Trailerkørekort - Svært {{forumTopicSubject}}
Uha hvor syntes jeg det der trailerkørekort er svært.
Jeg har haft kørekort i snart 4 år. Og syntes det var på tide at få trailerkortet så jeg kan komme ud med hesten.
Men nøj hvor syntes jeg det er svært.
Startede med første køretime Idag.
Jeg troede det var det at bakke der ville være det svære. Men hold nu op det var simpelt. Lavede 2 fejl i alt ud af de 5 gange vi bakkede.
Men man skulle da tro man kunne finde ud af at køre bil når man har gjordt det i 4 år. Men jeg står til at dumpe Big time.
Alle de der små dumme fejl, f.eks får jeg ikke kørt på de chancer jeg har. Venter altid lige lidt for længe, fordi jeg ikke vil køre ud foran nogen.
Jeg kludrede i en sammenfletning.
Og så alle de der dårlige vaner som lige at snuppe lidt af de andres Bane når man drejer. At sætte hånden ind i rettet når man drejer. At have en hånd i skødet. Ikke lige at kigge Sig over skulderen inden man blinker (man gør det jo inden man drejer)
Alle sådan nogle ting der
Andre end mig der har haft problemer med sådanne ting og fik i styr på dem i løbet af jeres køretimer
Begynder at blive bekymret. Tænkt at lige ud kørsel skulle blive det sværeste
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 31 Heste: 3 Emner: 46 Svar: 299
nov 2008
Følger: 266 Følgere: 1264 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.449
nov 2008
Følger: 69 Følgere: 65 Heste: 4 Svar: 2.349
jul 2015
Følger: 10 Følgere: 124 Heste: 2 Emner: 76 Svar: 1.764
Og selvom jeg så består, så er jeg jo bange for at skulle til rent faktisk at have min elskede hest i traileren. Er bare så bange for at noget går galt
maj 2008
Følger: 20 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 203 Svar: 3.460
Til min anden køreprøve kommenterede motorsagkyndige på, at "der kunne jeg vidst godt være nået over". Det var lige i starten og jeg forsvarede mig bare med, at nu havde jeg haft store problemer med at have for travlt i både bil og lastbil, så jeg ville altså ikke forhaste noget. Jeg skulle have ro på i starten. Det havde han fuld forståelse for, og så hørte jeg ikke mere for det
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
-Så følger lige med.
jun 2008
Følger: 63 Følgere: 80 Heste: 4 Emner: 260 Svar: 3.245
Jo tættere på køreprøven jeg kom, jo værre blev jeg til det der med at bakke. Var fuldkommen rædselslagen for det da jeg rent faktisk havde bestået (første omgang endda, dog med kommentar om at jeg nok lige skulle øve mig på det der med at bakke), men det gik op for mig at det var mere det der med hvad ANDRE tænkte, for når jeg var alene havde jeg stort set ingen problemer.
Tror det bedste du kan gøre er at tage en dyb indånding, minde dig selv om alle de basale ting og derefter at det altså ikke er en skam at skulle have en ekstra køretime eller to, hvis der er behov for det og det vil hjælpe dig med at føle dig tilpas.
jun 2008
Følger: 278 Følgere: 884 Heste: 7 Emner: 292 Svar: 2.113
Men jeg er sikker på du nok skal klare det Bettemus!
jul 2015
Jeg har ikke følt mig klar til trailer før. Så er flad for jeg ventede.
Men tror generelt mit problem ligger i at have nogen med.
Når jeg køre bil alene går det fint. Men så snart jeg har nogen med begynder det at gå galt. Jeg bliver nervøs og begynder at kludre i selv de mest almindelige ting.
Og nu hvor min kørelære sidder ved siden af. Så gør det mig jo total anspændt
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Men mon ikke det allerede er bedre næste gang du er til køretime?
jan 2004
Følger: 32 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 255 Svar: 2.507
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
aug 2009
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 9 Svar: 180
jul 2015
Jeg har bakket så fint i alle køretimer og til køreprøven måtte jeg bruge 3 forsøg før det lykkedes. - Bare så typisk.
Men jeg kan sige at jeg bestod. Er mega glad for tak for alle jeres kommentar
Trailerkørekort - Svært