288 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Udsættelse af videreg. Uddannelse - hjælp! Udsættelse af videreg. Uddannelse - hjælp!

Jeg står i en svær situation.
Mine kriterier til drømmestudiet er blevet godkendt, og det jo skønt!

Men men men... Min gamle chef har haft kontaktet mig, og tilbudt mig et barselsvikariat.

Mit spørgsmål er: hvis jeg siger ja til jobbet, kan jeg så søge samme studie igen til næste år?

Eller er det "lukket land" nu jeg har søgt og 95% sikkert er kommet ind?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udsættelse af videreg. Uddannelse - hjælp!
  • #1   13. jun 2016 Du kan sagtens søge igen næste år på ligefod med alle andre ansøgere smiley

• #2   13. jun 2016 Er der ikke mulighed for en stand-by plads ? smiley

• #3   13. jun 2016 Trine L, jeg tror nok man skal vælge mulighed for stand by når man søger. Det har jeg valgt fra.

Just 4 fun: kan jeg få ind på portalen og afslutte min ansøgning så, selvom den er godkendt, og ansøge igen næste år?

• #4   13. jun 2016 Ja du kan godt søge næste år. Men syntes man skal tænke sig om, alt efter hvor eftertragtet uddannelsen er og hvornår du er blevet færdig med gym. Da jeg startede på uni (aug13) var der hvertfald en regel om at man måtte gange op med x antal procent, inden for 2 år efter man havde færdiggjort gym.,

Så der skulle man tænke sig om, om man havde "råd" til at vente mere end 2 år og derved ikke have den mulighed = andre havde mulighed for at have et bedre snit.

Hvis det er en udd. der kræver optagelsesprøve f.eks. journalist så skal man ikke tage chancen.

Og overvej om du virkelig vil arbejde endnu et år? Man skal passe på man ikke lige pludseligt ikke komme videre. Man bliver hurtigt "fanget" i hestebranchen, og pludselig er man 30+ med en smadret ryg og ingen udd. Det har jeg set så ofte så jeg havde en regel til mig selv om 2 år i stald også videre i udd.

• #5   13. jun 2016 Jeg fik min HF for 3 år siden, mit snit er på 10,6 og vil være pædagog (prof.bachelor) så tænker ikke det bliver noget problem smiley

• #6   13. jun 2016 Jobbet er kontor til orientering smiley

Det er stedet hvor jeg blev uddannet økonomiassistent, men efter endt læretid kunne de ikke fastansætte. Nu kan de så tilbyde mig et vikariat. Men jeg vil stadig gerne ind på studiet, så overvejer bare at udsætte det et års tid.

• #7   13. jun 2016 Det burde du godt kunne, og ellers blot sige nej tak til pladsen når du modtager et optagelsesbrev smiley

• #8   13. jun 2016 Altså med den uddannelse og det snit, kan du sagtens vente til næste år. smiley
    Du skal bare takke nej også ansøge igen næste år, det er vidst heller ikke uddannelser hvor de tjekker om man har søgt før. smiley

Kommentér på:
Udsættelse af videreg. Uddannelse - hjælp!

Annonce