{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
528 visninger | Oprettet:

Så blev det hestens fødselsdag (sjov) {{forumTopicSubject}}

For Nøjagtig 4 år siden, kom min lille Aprilsnar til verden.

Jeg havde fri fra skole den dag (ved ikke hvorfor) så jeg gik hjemme ved Molly, vi havde faktisk opgivet at der var føl i hende, for hun bliver ikke særlig meget større end hun plejer når hun er i fol, og hun viste ALDRIG noget om at hun var i fol... så jeg havde hende ude og skridte en kort tur, og da vi havde hygget os lidt sammen (kun i skridt) sadlede jeg hende af, og satte hende ind i rundbue hallen omme bagved. og så gik jeg ind, kort tid før min far kom hjem om eftermiddagen, var jeg ude ved hende for at sørge for frisk vand og en nystrøen "madras". Da min far så kom hjem Kom jeg løbende ud i gårdspladsen, inde fra stalden og nærmest råbte til ham at Molly var ved at fole, og jeg troede at føllet sad fast. Men han troede ikke på min (det var jo den 1. April) Han havde set ind i rundbuehallen ude fra vores grusvej, og Molly stod jo op, så hun var jo ikke ved at fole... øv fik ham ikke... Nå men han kigger så ud til Molly senere (inden aftensmaden) og vi bliver så enige mens vi spiser at hun bærer altså ikke føl, hun er gået over tiden, hun har ikke vokspatter, og hun er ikke tykkere end hun plejer.... så men det bliver aften og jeg sidder og ser en go film... da min far kommer ind og spørger "Hvor er kameraet, jeg skal da have et par billeder af det nye føl...".. Og jeg sad dér... Jae som om, Molly var jo ikke i fol... Men han får mig så overtalt, og jeg kommer ud, og ganske rigtig dér ligger et føl, knap nok kommet ud af fosterhinden... der bliver taget en del billeder, og det lille mýr kommer op på benene, det er et hoppeføl, sort med blis og to bagsokker, det kære lille væsen.

Dét er så historien om hvordan April's Nar kom til verden, på en dag med jokes og spøg, men hun er skam virkelig på trods af at vi var enige om at: "der kom squ ikke føl det år)
April's Nar blev også Molly's sidste levende fødte føl, året efter var føllet dødfødt, og vi har ikke haft succes med at ifole hende igen, så hun er blevet pensioneret.

Men, Tillykke med fødselsdagen Min lille April's Nar.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev det hestens fødselsdag (sjov)
  • #1   1. apr 2007 Hvor sødt!(: Tillykke til den smukke smiley

• #2   1. apr 2007 Hvor sødt...

Jeg kender os et føl der er født idag for et år siden... Altså ejeren af gården var ude ved hestene, og så en hoppe ved navn dipsy var i fol og der var ikke mere end et par dage til hun skulle fole.. Så tænkter ejeren ved navn pia at hun vil ringe og lave aprilsnar med 15 årige mette om at hendes hoppe dipsy har folet. og så efter hun har fodret ligger der squ et lille føl.... Og så ringer hun jo til mette og siger det. og efter snakker mette med sin mor fordi hun er bange for det er en aprilsnar.. men så siger hendes mor: selfølgelig er det ikke en aprilsnar, det kunne pia <i>aldrig</i> finde på. HaHa, det kunne hun jo så,, men altså det var jo rigtigt nok, for et år siden kom lille golden champion til verden (:

• #3   1. apr 2007 Mia S

Tillykke med hende smiley

Kommentér på:
Så blev det hestens fødselsdag (sjov)

Annonce