Tietzes Syndrom - anyone? {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg var for nogle år siden til læge og fandt ud af at jeg har noget der hedder Tietzes Syndrom, der er betændelse ved de to eller tre øverste ribben, mens den der "brystplade" bliver dannet.
Nu tænkte jeg så om jeg kunne være så heldig at der var nogen herinde der har haft det samme og måske kunne give mig et lille hint om hvornår det stopper?
Jeg er normalt ikke pivet, men de der små SURPRISE-angreb der bliver foretaget af smerterne, er ikke just velkomne længere ...
Jeg er HÅBER ved Gud og alle andre der kan håbes ved, at en eller anden herinde eventuelt kan give et lille fingerpeg om hvornår det eventuelt kan stoppe (har ingen anelse om hvornår "brystpladen" er færdig) og hvis ikke, om i ikke har nogle råd til hvordan jeg kan stoppe det hurtigere - på nuværende tidspunkt tager det alt fra et par sekunder til 10 minutter før smerterne stopper ...
Lægen sagde at der ikke fandtes nogen kur (i hvert fald ikke nogen medicinsk) mod det og jeg bare må være tålmodig, men måske i har en bestemt måde at trække vejret på der gør det nemmere at holde ud eller måske noget andet?
Jeg er så træt af lige pludselig at få ondt og nærmest stå på snotten fordi jeg bliver så skide overrasket at jeg nærmest bliver lam i et par sekunder (eller bare mister kontrollen over min krop) og ligner en der er fuld, skæv og har balanceproblemer. Jeg har ikke længere tal på hvor mange gange jeg er blevet så overrasket over at det kom som et lyn fra en klar himmel, at jeg er kommet til at vælte ind i væggen og døren, er faldet forover og bagover, tabt både varme og kolde ting nedover mig selv ...
(Tror til gengæld at andre har moret sig vældig meget over at jeg lige pludselig går ind i døren eller noget andet)
Så HELP ME!!! Jeg har virkelig brug for en magisk hokuspokus kur!!! Jeg ender jo med at være totaltskadet når "brystpladen" endelig er færdig ...
Tak på forhånd og god aften/nat.
jan 2013
Følger: 13 Følgere: 5 Heste: 2 Emner: 66 Svar: 590
maj 2013
Følger: 2 Emner: 41 Svar: 113
Men jeg vil se om jeg kan finde ud af noget med en fysioterapeut. Lyder til at det kunne hjælpe lidt.
Tak.
Tietzes Syndrom - anyone?