{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.342 visninger | Oprettet:

Første tatovering - tips og råd {{forumTopicSubject}}

Jeg skal ned og have lavet min første tatovering på fredag og fuck jeg glæder mig! Men samtidig er jeg ved at skide i bukserne af skræk.

Hvordan var det da I fik jeres første tatovering? Hvad havde I af forventninger til oplevelsen med smerte og så videre? Var smerten større eller mindre end I havde forventet? Bare kom med alt! Og post også gerne billeder smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Første tatovering - tips og råd
  • #1   10. okt 2016 Da jeg fik lavet min første tattoo (ved kravebenet) havde jeg en Forestilling om et smertehelvede.
    Jeg mærkede det knapt nok.
    Det kan også være fordi at adrenalinen kørte på højtryk smiley

• #2   10. okt 2016 Ohhh og det skulle vidst være et ret smertefuldt sted, skulle det ikke? smiley jeg håber også at det kommer til at gå forholdsvis smertefrit.. Men nu må vi se smiley

• #4   10. okt 2016 Wauw, den ser fed ud!

• #6   10. okt 2016 Kan godt forstå du er glad for den! Prøver også at overbevise mig selv om, at uanset hvor ondt det gør, så bliver jeg pisse glad for den bagefter og så er den det hele værd smiley

• #9   10. okt 2016 Da jeg skulle ind og have min første tattoo. regnede jeg også med en utrolig smerte.
    Men synes ikke det var så galt smiley
    fik lavet en på håndledet og på siden af håndledet smiley

• #10   10. okt 2016 Rosa: Du skal være mere end velkommen til at kigge med! smiley

Jep, jeg havde bestemt også tænkt mig at snuppe en sodavand med og spise inden, ja det er jeg nødt til, ellers besvimer jeg bare når adrenalinen begynder at træde i karakter smiley jeg synes generelt det med smerten er lidt svært at vurdere.

• #12   10. okt 2016 Da jeg fik lavet min den første (og eneste ind til videre) var jeg virkelig også nervøs for om det ville gøre vildt ondt! Men det gjorde overhovedet ikke ondt, det nappede kun en lille smule. Jeg fik den lavet på underarmen smiley
    Desværre er jeg ikke blevet helt tilfreds med den.. Så jeg anbefaler virkelig at finde en super dygtig tatovør også hellere betale lidt ekstra for det, og ikke bare finde den billigeste som overhovedet muligt...

• #13   10. okt 2016 Clav: okay, det vidste jeg ikke man kunne! Hvad vil det sige, med bedøvelse af huden?

GDT: Jeg har også altid haft det sådan, at jeg skal have det på min krop foraltid, så det er super vigtigt for mig at finde en dygtig tatovør, så er prisen lige meget smiley

• #14   10. okt 2016 Jeg har godt nok kun et lille bitte hjerte (omkring 1,5 cm * 1,5 cm xD) og jeg var for fuld til at stå på benene da jeg fik den.

Men det gik meget hurtigt og smertefrit og det helede bare stille og roligt.

Og kender nogen en god tatovør i Århus så skriv endelig, har planer om en på anklen til min fødselsdag. (godt nok lang tid til men jaja xD)

• #15   10. okt 2016 TS - ja det er så vigtigt. Havde fået at vide at ham der lavede min, skulle være ret dygtig. Deeeet var han så bare ikke...

• #16   10. okt 2016 GDT: det er bare så skide træls sådan noget smiley

• #17   10. okt 2016 Det er ikke så slemt at få tatoveringer lavet, mere bagefter det er noget ømt. Som en hudafskrabning der skal hele smiley
    Det afhænger jo også rigtig meget af, hvor du skal ha lavet den på kroppen og hvor lang tid den kommer til at tage.

• #18   10. okt 2016 Da jeg fik lavet min den første fik jeg at vide at det gjorde undt men ikke værre end den solskoldning jeg havde på skullerne. Og ganske rigtigt. Men det kommer jo an på hvordan man er med smerte og hvor den skal laves på kroppen. Min den første blev lavet på anklen. Nr 2 blev lavet på lænden så fik jeg lavet en på håndleddet og så fik jeg den på håndleddet udviget og den på anklen udviget og lavet en imellem skulderbladende og sidt i øret og bagved øret sys ikke nogle af stederne gjorde undt.
    Fokusere på din vejrtrækning glemmer du at trække vejret ilter du ikke og blir dårlig. God fornøjelse.

• #19   10. okt 2016 Jeg skal have lavet den på indersiden af armen, sådan ca. midt på tænker jeg (så ca mellem albue og håndled). Tænker den kommer til at tage omkring 30-45 minutter, sådan lige umiddelbart smiley

• #20   10. okt 2016 Det svier en smule andet er det nu ikke smiley

• #21   10. okt 2016 TS - bare af ren nysgerrighed, hvad skal du have lavet? smiley

• #22   10. okt 2016 Et lille citat: Be yourself - det kommer fra at jeg en stor del af min skoletid er blevet mobbet fordi jeg så anderledes ud og jeg havde derfor rigtig svært ved at være mig selv. Og var af den grund meget ked af det og følte jeg gik med en maske og begyndte at gå i tøj jeg egentlig ikke kunne lide, for at passe bedre ind. Indtil jeg mødte en der lærte mig, at JEG er god nok og der lærte jeg først rigtigt at være mig selv. Så citatet er i den forbindelse noget der står mit hjerte meget nær, da det har været en hård kamp for mig, at blive den person jeg altid gerne har ville være smiley

• #23   10. okt 2016 Det er super hurtigt overstået, og ikke et specielt ømt sted. Det skal du slet ikke være bekymret for smiley
    Vær hellere meget mere bekymret for din pengepung. Får man lavet en, er det næsten umuligt at stoppe igen ??
    Men som jeg siger til mine forældre, så er det jo en livslang investering, i forhold til tøj osv. smiley

• #24   10. okt 2016 Jeg synes ikke det var så slemt. Det nev nogle steder, hvilket ikke var særlig behageligt, men ellers var det ok. Derimod døjede jeg med smerter lang tid efter at jeg havde fået den lavet - ligesom ved en hudafskrabning. smiley

profilbillede
  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #25   10. okt 2016 det er altid godt at have noget sukkerholdigt med, da kroppen godt kan stresse i starten inden man kommer igang smiley

jeg har to, en på hver arm - og jeg syntes ikke at det gjorde ondt overhovedet. smiley

havde jeg pengene, så var min krop dækket fra rop til tå med tatoveringer, men desværre sætter pengepungen en grænse smiley

• #26   10. okt 2016 jeg fik lavet min den 7/8, var mega nervøs, mest fordi jeg er mega bange for nåle XD ved ikke rigtig hvad jeg havde forstillet, men min karmarat som var med, var 100 på at jeg ville syntes det gjorde ondt XD det gjorde overhovedet ikke ondt, kunne kun mærke sådan en underlig prikken, men det gjorde ikke ondt XD er stadig helt enormt glad for min, og det er bestemt ikke den sidste smiley

det er ikke det bedste billede jeg har, men her kan man i det mindste se den smiley der står over hjertet " She lived and Laughed and loved and left " i hjertet står min mors navn og under hjertet hendes fødselsår og dødsår smiley en minde tattoo jeg er enormt glad for smiley

profilbillede
  • #30   10. okt 2016 Jeg har 7 stks på arme, hånd og læg. Den på benet tog 9 timer og var et helvede måtte få bedøvelse men jeg elsker den! De andre har jeg ikke mærket da de blev lavet ??

profilbillede
  • #31   10. okt 2016 Jeg forventede at det ville gøre langt mere ondt end det gjorde.. Fik min første på skulderbladet, tog 20 min og smerten var som sagt ikke særlig intens.. Ben/ankel tus var heller ikke slem, men 3 timer på underarmen fra tæt ved albueleddet og til lidt over midt på, i næsten ren skyggearbejde gjorde mig lidt lang i ansigtet.. Er spændt på hvordan jeg reagerer på fuld ryg, selvom jeg normalt har en ret høj smertetærskel, tror jeg at jeg får det lidt stramt over rygraden..

Det er en god ide at spise godt lige inden smiley

• #32   10. okt 2016 Jeg har en på ryggen, ned langs rygsøjlen. Alle havde snakket om hvor ondt det gjorde og især der. Jeg må indrømme at det ikke var særligt slemt smiley I starten kildede det lidt, senere hen nev det. Prik evt. dig selv let med en nål, så har du en ide om smerten smiley

• #33   10. okt 2016 Jeg fik hen over ribbenene i venstre side, jeg mærkede første gang nålen brød huden, ellers mærkede jeg det slet ikke smiley
    Jeg fik ellers at vide, det var et af de steder, der gjorde mest ondt smiley

• #34   10. okt 2016 Jeg har to, den ene lige under håndledet og den anden på underarmen, lige under albuen.
    Jeg forventede at det var slemt, men jeg følte ikke meget andet end som hvis du kørte en elektrisk tandbørste det samme sted ^^.
    Det er helt sikkert ikke mine sidste. Skal have mange flere.

• #35   10. okt 2016 Du har fået alle de råd, jeg ville give dig, tror jeg ... Jeg har en på armen og en over ribbenene. Jeg vil sige, at smerten er til at udholde ... smiley
    Vil sygt gerne se din tat, når den er færdig, TS!!

• #36   11. okt 2016 Jeg havde også forventet stor smerte, men synes at det var langt fra så slemt som jeg havde forventet, det var faktisk og. Det der umiddelbart gjorde mest ondt var selve udfyldelsen af farve, men så var det altså heller ikke værre. Jeg har en meget lav smertetærskel normalt, og ville have en lille tat for at se hvor ondt det gjorde før jeg gav mig i kast med nogle på håndledet, som kommer til at kræve tid. Det endte med en halv fod, og de synes i shoppen, at "det var modigt" som de sagde at få lavet dem som jeg ville have som den første, når det var for at teste smerte, fordi at det åbenbart er på et meget tyndt sted = mere smerte.

Hvis det skylle være, så kan man faktisk godt bruge tryllecreme og det skulle virke ret godt på det, men normalt skal man bare selv købe det og sørge for at det er kommet på osv. det spurgte jeg nemlig om smiley men det er ikke noget jeg gider at investere i til de næste 4 planlagte tatoveringer, da det som sagt slet ikke gjorde så ondt som jeg havde forestillet mig.

• #37   11. okt 2016 Tusind tak for råd alle sammen! Jeg har lidt mere ro i sindet nu, jeg skal nok klare det! Og jeg skal nok skrive hvordan det er gået og ligge et billede op når det er lavet smiley

• #38   11. okt 2016 Jeg har efterhånden en del.
    - Et citat på ribenene (30 minutter)
    - En japansk drage med roser på hele siden (6½ time)
    - Realistiske roser på låret (7½ time)
    - Citat på låret (40-45 minutter)
    - Mickey Mouse på anklen (15 minutter)

Det gør ondt, det kan man ikke komme udenom. Og det gør mere ondt, hvor huden er tynd. Nu er jeg blevet tusset på en del knogler, og det er absolut ikke det værste, som nogen mener.
    Det værste er det sidste skyggearbejde (hvor det rettes til og køres i sår), samt hvidfarvelægning. Og eftersom du ikke skal det igennem, eller for den sags skyld ikke skal være der særlig længe, så skal du ikke være nervøs. Tag en chokoladebar og en banan inden og tag eventuelt en cola eller en energidrik med smiley

• #39   11. okt 2016 Jeg har 2 stk, ingen af dem gjorde nær så ondt som jeg havde regnet med smiley
    Jeg er super glad for dem begge!! Har ikke været hverken øm eller sviende i dagene efter. Den på armen kløede lidt på 3-4 dagen, ellers intet. Begge er helet super fint og hurtigt smiley

Jeg har denne på armen, gjorde slet ikke ondt, det sved lidt, især ved d'et, men gjorde på ingen måde ONDT smiley

profilbillede
  • #40   11. okt 2016 Og så har jeg denne på ribbenene, den nev lidt, men troede det ville være meget værre - er dog glad for at det kun tog 10-15 min og ikke det dobbelte smiley

Beklager af begge billederne er lidt dårlige (ikke så skarpe) men du kan vel se både motiv og placering alligevel smiley

Mine bedste råd må være at spise et godt solidt måltid inden, drikke en masse cola og hvis du ryger, så ryg en lige inden også.
    Bagefter er en god øl guld værd (cola er også udmærket) smiley

profilbillede
  • #41   11. okt 2016 Jeg fik min første på ribbene. Havde forventet smerterne ville være væsentlig værre - men har rundet ud af jeg bare har en urolig høj smertetærskel. Har nu både tatoveringer på ankel, underarm, biceps og så ribbene og er langt fra færdig smiley

• #42   11. okt 2016 Fik min første da jeg var med min kæreste inde og blive tusset, så det var lidt spontan. Og jeg troede jo ikke det ville være så galt, i forhold til smerten, for jeg har fået lavet permanent make up (øjenbryn) og fik at vide at det var meget mere smertefuld pga flere nerver i ansigtet, trods de ikke stikker så dybt.

Men jeg tog fejl, jeg har aldrig prøvet noget der gjorde så ondt, min blev lavet på håndleddet, hvilket jeg troede var et godt valg som 1. gangs da folk sagde underarmen var mindre smertefuldt, men håndleddet går åbenbart ikke ind under dette, men er tværtimod et af de mest ømme steder!

Jeg har dog siden fået endnu en tattoo, jeg smurte området ind i Emla creme og wrappede med husholdningsfilm, så kan du tro det var fjong smiley

• Mikkel R
    Mikkel R Tilmeldt:
    okt 2016

Følger: 12 Emner: 1 Svar: 2
    #43   13. okt 2016 Vi er en gruppe Markedsføringsøkonom studerende, der laver en markedsundersøgelse omkring chokoladebarrer. Det ville være en kæmpe hjælp, hvis du/i ville udfylde og dele dette spørgeskema, så vi kan få lavet et godt projekt ??
    På forhånd tak!

https://www.survey-xact.dk/servlet/com.pls.morpheus.web.pages.CoreRespondentCollectLinkAnonymous?uuid=193c8588-cd3e-4e26-a1b0-6f99baa94d94&media=web-collect-normal

• #44   13. okt 2016 Mikkel, har du ikke allerede lavet et emne med det der?
    Det hører ikke rigtigt til herinde ... smiley

• #46   14. okt 2016 Så fik jeg den lavet! Den er blevet så fin og er ovenud lykkelig! Det gjorde ikke særligt ondt, en smule og tog 15 min ca. De var skide søde og professionele, så der kommer jeg helt sikkert igen!

• #47   15. okt 2016 Her er den smiley

profilbillede
  • #49   15. okt 2016 Ja det har du ret i, jeg tænkte ikke over det smiley

• #50   15. okt 2016 Men det det nu slet ikke så voldsomt ud i virkeligheden smiley

• #52   28. okt 2016 Vil lige give en lille update. I dag har jeg haft min tatovering i 2 uger og den er nu ved at være helet. Den er blevet virkelig fin og jeg er helt vildt glad for den! Det hele har forløbet uden problemer og det er rigtig skønt. Jeg havde en super god oplevelse og det er rart taget i betragtning af, hvor mange jeg har jeg gerne vil have lavet smiley smiley

Kommentér på:
Første tatovering - tips og råd

Annonce