{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.611 visninger | Oprettet:

Trailerkørekort - Svært {{forumTopicSubject}}

Uha hvor syntes jeg det der trailerkørekort er svært.

Jeg har haft kørekort i snart 4 år. Og syntes det var på tide at få trailerkortet så jeg kan komme ud med hesten.
Men nøj hvor syntes jeg det er svært.
Startede med første køretime Idag.

Jeg troede det var det at bakke der ville være det svære. Men hold nu op det var simpelt. Lavede 2 fejl i alt ud af de 5 gange vi bakkede.
Men man skulle da tro man kunne finde ud af at køre bil når man har gjordt det i 4 år. Men jeg står til at dumpe Big time.
Alle de der små dumme fejl, f.eks får jeg ikke kørt på de chancer jeg har. Venter altid lige lidt for længe, fordi jeg ikke vil køre ud foran nogen.
Jeg kludrede i en sammenfletning.

Og så alle de der dårlige vaner som lige at snuppe lidt af de andres Bane når man drejer. At sætte hånden ind i rettet når man drejer. At have en hånd i skødet. Ikke lige at kigge Sig over skulderen inden man blinker (man gør det jo inden man drejer)
Alle sådan nogle ting der smiley

Andre end mig der har haft problemer med sådanne ting og fik i styr på dem i løbet af jeres køretimer smiley

Begynder at blive bekymret. Tænkt at lige ud kørsel skulle blive det sværeste smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Trailerkørekort - Svært
  • #1   17. nov 2016 Syntes det var uhyggeligt nemt

• #3   17. nov 2016 Er ikke selv i gang endnu, det bliver først næste år. Har selv haft kørekort i 2 år. Og har siden forsøgt at holde fast i netop alt det du nævner, ehehe :P. Jeg er meget spændt på det. Min far siger det er ganske let, og så hjælper han mig gerne når vi alligevel skal køre med trailer c:.

• #4   17. nov 2016 Bare tag det stille og roligt. Det kommer - du har jo flere køretimer endnu smiley

• #5   17. nov 2016 Syntes bare det er så frustrerende, når det var Bakke jeg var bekymret for, og så det bare er selve ligeud kørslen der volder mig problemer. Det burde jo ikke være der man har problemet smiley

Og selvom jeg så består, så er jeg jo bange for at skulle til rent faktisk at have min elskede hest i traileren. Er bare så bange for at noget går galt smiley

• #6   17. nov 2016 Mon ikke det kommer? Jeg havde store problemer da jeg tog lastbilkort, med at jeg havde for travlt. Ikke at jeg kørte for stærkt, men det hele blev lidt forhastet (jeg havde samme udfordringer i bil, men ingen kommenterede på det). Det fik jeg mig vænnet nogenlunde af med og det har altså også påvirket min bilkørsel positivt.
    Til min anden køreprøve kommenterede motorsagkyndige på, at "der kunne jeg vidst godt være nået over". Det var lige i starten og jeg forsvarede mig bare med, at nu havde jeg haft store problemer med at have for travlt i både bil og lastbil, så jeg ville altså ikke forhaste noget. Jeg skulle have ro på i starten. Det havde han fuld forståelse for, og så hørte jeg ikke mere for det smiley

• #7   17. nov 2016 Mine forældre er enige i, om jeg bør tage almen kørekort, og efter jeg har bestået tage trailerkørekortet. jeg er ufattelig bange for det er en umulig opgave, fordi jeg kun lige har fået kortet.. ://

-Så følger lige med.

• #8   17. nov 2016 Jeg synes trailerkørekortet var utrolig nemt i starten - lige indtil min sidste køretime, der kunne jeg slet ikke bakke om hjørner. Alt andet havde jeg ingen problemer med på noget tidspunkt.

Jo tættere på køreprøven jeg kom, jo værre blev jeg til det der med at bakke. Var fuldkommen rædselslagen for det da jeg rent faktisk havde bestået (første omgang endda, dog med kommentar om at jeg nok lige skulle øve mig på det der med at bakke), men det gik op for mig at det var mere det der med hvad ANDRE tænkte, for når jeg var alene havde jeg stort set ingen problemer.

Tror det bedste du kan gøre er at tage en dyb indånding, minde dig selv om alle de basale ting og derefter at det altså ikke er en skam at skulle have en ekstra køretime eller to, hvis der er behov for det og det vil hjælpe dig med at føle dig tilpas.

• #9   17. nov 2016 Jeg tog mit BE kørekort 4 måneder efter jeg fik alm kørekort. Jeg er glad for jeg fik noget erfaring som almen bilist før jeg satte trailer på - men jeg er også glad for at jeg ikke ventede længere, for jo længere man venter jo flere dårlige vaner smiley Lidt ligesom dig TS...
    Men jeg er sikker på du nok skal klare det Bettemus! smiley

• #10   17. nov 2016 Tak for de mange kommentar.

Jeg har ikke følt mig klar til trailer før. Så er flad for jeg ventede.
    Men tror generelt mit problem ligger i at have nogen med.

Når jeg køre bil alene går det fint. Men så snart jeg har nogen med begynder det at gå galt. Jeg bliver nervøs og begynder at kludre i selv de mest almindelige ting.
    Og nu hvor min kørelære sidder ved siden af. Så gør det mig jo total anspændt smiley

• #11   17. nov 2016 Træn alle de dårlige vaner i din daglige kørsel smiley Jeg forsøger selv at holde fast i alle de mange små regler, men kan da godt se at se at på det pr jeg har haft mit kørekort at der er sneget sig nogen dårlige vaner ind smiley
    Men mon ikke det allerede er bedre næste gang du er til køretime? smiley

• #12   18. nov 2016 Det skal nok gå. smiley Øv dig, som nævnt, i at lægge de dårlige vaner fra dig, når du bare kører "almindeligt", og tænk hele tiden på de ting, du får at vide, du skal ændre. Så bliver det ret hurtig en række naturlige ting, som man bare gør uden at tænke over det. smiley

• #14   18. nov 2016 Jeg regner med at tage trailer kørekort lige efter jeg har fået det til bil, mangler kun lige prøverne og så er jeg kørende. Netop for ikke at pålægge mig dårlige vaner eller glemme skulderen og så videre smiley

• #15   18. nov 2016 Jeg bestod mit trailerkort i onsdags og har også haft kørekort i 4 år.. Jeg synes ikke det var svært noget af det og tænkte bare at kører på samme måde som da man skulle tage kørekort smiley

• #16   20. dec 2016 Det var svært syntes jeg og køreprøven skræmte livet af mig.

Jeg har bakket så fint i alle køretimer og til køreprøven måtte jeg bruge 3 forsøg før det lykkedes. - Bare så typisk. smiley

Men jeg kan sige at jeg bestod. Er mega glad for tak for alle jeres kommentar smiley

Kommentér på:
Trailerkørekort - Svært

Annonce