1.117 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave? Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave?

Hej HG smiley

For 2 uger siden var jeg så uheldig og falde i en brandert så jeg fik en hjernerystelse.

Jeg blev hjemme uden at lave noget som helst indtil om søndagen hvor jeg tog tilbage til min efterskole, men det var uden tvivl alt for meget for mit hoved så tog hjem igen mandag.

Nu er det fredag og det gør stadig ondt bare og fx. gå ud i køkkenet og hente mad eller lige gå ud og fodre hestene. Så jeg kan ikke rigtig lave små ting som fx. at gå en tur.

Så skal ihvertfald være hjemme en uge mere og jeg er allerede ved at gå til af kedsomhed over at jeg ikke rigtig kan lave noget som helst.

Har i nogen gode bud på noget der kan være lidt underholdende uden at det kræver at man bevæger sig helt vildt eller tænker en hel masse?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Reparation af vaskemaskine 1.200 kr.
  • Blikkenslager 2.200 kr.
  • Montering af opvaskemaskine 960 kr.
  • Udskift vandhane 700 kr.
  • lave gyngestativ 700 kr.
  • Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave?
  • #1   24. sep 2016 Jeg kunne ikke ride i over 4 måneder, eller bare lave noget nogenlunde normalt smiley
    Jeg hørte meget lydbog, og spillede meget brætspil når resten af familien var hjemme. ( dog måtte vi holde mange pauser under spillende!)
    Da jeg blev mere rask begyndte jeg at gå små ture med min hun, som stille og roligt blev længere og længere smiley

Kan kun give dig et råd! Hvil dig 24/7 og lad vær med at bruge elektronik, det er ikke sjov at have hjernerystelse, men det er endnu mindre sjovt hvis det bliver kronisk! smiley

• #2   24. sep 2016 Hold dig så vidt som muligt fra elektronik, da skærme virkelig ikke er en god ting for en hjernerystelse.
    Da jeg havde en hjernerystelse, så fik jeg mine forældre til at låne lydbøger på biblioteket. Og det var sådan ca det jeg fik tiden til at gå med smiley Ellers kan du evt i korte perioder enten lægge kabaler eller måske farvelægge nogen af de der mindfulness malebøger smiley Bare husk at du skal stoppe så snart du får ondt i hovedet!

• #3   24. sep 2016 Hvad laver du dog her inde... smiley kan du så se at komme dig ud herfra! Nøj hvor kedeligt du må have det... smiley tænd for radioen, hør en lydbog eller tag en tur i stalden hvor du bare slapper af med hestene.. Ikke anstrengende ting, sørg for at lytte til din krop, og sov en masse.
    Jeg ønsker dig rigtig god bedring smiley

Mvh TT

• #5   24. sep 2016 Du skal for guds skyld lytte til din krop.
    Hellere kede sig i en uge, end hovedpine i 4 uger ekstra!

Men tal dog med egen læge om dette. Eller vagtlægen, hvis det ikke kan vente.

Tippet om lydbog ER faktisk godt. Hvad der skrives indtil nu er fine kommentarer.
    Men du aner ikke hvilken baggrund folk har.

Jeg er tilfældigvis læge. Men i teorien kunne jeg have været en trold fra de norske fjelde. Du kan ikke kontrollere det.
    Det sker at folk får meget ukorrekte råd.
    Vær forsigtig med at bruge tilfældige web fora til sundhedsrisiko.

+ hvad du skriver her, er ikke krypteret. Dine nabo, kommende chef eller forsikring kan læse med. Det er ikke nød godt -

• #6   24. sep 2016 Alle: Tusind tak for rådende og mit forbrug af elektronik er selvfølgelig begrænset.

Doktor Who: Har snakket med vagtlæge 2 gange og været til læge 2 gang så læge har jeg snakket med.

Selvfølgelig skal man være kritisk med råd fra nettet.

Ved ikke helt hvad du mener med at det ikke er krypteret? En hjernerystelse er jo ikke en hemmelighed?

• #7   24. sep 2016 kan kun anbefale lydbøger

• #8   24. sep 2016 Jeg tror at doctor who tænker forsikring ift hvis du får problemer med det senere. Mange passer ikke ordentligt på sig selv ifm hjernerystelse og får du varige mén kan du blive uheldigt stillet, når det fremgår at du har været aktiv bruger af elektronik på trods af at du er blevet frarådet det af lægen.

• #9   24. sep 2016 Tine b: Hvorfor skulle der blandes forsikring ind i en hjernerystelse? o.O

• #10   24. sep 2016 Hvis du senere i livet får et problem, som du vil have forsikringen til at dække - så vil forsikringen naturligvis prøve at undgå at betale.

Hvis der er nogle klausuler, så er forsikringsselskabet meget interesseret i at undersøge om de kan argumentere for at klausulerne er overtrådt = selskabet slipper for at betale.
    Er du fx syg på ferie er der ofte klausuler på, at de ikke dækker, hvis du for nylig har været syg eller indlagt.
    Jeg håber ikke at du vil på ferie det næste år?

Hvis din forsikring dækker for privat behandling af akut sygdom, så håber jeg ikke, at fremtidens sygdom på nogen måde kan forveksles med de symptomer du har antydet her. Kan de argumentere for, at du beskrev det i denne tråd og sygdommen ikke er akut, så dækker de måske ikke.

Det er måske ikke rart, hvis du vil til jobsamtale om et halvt år, og din kommende chef ikke vil ansætte dig til computer arbejde, fordi han frygter at du får sygedage med hovedpine.

Find selv på flere uheldige eksempler.

Alt hvad du skriver her, kan læses af alle fordi det ikke er krypteret.
    Der bliver lavet sikkerhedskopier af sikkerhedskopier af alt, som uploades på internettet. Så du kan slette tråden, men der vil altid være en kopi af en kopi, du kan ikke slette noget 100% fra internettet, når det først er uploaded. Det kan altid dukke op ved en søgning.

Så, vær meget bevidst om hvad du skriver om dig selv og dit helbred på internettet.

Og så ved du ikke hvilke baggrund folk har. Folk skriver ikke kilder på deres udsagn. Så du kan ikke tjekke hvad der bliver skrevet.

Men jeg ønsker dig god bedring.

Kommentér på:
Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave?

Annonce