512 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Smykker bliver grimme og ødelagte Smykker bliver grimme og ødelagte

Er der nogen der har prøvet det og evt. har en løsning? Jeg har en del smykker, som jeg opbevare i deres oprindelige etui og så samlet i en lukket kasse. Nogle af dem begynder at blive misfarvede og grimme, hvad kan det skyldes? Smykkerne er ægte, så der burde ikke være noget der. Synes det er mega træls smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Grouw robotplæneklipper 800 kr.
  • Eltavle slår fra - muligvis skifte sikring 1.100 kr.
  • Lapning af dæk 500 kr.
  • Opsætning af køkkenhylder 600 kr.
  • Gardin opsætning, 3 vinduer 600 kr.
  • Varmtvandsventil i teknikskabet har sat sig fast 650 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Smykker bliver grimme og ødelagte
  • #1   23. okt 2016 De trænger højst sandsynligt bare til at blive renset smiley

• #2   23. okt 2016 Jannie - ja det vil jeg da håbe :I har du nogle råd til at gøre det selv?

• #3   23. okt 2016 Ilten reagerer med metallet.
    Kun ægte guld er upåvirket.

Gå ned på matas. Desværre husker jeg ikke rensemidlets navn, men det findes.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.680
    #4   23. okt 2016 jeg har set engang - mener jeg, at man ved ren sølv kan lægge det i en balje med vand, stanjol/sølvpapir i bunden også salt, også bliver det renset.

• #5   23. okt 2016 Prøver lige at undersøge nogle af de råd der er kommet - ellers må jeg smutte ned forbi guldsmeden og høre dem ad smiley

• #6   23. okt 2016 sølvpapir inden bunden af en skål kom noget salt i, og hæld kogende vand over, og put så dit sølv der i(kun et lag), og lad ligge et par minutter, tag op og tør...
    denne metode kan bruges på sølv.
    sølv kan også renses med tandpasta
    messing kan renses med ketchup

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#7   23. okt 2016 dolly: så huskede jeg ikke helt forkert. havde bare misser det med det kogende vand smiley

• #8   23. okt 2016 nop.. og det virker.. har brugt det på flere af mine smykker

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

#9   23. okt 2016 dolly: gør det nemlig. min bedste bruger det til hendes sølvtøj.. smiley

• #10   23. okt 2016 Jeg bruger samme metode, dog med bagepulver i stedet for salt. Om det gør nogen forskel i praksis ved jeg ikke, men det virker i hvert fald fint og hurtigt.

Jeg er blevet advaret mod at bruge det på fint, gammelt/antik sølvtøj, da det kan blive ødelagt, så det sølvtøjsbestik jeg har arvet efter min oldemor pudser jeg på den gode gamle måde med masser af knofedt. Det tager en frygtelig tid og jeg får som regel krampe i tæerne inden jeg når det hele igennem ...

• #11   23. okt 2016 kan anbefale at gå med smykkerne det er den mest skånsomme måde at få dem flottere på det kan tage lidt af "skidtet" og så slipper du for at pudse helt vildt meget på dem

det er hårdt for smykker at blive pudset så aldrig bare puds dem for nu er vi i gang alligevel

som man fx gør med sit læderudstyr det har jo altid godt af en omgang fedt

puds kun de smykker du har tænkt dig at bruge så hvis du har en ring du fx aldrig går med så puds den ikke før du skal bruge den

• #12   23. okt 2016 Ina: heheh prøver også at gå så meget med det som muligt, men af fare for at ligne et overpyntet juletræ, så er der altid nogle der ligger i lidt tid. Det er egentlig kun en ring som jeg mener er i sterling sølv og så et par creoler i forgyldt sølv - der er det kun den ene og den blev misfarvet imens jeg gik med den smiley

• #13   23. okt 2016 har købt en klud ved guldsmeden der kan pudse både guld og sølv. den var ikke så dyr
    staniol salt vand virker ikke. man skal pudse dem op igen

• #14   24. okt 2016 Det AMT skriver fungerer super, det er en almindelig ting at prøve på de naturvidenskabelige linjer på gym, og vandet behøver ikke være kogende (det virker også på sølvtøj og ja den slags generelt) smiley Det er fordi dine sølvsmykker oxiderer, at de bliver mindre kønne smiley

• #15   24. okt 2016 Sølvsmykker skal som sådan bare gåes en masse med. Fik mine forældres vielsesringe til at have på til mit bryllup, og de havde også ligget. Efter at jeg havde brugt dem en del er de blevet meget pænere smiley

Du skal passe på med rensemidlet man kan købe hvis nogle af dine smykker er oxiderede, idet rensen også fjerner den oxidering der er ment til at være der istedet for kun at tage den, der gør smykkerne kedelige at se på.

• #16   24. okt 2016 Du kan købe sådan noget Brasso pudsemiddel.. Det er super effektivt.. I låget af flasken er en lille 'kurv'.. Der lægger man smykkerne.. Dypper den ned i væsken og lader dem lige få nogle sekunder.. Så tager man dem op og tørre af.. Så er der rene smykker..

Kommentér på:
Smykker bliver grimme og ødelagte

Annonce