En rigtig anderledes dag.. Hvordan har jeres været? En rigtig anderledes dag.. Hvordan har jeres været?
Ja jeg har haft en lidt anderledes dag i dag, og INTET blev som jeg troede eller planlagte.. Sådan en dag har jeg aldrig oplevet før hvor ALT blev anderledes..
Planen var at jeg og min rideveninde skulle have været på en ny del af rideruten, og redet i flere timer. Men hendes hest tabte en sko i går så den tur blev aflyst. Så tænkte jeg at så kunne jeg jo sove lidt længere, og så tage ud og træne når jeg vågnet.
Jeg stod så op, ordnet mig og satte mig til at spise. Så begynder Rocco (min hund) at stå og gø af noget i haven.. Jeg tænker at han har fået øje på vores kat og kigger ud..
Nøj hvor bliver jeg overrasket.. Der kom Rocky gående ned imod haven.. Jeg skynder mig ud, får fat på ham og undrer mig om han har hoppet over hegnet igen.. Men da jeg kommer op ligger hegnet nede..tre hegnspæle er knækket, en ligger nede, og flere tentor pæle er gået til..jeg får fat på Tindur også, og må så binde de i stalden så jeg kan lave hegnet. Lige før jeg er færdig (har et par tråde igen) kommer så Maskinstationen (de skal brakpudse marken) og Tindur er ved at fleine fuldstændig ud pga traktoren.. Jeg må så få ham til at stoppe den, og undskylder meget og forklarer min udfordring. Jeg får så lavet hegnet færdig og sluppet hestene fri så han kan komme igang med marken. Jeg sætter mig så sammen med hestene og får ro på dem..
Bagefter er jeg nødt til at udsætte træningen da jeg skal nå ned til min rideveninde og få vejledning ift at jeg er hestepasser i weekenden. Da jeg kommer hjem kan jeg endelig gøre klar til at træne. Da jeg kommer ud i skoven på vores trænings rute er Tindur imod normalen MEGET afslappet og jeg tænker at måske det bliver en rigtig afslappende træning hvor han går godt. Da jeg sætter ham i galop nærmest eksploderer han og drøner afsted som om selve djævlen var i helerne på os. Han går over i traven når jeg beder om det, og tænker at nu har han krudtet af, men når jeg atter sætter ham i galop drønende han endnu engang af sted.. De to sidste galopper tog han dog det med ro. I traven var han rigtig dygtig, så han var vildt mærkeligt i dag. Han var dog drivende våd af sved, tror det måske var en smule af øret der ikke var vådt.. Her et lille billede af den energiske dreng, det hvide du ser er sved
Har I oplevet dage der blev fuldstændig anderledes end planlagt? Fortæl..
Eller bare fortæl om din dag
Mvh TT
apr 2014
Følger: 4 Følgere: 215 Heste: 2 Emner: 19 Svar: 486
Da jeg kom hjem fra skole ville jeg lige slappe lidt af, og så gå ud og pudse rideudstyr, meeeeen jeg faldt i søvn
Så har jeg været oppe og fodre hestene her lidt i 18, så gik vi hen til en gård der ligger lige i nærheden for at se nogle naboer få springundervisning, og se om det var noget for os. Underviseren virkede rigtig venlig, også overfor hestene, så ham skal vi nok have undervisning af.
Så tog vi hjem, skiftede tøj og kørte til det grønne køkken og fik noget lækkert salat til aftensmad. Har lige siddet og lavet lektier og ser bagedysten. Skal senere op i bad og så sove
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 218 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
well... stod op, spiste, kørte på arbejde til punkt A, da jeg ankommer og klokken slår 7:00 (vores møde tid) får jeg afvide jeg skal et andet sted hen, så jeg køre til punkt B. her finder vi så ud af at vi intet kan lave. så vi bliver fortalt at vi skal køre hen og lave udendørs malerarbejde (nogle maler åbenbart endnu udenfor??), men så skal vi ikke det alligevel, og bliver rykket til et helt andet sted, så min kollega og jeg køre sammen til punkt c. hvor vi pletter, og gør lidt rent, og skal stå og male med noget meget voldsomt lugtende maling... vi siger så begge at vi ikke vil arbejde med noget som det, uden beskyttelse uden, men vi skulle bare male -_- vi køre så der fra, og henter maling for en anden kollega, hvor vi bla. finder ud af at malingen der lugtede var enormt giftig O.O derefter tilbage til punkt A for at hjælpe ham. så bliver jeg kørt til min bil, og så skal jeg bare lige finde ud af hvilken vej jeg skal for at komme til en parkering i nærheden af gågaden (min stedsans er elendig) XD endelig finder jeg en plads, og jeg mødes med min bedstemor. Ned mod Louis N og få ordnet synstest, fundet de hold briller jeg skal have, og betalt dem. resten af dagen er gået med afslapning så jeg kunne få det bedre efter giftige dampe
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Vi har haft en rar dag. Bortset fra at hestene lige valgte at lege houdini tidligere og stod på den anden side af søen -.-.
Jeg havde fri fra skole, og Melle havde fået fri af sin mor. Så hun kom i går aftes, og sover her så også til i morgen.
Vi startede med at blive vækket af en f****** gls mand, som åbenbart ikke skulle af med en pakke alligevel -.-. Vi lagde os så til at sove igen og stod op ved 10 tiden. Fik set det sidste military terræn på tv2 play og gik ud til hestene ved 13 tiden, hvor vi gik en tur i skoven, OG JEG VAR SLET IKKE BANGE, HELLER IKKE SELVOM VI MØDTE EN BIL!!
Melle kom derefter ud og ride på marken og faldt af, som der kan ses på mit nyeste klip :P. Så gik vi ind og spiste og kiggede videoer, og nu ligger vi i sengen og skal til at sove, for vi skal begge op og i skole i morgen..:b.
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Lunse - Ha ha..
Mvh TT
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Jeg havde virkelig slemme menstrationsmerter så jeg tog en varmepude og på maven med den, men det virkede lidt som om den gav mig stød nå jamen så varmer jeg bare mine fødder nu hvor jeg alligevel har den fremme.
Så lugtede der pludselig brændt, tjekkede om det var min computer igen fordi nogle gange bliver den meget varm og lugter brændt men da jeg vendte mig for at tjekke computeren fik jeg løftet lidt op i min dyne og bemærkede at lugten kom fra under dynen så hev dynen af ooooog så varmepuden der brændte.
Sååå lidt spændende at ligge med et lille bål under dynen.
mar 2011
Mvh TT
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Derudover spurgte min veninde om jeg ikke vil undervise hendes nye partpige, så det bliver spændende at komme i gang med igen
I morgen har jeg min anden køretur på vej.. Tisser i bukserne af skræk!
mar 2011
Mvh TT
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 888 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Min dag var som de fleste dage her rolig uden så meget galop hverken på mig eller andre.
Harry er ved at lave hønse gård så stor som en heste fold (her lidt overdrevet
og jeg glædes over min hane Herman ikke er syg mere. Han fik sit midicin uden vrøvl og kom ind til hans høns igen.
Jeg elsker mine høns og mine fugle osv.
Jeg har cyklet 11 km i godt vejr.
VH
Annette
mar 2011
Mvh TT
nov 2006
VH
Annette
mar 2011
Mvh TT
nov 2006
Så kan godt forstå dit du ikke helt fatter alt det jeg kan fra denne tid af dagen...
VH
Annette
mar 2011
Mvh TT
nov 2006
Det er sku nok halloween
VH
Annette
nov 2006
mar 2011
Mvh TT
mar 2011
Mvh TT
nov 2006
feb 2009
Følger: 52 Følgere: 260 Heste: 5 Emner: 52 Svar: 565
Ny gjord må komme først, og så nyt bid.. . IGEN. Indtil da må jeg hoppe op uden sadel igen, for det med at den nager hende, det går ikke!
I dag har jeg været en tur ude hos hende jeg skal arbejde ved på lørdag, skal være serveringspige til en barnedåb, og så møder jeg i skole her om små 40 min
mar 2011
Jeg skal ærlig indrømme at jeg ikke ønskede at ikke have en bid hest. Men jeg var nødt til at gøre op med mig selv (da jeg ikke havde/har, og er for nærig til at bruge 4000kr for at få Christina ud) om jeg ønskede en glad og arbejdsvillig hest, eller en hest jeg skulle kæmpe med under opsadling og som tydeligt viste ubehag under ridning. Så jeg valgte at prøve Soft Hackamore på ham (da jeg skulle have noget til at kunne tage ham i opløbet fordi han er så nervøs) og hold da op sikke en forandring
Det er et af de bedste valg jeg har gjort for min hest. Jeg vil jo nok forsøge igen med bid på et tidspunkt da jeg gerne ville have muligheden. Men hvis han viser ubehag igen igen, så ryger det af..
Mvh TT
sep 2016
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 106
Jeg er syg, så jeg er hjemme fra skole og så er jeg lige kommet hjem fra Felix
Jeg stod op(sjovt nok), flettede to fletninger, børstede tænder(jeg kan ikke holde ud ikke at børste tænder) så hoppede jeg i mine ridestøvler og løb op til Felix
Så kom jeg ned her for et kvarter siden og har ellers bare siddet lidt på Hestegalleri, Budt heste velkommen, tjekket alle forumemner der har været siden jeg sidst var på HG og så fandt jeg dit, og beyndte at skrive
mar 2011
Men hvis du er for syg til at gå i skole, så er du også for syg til at tage ud til hesten..
Mvh TT (der jo er mor, og ville blive meget vred på mine børn hvis de lavede det hjulnummer)
nov 2008
Følger: 265 Følgere: 1263 Heste: 11 Emner: 201 Svar: 6.444
Så jeg har lavet min opgave færdig, afleveret den og så har jeg ligget i sengen og slappet af mens jeg har fået redigeret en video fra i går.
Nu er jeg lige kommet hjem fra at have været ude og køre lidt med mor, har det lidt bedre men stadig med smerter. Vi har været i brugsen hvor vi nu skal til at nyde et stykke franskbrød med lun leverpostej sammen :).
sep 2016
Følger: 23 Følgere: 14 Heste: 4 Emner: 8 Svar: 106
Det er jeg sådan set fuldstændig enig i!
Jeg synes slet ikke jeg er for syg til ikke at komme i skole, og hvis jeg selv kunne bestemme, ville jeg hellere end gerne i skole!
Det er mine forældre der synes jeg er for syg til at komme i skole
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 218 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.825
mar 2011
Mvh TT
En rigtig anderledes dag.. Hvordan har jeres været?