af modsvarende heste på MB/PSG niveau.
    Hvis jeg skal have ny hest, så bliver det en plag eller 3 års.
    Jeg vil selv have lov til at bestemme, hvornår jeg ikke vil gå videre med evt behandling før en aflivning.
    Jeg har en god indtægt, så har råd til at trække penge ud til behandling/køb af ny hest, uden de store problemer.

Så derfor er mine heste ikke forsikret andet end ansvarsforsikring via min alm husforsikring.

Mvh Charlotte

• #21   17. dec 2016 Ja okay, jeg har også kun mine to hjemme smiley

Hvad dækker ansvarsforsikring ?

• #22   17. dec 2016 Ansvarsforsikring er lovpligtigt og dækker hvis hesten forvolder skade på andre/andres ting

• #23   17. dec 2016 Ja okay smiley

• #24   19. jan 2017 Hej Stefani S
    Den lovpligtige ansvarsforsikring er normalt indeholdt i indbo/hustandsforsikringen, så tjek det inden du betaler ekstra på din hesteforsikring på en dækning du har i forvejen.
    En livsforsikring på 15.000 samt sygeforsikring på samme beløb kan du få for 2.544,- hos KDH. Hvis du kan nøjes med sygedækning på 10.000,- vil det koste kr.1.536,- om året.
    Du skal være obs på at du aldrig kan få udbetalt mere i sygerefusion end hesten er livsforsikret for.
    Mvh Annette / KDH

• #25   19. jan 2017 Hej Annette, tak for din respons smiley

Kommentér på:
Heste forsikring?

Annonce