2. aug 2013 Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave? Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave?
Hej HG
For 2 uger siden var jeg så uheldig og falde i en brandert så jeg fik en hjernerystelse.
Jeg blev hjemme uden at lave noget som helst indtil om søndagen hvor jeg tog tilbage til min efterskole, men det var uden tvivl alt for meget for mit hoved så tog hjem igen mandag.
Nu er det fredag og det gør stadig ondt bare og fx. gå ud i køkkenet og hente mad eller lige gå ud og fodre hestene. Så jeg kan ikke rigtig lave små ting som fx. at gå en tur.
Så skal ihvertfald være hjemme en uge mere og jeg er allerede ved at gå til af kedsomhed over at jeg ikke rigtig kan lave noget som helst.
Har i nogen gode bud på noget der kan være lidt underholdende uden at det kræver at man bevæger sig helt vildt eller tænker en hel masse?
jun 2012
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 108 Svar: 654
Jeg hørte meget lydbog, og spillede meget brætspil når resten af familien var hjemme. ( dog måtte vi holde mange pauser under spillende!)
Da jeg blev mere rask begyndte jeg at gå små ture med min hun, som stille og roligt blev længere og længere
Kan kun give dig et råd! Hvil dig 24/7 og lad vær med at bruge elektronik, det er ikke sjov at have hjernerystelse, men det er endnu mindre sjovt hvis det bliver kronisk!
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.690
Da jeg havde en hjernerystelse, så fik jeg mine forældre til at låne lydbøger på biblioteket. Og det var sådan ca det jeg fik tiden til at gå med
mar 2011
Følger: 145 Følgere: 1641 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.477
Jeg ønsker dig rigtig god bedring
Mvh TT
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Hellere kede sig i en uge, end hovedpine i 4 uger ekstra!
Men tal dog med egen læge om dette. Eller vagtlægen, hvis det ikke kan vente.
Tippet om lydbog ER faktisk godt. Hvad der skrives indtil nu er fine kommentarer.
Men du aner ikke hvilken baggrund folk har.
Jeg er tilfældigvis læge. Men i teorien kunne jeg have været en trold fra de norske fjelde. Du kan ikke kontrollere det.
Det sker at folk får meget ukorrekte råd.
Vær forsigtig med at bruge tilfældige web fora til sundhedsrisiko.
+ hvad du skriver her, er ikke krypteret. Dine nabo, kommende chef eller forsikring kan læse med. Det er ikke nød godt -
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
Doktor Who: Har snakket med vagtlæge 2 gange og været til læge 2 gang så læge har jeg snakket med.
Selvfølgelig skal man være kritisk med råd fra nettet.
Ved ikke helt hvad du mener med at det ikke er krypteret? En hjernerystelse er jo ikke en hemmelighed?
okt 2011
Følger: 2 Følgere: 4 Heste: 1 Svar: 77
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 7 Heste: 1 Emner: 36 Svar: 1.110
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
aug 2016
Følger: 20 Følgere: 28 Emner: 30 Svar: 3.472
Hvis der er nogle klausuler, så er forsikringsselskabet meget interesseret i at undersøge om de kan argumentere for at klausulerne er overtrådt = selskabet slipper for at betale.
Er du fx syg på ferie er der ofte klausuler på, at de ikke dækker, hvis du for nylig har været syg eller indlagt.
Jeg håber ikke at du vil på ferie det næste år?
Hvis din forsikring dækker for privat behandling af akut sygdom, så håber jeg ikke, at fremtidens sygdom på nogen måde kan forveksles med de symptomer du har antydet her. Kan de argumentere for, at du beskrev det i denne tråd og sygdommen ikke er akut, så dækker de måske ikke.
Det er måske ikke rart, hvis du vil til jobsamtale om et halvt år, og din kommende chef ikke vil ansætte dig til computer arbejde, fordi han frygter at du får sygedage med hovedpine.
Find selv på flere uheldige eksempler.
Alt hvad du skriver her, kan læses af alle fordi det ikke er krypteret.
Der bliver lavet sikkerhedskopier af sikkerhedskopier af alt, som uploades på internettet. Så du kan slette tråden, men der vil altid være en kopi af en kopi, du kan ikke slette noget 100% fra internettet, når det først er uploaded. Det kan altid dukke op ved en søgning.
Så, vær meget bevidst om hvad du skriver om dig selv og dit helbred på internettet.
Og så ved du ikke hvilke baggrund folk har. Folk skriver ikke kilder på deres udsagn. Så du kan ikke tjekke hvad der bliver skrevet.
Men jeg ønsker dig god bedring.
Hjernerystelse - Hvad kan jeg lave?