Anderledes yver {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg spørger lige herinde, fordi jeg snart ikke kan udholde spændingen længere.
Min hoppe var til hingst i sommer, og hun skal scannes til december, hun skulle have været her i november, men dyrlægen, der skal scanne, er på ferie i denne måned. Derfor synes jeg, at det er helt vildt svært at udholde spændingen!!
Nå, men jeg har nu to dage observeret noget anderledes hos hende. Hendes "yndlingskløsted" er nemlig hendes yver, så jeg rører jo ved det jævnligt for at klø hende. I lørdags, da jeg kløede hende, var hendes yver ret anderledes at røre ved end normalt. Det er svært at forklare, hvordan det er anderledes, men det er vokset en lille smule i hvert fald. Nu er jeg ret sensitiv, så jeg mærker tydeligt forskellen, men det er ikke sikkert, at andre ville lægge mærke til det så markant, som jeg.
Udover at det var blevet større, så løftede hun benet, da jeg kløede hende. Det plejer hun ikke. Hun stod længe på tre ben - og nu har jeg kløet hende der mange gange, det er aldrig sket før, at hun har løftet benet!
I går, da jeg var hos hende, kløede jeg hende igen. Ikke helt så længe, men samme reaktion og samme følelse, det er altså større end det plejer.. Så nu er jeg kommet til at bilde mig selv ind, at hun måske er ifol!! Så er det jo bare rigtig trist, hvis hun ikke er.
Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, om der er andre herinde, som har oplevet, at hoppens yver vokser en lille smule allerede i første trimester? Her i november skulle hun være 3 måneder henne, hvis altså hun er ifol.
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
maj 2009
apr 2008
Følger: 244 Følgere: 566 Heste: 10 Emner: 400 Svar: 1.408
maj 2009
Hun har taget det rigtig pænt med vallakkerne. Hun er "bange" for ham (respekterer ham meget), der er øverst i hierarkiet, men samtidig er hun meget glad for ham. Her den anden dag da jeg kløede hende, begyndte hun at nulre den yngste af vallakkerne. Noget, hun ikke har turde ved andre heste før, selvom de har stået tæt på hende, mens hun blev kløet. Det har hun kun turde ved hingsten, som hun var oppe hos, og jeg har aldrig før set hende være så tæt knyttet til en hest, som hun var til hingsten. De var meget tætte.
Så hun er glad for dem, men hun respekterer dem, og hun er under begge i hierarki, selvom hun faktisk er ældst - nogle måneder ældre end den ældste.
Anderledes yver