{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.571 visninger | Oprettet:

Rejsekort KBH - ca pris? {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at få fniller!
Ved snart ikke hvor mange gange jeg har gloet igennem deres hjemmeside og forsøgt og forsøgt på at finde et reelt svar på, hvor meget en rejsekort ca koster...

Nogen i HOVEDSTADSOMRÅDET som har et, og vil fortælle hvad det koster på månedlig basis? smiley
Jeg tænker at det er smartest med et "penderkort", eller hvad de kalder det, hvor man ikke skal tjekke ud, og kan rejse ubegrænset i hovedstandsområdet - det må jo give en fast månedlig pris? Men hvor meget?

Håber nogen kan hjælpe, inden jeg går helt ud af mit gode skind smiley Er nemlig ved at lægge et ca. budget til når jeg skal flytte til KBH smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rejsekort KBH - ca pris?
  • #1   14. dec 2016 Du er nødt til at ringe ind.

Det afhænger fuldstændig af hvor og hvor meget du kører.
    Det ved vi ikke, og kan derfor ikke svare.
    Nåja, og hjemmesiden er elendig.

Hvis du det meste af tiden skal under 15 "km hver vej, så er en god cykel nemmere og hurtigere, evt suppleret med et par stop over S togs nettet.

• #2   14. dec 2016 Det koster det samme som et periodekort smiley

• #3   14. dec 2016 Det er i hvert fald det de skriver inde på rejsekort's hjemmeside smiley

Se under www.rejsekort.dk/pendlerkort/sjaelland.aspx

profilbillede
  • #4   14. dec 2016 Et alle zoners mobilperiodekort koster her inden nytår lige knapt 1400,- for 30 dage. Med det kan du rejse lige så meget indenfor Hovedstadsområdet som du vil, uden at skulle betale ekstra.

Rejser du fra hvor jeg bor (3390) og til København, koster det 49,- pr. vej pr. tur på rejsekort. 3390 ligger OGSÅ i Hovedstadsområdet, men er i udkanten.
    Dvs. frem og tilbage fra fx arbejde mandag-fredag bliver omkring 2000,- om måneden.

Skal du rejse kortere distancer (fx mellem 2-3 zoner) skal du ikke købe alle zoners periodekort. Der kan det bedre betale sig at købe periodekort til de zoner du rejser i, og så have et rejsekort ved siden af, til hvis du en gang imellem skal længere.

Reglerne for periodekort bliver vist lavet om i det nye år, men det er så forvirrende at selv den togkontrollør der fortalte det, ikke kunne forklare hvordan det ville blive.

• #5   14. dec 2016 Hold da fast, det lyder besværligt.. og dyrt smiley
    Jeg aner ikke hvor jeg kommer til at flytte hen, så derfor synes jeg det er lidt tåbeligt at ringe derind smiley
    Cykel er desværre ikke en mulighed for mig

• #6   14. dec 2016 Det er møghamrende dyrt, specielt hvis man bor herude i udkanten.

• #7   14. dec 2016 Med rejsekort modtager du rabat når du rejser fast - og det er lidt svært at gennemskue, men som en nævner skulle det koste det samme som periodekort hvis du skal til og fra arbejde hver dag som hvis du anvender rejsekort. Så som en nævner koster en rejse måske 49 kr pr. tur, men den får du så rabat på når du har rejst en uge eller to.
    Under uddannelse kan man købe ungdomskort som koster ca. 620 kr om måneden for videregående og 340 på ungdomsuddannelse.
    Desuden er det billigere med rejsekort hvis man rejser uden for myldretid (ifølge DSB er det vist 6-11 og 13-18 på hverdage) men det er da værd at overveje hvis man altid rejser udenfor dette tidsrum alligevel..

• #8   14. dec 2016 jeg har fået afvide at rejsekort kun kan betale sig hvis man rejser Max 3 gange i ugen.

Ellers kan det bedre betale sig med et periode kort /pendler kort /månedskort.

(sådan er det i hvertfald her i syddanmark og jeg tror faktisk det gælder før de 3 gange i ugen)

Husk nu hvis du skal rejse med toget på rejsejort lidt over fx 7 så tjek for guds skyld ind senest 0659 det gør din rejse 20 procent billigere det ene minut selvom det er samme tog du rejser med.

(man kan tjekke rabat tiderne på rejsekorts hjemmeside)

• #9   14. dec 2016 Melissa: tak for info smiley de første 6 måneder vil jeg ikke kunne få sådan et ungdomskort, men efterfølgende skulle jeg gerne befinde mig på en videregående smiley
    Langt de fleste ture, hvis ikke alle, vel "desværre" ligge i myldretiden

• #10   14. dec 2016 hvordan tid skal man fast have rejst på rejsekort før man begynder at få rabat

jeg har nemlig i en periode på 2 måneder rejst på rejsekort pga problemer med mit månedskort
    og jeg har ALDRIG fået den der ekstra rabat

heller ikke selvom jeg fik et nyt rejsekort der har det heller ikke givet ekstra rabat

• #11   14. dec 2016 man kan også få sådan et andet slags ung kort som også giver rabat

den har jeg dog ikke sat mig ind i hvordan det fungere for orker snart ikke at holde styr på de priser og systemer mm.

• #12   14. dec 2016 Hej smiley

Jeg bor i København og har rejsekort fordi jeg cykler til det meste, hvor imord min kæreste bruger periodekort. Det vil aldrig kunne betale sig at have rejsekort fremfor periode kort, lige meget hvor mange zoner du skal, hvis du rejser hver dag vil det være langt klogere at vælge periode kort smiley

Dog ved jeg ikke om man kan regne med den alder der står på din profil? Men hvis du er 19 kan du sagtens få ungdomskort, selvom du ikke studere smiley

Hvis du allerede nu ved hvor du kommer til at bo og hvor du skal arbejde kan du se på dette link hvor mange zoner det drejer sig om og derefter beregne prisen: https://www.dsb.dk/globalassets/priser_og_zoner/zonekort-hovedstadsomradet_2013_med_dsbstraekninger.pdf

• #13   14. dec 2016 Man kan godt optjene rabat, og det er lige meget hvor i landet. Men man optjener en slags rabat på øst og vest for Storebælt og en tredje slags rabat hvis det er hen over Storebælt.
    Man kan læse om her: https://www.rejsekort.dk/brug-rejsekort/priser-for-rejser/maengderabat.aspx
    OBS det er ikke alle områder man får rabat, men jeg har da fået det i Kbh da det kom ud smiley

• #14   14. dec 2016 Jeg har et ungdomskort til Hovedstadsområdet for 615 kr om måneden smiley
    Gælder både bus og tog i et enormt område smiley

• #15   14. dec 2016 Men ungdomskortet gælder kun under uddannelse eller fra 16-19 u. uddannelse smiley

• #16   14. dec 2016 Jeg går på uni så det tænker jeg ikke voldsomt over. Hvis ikke jeg husker helt skidt er der altså også noget for 20-25 år smiley

• #17   14. dec 2016 Kun hvis de studere smiley

• #18   14. dec 2016 Eller for et wildcard, men det sparer man ikke på ved så korte ruter så vidt jeg ved smiley

• #19   14. dec 2016 Husk at de laver zone-systemet om ved årsskiftet, så det kan ændre sig der.

Har aldrig oplevet at få rabat på rejsekortet i hovedstadsområdet(som egentlig er ret stort).
    Fra postnummer 4070 til København, over Roskilde koster det 50,- hvis man ikke tjekker ud undervejs. Og det er ligegyldigt om det er på Rejsekort anonymt eller Rejsekort Ung.

Hvis du rejser meget er periodekort billigst, men ved ikke hvordan det bliver ifht. det nye zone system

• #20   14. dec 2016 Det kan i hvert fald ikke betale sig med et rejsekort, hvis du skal bruge det hver dag, desuden giver priserne slet ikke mening.
    Jeg giver fx. 16 kr hver vej for at køre en time i tog til hesten.
    Men skal jeg ind til byen ( som kun tager 20min og er med samme tog) så koster d. 25 kr.

• #21   14. dec 2016 Jeg har modtaget rabat Frederikssund-Frederiksværk og Frederikssund-København i det første år efter rejsekortet kom ud ca smiley Og jeg kender massere som bruger rejsekort selvom de rejser 5 dage i ugen, så jeg tror altså ikke der er den store forskel..

• #22   14. dec 2016 Jeg ved godt der burde være 20% uden for myldretiden, men har vitterligt aldrig oplevet det.

På linket herunder skriver de at der er rabat 11-13 og 18-07 på hverdage, og alle tidspunkter på lørdage, søndage og helligdage... men det synes jeg nu ikke at jeg har mærket, men det muligt det kan lade sig gøre

http://www.rejsekort.dk/brug-rejsekort/her-kan-du-bruge-rejsekort/hovedstadsomraadet.aspx
    Her skriver de også det næppe kan betale sig af bruge rejsekort hvis du rejser hver dag

• #23   14. dec 2016 Sabine du skal måle med samme strækning samme tidspunkt

fx hvis du tager toget 0706 hver morgen i hverdagen og er færdig med rejsen 0730

så mandag tjekker du ind 0701 og tjekker ud der 0730 (se prisen på det blå punkt)

tirsdag tjekker du ind 0659 og tjekker ud 0731(32-44)så skulle denne pris gerne være 20 procent billigere (selvom det er samme strækning eller længere rejsetid)

og så skal du huske at holde dig tjekket ind under hele turen hvis du skifter transport middel ellers ligger du lige en pris oven i for at tage næste transportmiddel hvis du tjekker ud mellem hver skift

• #24   14. dec 2016 Men de skriver aldrig noget om hvor ofte man skal tage rejsen for at få rabatten så det måske der problemet er. For jeg har ikke rejst fast på samme tidspunkt mange dage i træk.

• #25   14. dec 2016 tror nok jeg så det i tv avisen en aften hvor de fortalte om at rejsekort var bare det nye klippekort

så hvis prisen på klippekort var dyrere end enkeltbillet eller periodekort/månedskort mm. så ville rejsekortet også være dyrere

og det har aldrig kunne svare sig at rejse fast på et klippekort så derfor kan det heller ikke svare sig for rejsekort

• #26   14. dec 2016 Jeg har rejst på rejsekort i længere perioder ud udkanten af Hovedstadsområdet (rejser mellem Hundested-Frederiksværk primært) og har vitterligt aldrig modtaget rabat for at være "stamkunde". Så det er åbenbart noget man skal være heldig for at få smiley

• #27   14. dec 2016 Hold da fast, tak for alle jeres svar smiley
    Det lyder noget videre indviklet synes jeg, haha! Det er så nemt her på Fyn smiley

Det er helt rigtigt at jeg er 19. Vil dog være 20 når jeg flytter og formentlig starter jeg på uddannelse 6-8 måneder efter jeg er flyttet smiley hvor jeg kommer til at bo/arbejde ved jeg intet om endnu smiley

• #28   14. dec 2016 Lige meget hvor du kommer til at bo vil det bedst kunne betale sig for dig at have periodekort. Så kan du også rejse flere gang om dagen indenfor det antal zoner du har betalt for (ved køb af periodekortet) uden at skulle betale ekstra, hvor du derimod skal betale på ny hver gang du bruger rejsekortet. smiley Rejsekortet kan kun betale sig til enkelt-ture, hvor alternativet er at købe en engangsbillet - her koster rejsekortet kun ca. halvdelen af hvad billetten koster.

• #29   14. dec 2016 Okay tak smiley det må jeg lige undersøge smiley

• #30   14. dec 2016 Bare husk at tjekke med deres nye zone system.

Der hr ihvertfald været snak om at ungdomskortene nu kun skal gælde fre hjemme adresse til studieadresse og ikke i hele området som de gør nu. Kunne forstille mig de vil prøve at fange periodekortene på en lignende måde.

• #31   15. dec 2016 Tak for info!! I så fald kan det jo så nok ikke bruges smiley

• #32   3. jan 2017 Er der nogen der ved, om man kan se en oversigt over de forskellige zoner et sted?
    Er kommet dertil, hvor jeg ved at jeg formentligt kommer til at på somewhere på Amager, skal have hesten på Amager og det samme med skole, hvis jeg kommer ind på den uddannelse jeg ønsker smiley

• #34   3. jan 2017 Er det forstået rigtigt, at hvis jeg skal kunne rejse på hele Amager samt til Hovedbanegården, så skal jeg have et kort til 3 zoner? smiley
    Nogen der ved, hvis man køber et 3 zoners periodekort - de enkelte dage man så skal rejse udenfor de zoner, er der så noget rabat at hente, og hvordan foregår det? smiley

• #35   3. jan 2017 Ja, med zonekort til zone 1-3-4 kan du rejse så meget vil vil indenfor de 3 zoner - så hele Amager - med undtagelse af den lille bitte del, der tilhører zone 2 - indgår i de 3 smiley

Der er desværre ikke nogen rabat at hente andre steder. Så snart du er udenfor de zoner du har zonekort til, skal du fx checke ind på rejsekort for at rejse videre. Det er ok hvis man alligevel skal skifte der omkring, men hvis det er én lang togrejse er det noget bøvl at skulle af og på igen - og ellers er alternativet at checke ind allerede når man hopper på toget indenfor de zoner man ellers har zonekort til. Det er de desværre de billigste løsninger smiley

• #36   3. jan 2017 Super smiley Den lille stump burde ikke være noget problem at undlade smiley

Vil det sige at jeg skal have et kort udover, eller? smiley Ja, er lige lidt forvirret smiley Er vant til ungdomskort her på Fyn, hvor jeg bare kører over alt på Fyn uden noget andet at tænke på smiley

• #37   3. jan 2017 Med mindre du vil betale for en billet hver gang, så ja - så er det en god ide at have et kort ved siden af. Det trækker jo heldigvis kun for de ture det bliver brugt. smiley Jeg har også periodekort (zonekort) mellem hjem og hesten, og derudover har jeg rejsekort til hvis jeg skal længere. Fra februar får jeg heldigvis ungdomskort igen, og så slipper jeg for det andet smiley

• #38   3. jan 2017 Okay super smiley tak for svar, det hjalp meget!! smiley

Kommentér på:
Rejsekort KBH - ca pris?

Annonce