{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.419 visninger | Oprettet:

så blev det min tur {{forumTopicSubject}}

Halt hest
Jeg har længe haft en fornemmelse af at, et eller andet ikke er i orden med Vitus. Han har ikke føltes som halt, havde han dog bare det, så havde jeg set det tidligere..

Havde kiropraktor idag, fra højgård. Super dygtig en.

Vitus bliver longeret og mærket efter, rettes og skal så løbe igen, og oh skræk og ve, han er halt!

På det ene forben. Jeg sidder med en trist fornemmelse i maven nu, og mega dårlig samvittighed over for min elskede hest..
For har jo redet på ham, ikke i lang tid og ikke hver dag, men åh altså..

Dyrlæge lagde blokade, og det er ikke i hoven..

Så næste trin bliver en tur omkring højgård med ham.
Til flere blokader, og måske scanning eller røngten...

Er rigtig skidt til mode lige nu...

Prøver virkelig på at tage dybe indånding og ikke tænke på det værste, men det er lidt svært lige nu...





Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  så blev det min tur
  • #1   17. nov 2015 Åh nej!
    Det prøvede vi med en hest fra mit gamle arbejde.. Den endte med at blive aflivet..
    MEN! Det blev opdaget sent, da vi det første lange stykke tid, troede det var et spark, og derefter at den var forfangen..
    Håber det bedste! For det er bestemt ikke sjovt!


  • #2   17. nov 2015 Var/er selv i samme situation... I sommers var han lidt stiv i det på venstre bagben og når jeg tænker tilbage har han nok været det ca et halv år men det tænker man jo ik over når man ser/rider dem hver dag. Jeg tog så til både massør og kiropraktor men uden hæld.. Vi måtte en tur til doktor dyr.. smiley En seneskade i venstre forben + en overbelastet sene og venstre bagben var også overbelastet fordi han har forsøgt at aflaste forbenet fordi han bare kæmper så meget for sin rytter smiley
    Det blev opdaget i juni og det har virkelig været en sej omgang men nu skridter vi 25 min i ridehus og 35 min på asfalt så det går fremad og i starten af det nye år kan vi ta vores første travtrin igen efter skaden smiley


  • #3   17. nov 2015 Puh ja netop sådan noget jeg frygter.. Men tvinger mig til at tænke positivt, for lige nu og her kan jeg ikke gøre hverken fra eller til...

  • #4   17. nov 2015 Åh nej dog.. smiley smiley

    Når nu du skal have den på højgaard, så spørg om der er mulighed for at få lavet en termografi.. I stedet for bare at behandle løs med blokader osv. så kan den undersøgelse være med til at lokalisere hvor smerten egentlig sidder. Nogle gange bliver man overrasket..

    Min venindes hest var halt on/off efter et styrt i springning.. Den blev ved med at være halt på det højre bagben, og der blev lagt blokader, og så virkede den lidt, og så fik den bare en anden osv.. Hun tog til tyskland og fik sådan en undersøgelse og fandt ud af, smerten sad i pande og nakke.. Og da de lagde blokade deroppe, så forsvandt haltheden i bagbenet også, og den er nu kørende igen.. Efter et helt år i uvished.


  • #5   17. nov 2015 Blokader er ikke behandling, men der sprøjtes smertestillende ind strategiske steder, f.eks kodeledet, forsvinder halthed så er problemet sandsynligvis der.

    Men tak, jeg vil skrive mig det bag øret.

    Og har ikke andet at lave lige nu, så googler den der undersøgelse


  • #6   17. nov 2015 Det gik lige lidt stærkt.. xD Det var binyrebakhormon behandlinger den fik, fordi der blev gættet lidt frem hvor den havde ondt, efter blokade'behandlinger'.. De havde aldrig gættet der skulle behandles i nakken, hvis ikke den havde fået den undersøgelse..

  • #7   17. nov 2015 Er enig med Sanne - men mon ikke det er en scintigrafi du mener? Den går i hvert fald ind og lyser op hvor der er smerter og ubehag.
    Ved at de laver den undersøgelse på Højgård på Fyn - vi har lige været omkring med min venindes hest, hvor vi fandt ud af hvad der var galt, noget der ikke kunne ses på røntgen eller scanning....
    Men man skal dog også have i baghovedet at en sådan undersøgelse ikke er billig.. Så spørg din dyrlæge hvad han/hun anbefaler.. smiley


  • #8   17. nov 2015 Nej, det er en termografisk undersøgelse.. http://gaerum-dyreklinik.dk/infraroed-termografi/



  • #9   17. nov 2015 Årh det var da meget smartere end en scintigrafi - hvor de her sprøjter et radioaktivt stof ind....
    Så en termografi er vel billeder der bliver taget, men ja som lyser op hvor der er smerter og sådan? smiley


  • #10   17. nov 2015 åh gud hvor jeg kender det, red min gamle hest fuldt funktionel og vores sidste tur var en jagt en søndag. Mandag kommer der svar fra nogle blodprøver, og herren var i så stor blodmangel at det ikke var til at fatte at han kunne gå en jagt, han blev aflivet 6 uger efter med kræft i leveren.

    Det er jo det der er så pokkers, at de er så forbandede gode til at skjule smerten, kunne de dog bare fortælle når noget var galt og hvad det var. Held og lykke med den bette hest smiley


  • #11   17. nov 2015 Jep, lige præcist.. Det er nemlig en rigtig god undersøgelse.. smiley Og ret spændende at se på bagefter..

  • #12   18. nov 2015 Kunne ikke huske om dyrlæge sagde griffelben eller gaffelbånd.

    Det var desværre det sidste smiley som han frygter, og så kodeledsforvridning.. Men intet er sikkert før han er undersøgt...


  • #13   18. nov 2015 Årh kender alt for godt når der er noget galt med hesten. Håber virkelig han klare den hvilket jeg er sikker på han nok skal men lad os nu slå koldt vand i blodet og se hvad scanning siger. ?
    Kan godt forstå du er bekymret


  • #14   18. nov 2015 Tak, imorgen kl 15 er vi i ilden... Men er fortrøstningsfuld, eller prøver på det...
    Dyrlæge virkede også sådan, nu undersøger vi ham og lægger en plan udfra resultaterne...

    Der er jo nye ting der kan bruges hvis det er gaffelbåndet, bla laserterapi.


  • #15   19. nov 2015 Så, jamen det var ikke så slemt endda. Køreturen derover gik fint, han stod pænt.

    Der var lidt ventetid men så kom dyrlægen. Han blev mønstret, dyrlæge antog en mine i ansigtet så jeg blev bekymret, men det var fordi hesten slet ikke var nær så halt i tirsdags, positivt.
    Mønstrede frem og tilbage og på volte. Han er ikke haltfri, men det er meget bedre. Der blev lagt blokade i kodeledet, og så var der fremgang igen smiley så han blev sprøjtet og skal så stå i 4 uger og så til kontrol igen. Jeg er sådan helt tummelumsk, flygtede jo at vi skulle have triste nyheder, så det var jo helt vildt fedt smiley

    Han var nu noget uopdragen og have med, stod ikke så pænt da han blev stukket, og på det stykke hvor han skulle trsve i cirkel på asfalt var helt håbløs, så bange for en vandpyt eller hvad han så end mente ville æde ham, så blev vores runde volte særdeles mærkeligt formet, rund blev den ikke smiley

    Men ellers var han sød..
    Billedet, et stks pladdervåd ismule


    profilbillede
  • #16   19. nov 2015 Og nu skamferet smiley

    profilbillede
  • #17   19. nov 2015 Haha.. Hvor ligner han bare en druknet mus der siger: "Det var ikke mig?!"

    Men dejligt med godt nyt!! smiley


  • #18   19. nov 2015 Dejligt med godt nyt! Mon ikke han kommer sig igen inden så længe så? smiley

  • #19   19. nov 2015 Ja han ligner altid sådan en når det er fugtigt i luften. Han plejer at pannere sig i mudder, så grundigt at jeg ofte sender lange tanker efter en højtryksrenser....muddermagneten bliver han kaldt.

    Jeg er også usigeligt lettet.

    Men nøj hvor gad han ikke stikkes smiley dyrlægen kunne knap på lov til at vaske ham, at klippe? Intet problem, men vaskes? Nejtak, jeg måtte holde hans andet ben oppe, og da blokade blev lagt måtte jeg holde godt fast, og alligevel fik han hevet benet til sig..

    Men det var værre da han skulle have den indsprøjtning med medicin i ledet, nøj han var træt af det hele og dyrlæge måtte tage ny nål da Vitus trodsigt lagde alt vægt(394kg fik ham vejet) over på mig. Og jeg er jo ikke Pippi, så måtte slippe. Der var han ikke lige populær...

    Men det lykkedes.

    Noget andet, da bandagen efter blokade skulle pilles af stod han heeelt stille og så fint, men da jeg i tirsdags skulle den af så slog han uartigt med benet smiley


  • #20   19. nov 2015 Jeg, og dyrlægen er i hvert fald meget positive.
    Nøj jeg har været bange for gaffelbåndsskade..kom til at Google og det blev man jo ikke lige beroliget af..

    Mange tak alle sammen


Kommentér på:
så blev det min tur

Annonce