Stævneryttere til hjælp! Stævneryttere til hjælp!
Interesse spørgsmål, da jeg ikke rigtig har konkurreret på et højere plan indenfor dressur
A,B,C stævner, der skal man have rytterlicens og hesten skal være konkurrence registeret (der er tale om en hest). Er der mere, der skal til før man må konkurrere i disse stævner?
Og så lige med hensyn til ryttermærker, der skal man jo til "rideprøve", men har hørt at et stævne resultat også kan forlægge i stedet? I såfald det er rigtigt, hvor gammelt må det stævne papir være. Der er fra et stævne, jeg red i JORK, som er registeret i DRF. Men det er nogle år siden.. (tror det er 5år siden)
Og er det muligt bare at "studere hjemme" og så bare møde op til prøverne til 3.- og 4. ryttermærke?
Derudover kan jeg se der er disciplin blanketter i både spring, dressur, military o.s.v. betyder det at mine dressur ryttermærker, ikke kan bruges hvis jeg skal deltage i spring?
Tak for hjælpen
apr 2006
Følger: 8 Følgere: 743 Heste: 11 Svar: 343
Det er helt forskelligt hvad man går med ryttermærker. Du skal finde nogle af afholder dem og så høre dem om det hjemme studie eller ej. (Begge ryttermærker er meget nemme så frygt ej)
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.068
Begge prøver er ret nemme, hvis man har almen kendskab til heste - egen hest, eller svarende dertil. Du kan uden problemer læse dem som selvstudie.
feb 2011
Følger: 47 Følgere: 72 Heste: 4 Emner: 43 Svar: 226
Jeg er i marts færdig uddannet dyrepasser med speciale i hest, så skulle da gerne bestå teorien
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.112
C-stævner kan du som dressurrytter vælge at starte, når din hest er gammel nok til at må gå LA-klasser - det må de først som 5 års.
Nogle steder udskriver de til C-stævner enkelte lc-klasser for de unge heste, men de er så udskrevet som D-klasser under et C-stævne.
B-stævner skal hesten og rytteren kvalificerer sig til ved at ride enten 2 x +65% eller 4 x +63 % i sværhedsgrad 3 eller over på C-plan. Sværhedsgrad 3 er MB-klasserne. Kvalifikationen gælder for 2 år + indeværende, så fx 2014-2015-2016.
Til landsstævnerne starter klasserne ved MB og opefter.
A-stævner er de helt store stævner fx Baltic cup, nogle af de store JBK klasser ect, her mener jeg der kræves FEI pas på hesten, og at den skal vaccineres efter internationale regler ect.
Mvh Charlotte
aug 2011
Følger: 65 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 4 Svar: 77
jul 2011
Følger: 22 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 53
Da jeg tog mine ryttermærker skulle jeg ikke op i en rideprøve, for mig var det nok at aflevere en LC1 fra det pågældende år
feb 2011
jun 2006
Følger: 22 Følgere: 25 Heste: 1 Svar: 7
Du behøver ikke rytter/ridemærker eller rytterlicens for at starte til D-stævner (også kaldet klubstævne)
Men din hest skal nu stadig være konkurrence reg for at du kan tilmelde dig over DRF
Alle heste kan konkurrence reg uden videre så det går du bare ind på DRF og betaler dig fra
Der er INGEN grund til at indløse rytterlicens for dig endnu, der er masser af D-stævner for dig derude
(PS. Du skal så selvfølgelig være medlem af en klub under DRF for at starte stævner under DRF)
feb 2011
Stævneryttere til hjælp!