511 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Stævneryttere til hjælp! Stævneryttere til hjælp!

Interesse spørgsmål, da jeg ikke rigtig har konkurreret på et højere plan indenfor dressur smiley

A,B,C stævner, der skal man have rytterlicens og hesten skal være konkurrence registeret (der er tale om en hest). Er der mere, der skal til før man må konkurrere i disse stævner?

Og så lige med hensyn til ryttermærker, der skal man jo til "rideprøve", men har hørt at et stævne resultat også kan forlægge i stedet? I såfald det er rigtigt, hvor gammelt må det stævne papir være. Der er fra et stævne, jeg red i JORK, som er registeret i DRF. Men det er nogle år siden.. (tror det er 5år siden) smiley

Og er det muligt bare at "studere hjemme" og så bare møde op til prøverne til 3.- og 4. ryttermærke?

Derudover kan jeg se der er disciplin blanketter i både spring, dressur, military o.s.v. betyder det at mine dressur ryttermærker, ikke kan bruges hvis jeg skal deltage i spring? smiley

Tak for hjælpen smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stævneryttere til hjælp!
  • #1   6. nov 2016 Et stævneresultat er ikke nok, du skal have en rideprøve. Er det helt umuligt kan du få den lavet på dagen hvor du skal op til ryttermærkerne af ryttermærke dommeren.

Det er helt forskelligt hvad man går med ryttermærker. Du skal finde nogle af afholder dem og så høre dem om det hjemme studie eller ej. (Begge ryttermærker er meget nemme så frygt ej)

• #2   6. nov 2016 Sandra forklare det rimelig godt, du må også gerne medtage en rideprøve blanket til dit stævne i nærmeste fremtid, og hun så udfylder den mens hun ser dit ridt. Men ærligt kan det ej betale sig, det er blot en lc1 du skal ride, jeg bestod og havde ej redet et halvt år pga. knæ skade.

Begge prøver er ret nemme, hvis man har almen kendskab til heste - egen hest, eller svarende dertil. Du kan uden problemer læse dem som selvstudie. smiley

• #3   6. nov 2016 Okay tusind tak smiley

Jeg er i marts færdig uddannet dyrepasser med speciale i hest, så skulle da gerne bestå teorien smiley Det er mere at jeg har en 4års, der er lidt af en kylling, og vi har endnu ikke startet til stævne, så er lidt spændt på hvordan han reagere smiley

• #4   6. nov 2016 A stævner er internationale stævner, B stævner er landsstævner og c stævner er regionsstævner.

C-stævner kan du som dressurrytter vælge at starte, når din hest er gammel nok til at må gå LA-klasser - det må de først som 5 års.
    Nogle steder udskriver de til C-stævner enkelte lc-klasser for de unge heste, men de er så udskrevet som D-klasser under et C-stævne.

B-stævner skal hesten og rytteren kvalificerer sig til ved at ride enten 2 x +65% eller 4 x +63 % i sværhedsgrad 3 eller over på C-plan. Sværhedsgrad 3 er MB-klasserne. Kvalifikationen gælder for 2 år + indeværende, så fx 2014-2015-2016.
    Til landsstævnerne starter klasserne ved MB og opefter.

A-stævner er de helt store stævner fx Baltic cup, nogle af de store JBK klasser ect, her mener jeg der kræves FEI pas på hesten, og at den skal vaccineres efter internationale regler ect.

Mvh Charlotte

• #5   7. nov 2016 Nu du siger din hest er en 4-års der ikke har set så meget endnu, så skal du bruge ryttermærke 4 hæftet og "modeltræning". God idé at tage det når du alligevel er til prøven, hvor du kommer ud og efterligner en stævnesituation, uden det er det smiley

• #6   7. nov 2016 Du må gerne "studere" der hjemme og så bare møde op til prøven.
    Da jeg tog mine ryttermærker skulle jeg ikke op i en rideprøve, for mig var det nok at aflevere en LC1 fra det pågældende år smiley

• #7   7. nov 2016 Tak Chalotte, det var super beskrevet!

• #8   10. nov 2016 Hej Melani
    Du behøver ikke rytter/ridemærker eller rytterlicens for at starte til D-stævner (også kaldet klubstævne)
    Men din hest skal nu stadig være konkurrence reg for at du kan tilmelde dig over DRF
    Alle heste kan konkurrence reg uden videre så det går du bare ind på DRF og betaler dig fra
    Der er INGEN grund til at indløse rytterlicens for dig endnu, der er masser af D-stævner for dig derude smiley
    (PS. Du skal så selvfølgelig være medlem af en klub under DRF for at starte stævner under DRF)

• #9   10. nov 2016 Tak Jeanette. Så skal jeg jo bare i gang smiley

Kommentér på:
Stævneryttere til hjælp!

Annonce