{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.380 visninger | Oprettet:

Ny computer. Hvilken? {{forumTopicSubject}}

Nå.. Jeg må desværre indse at min Acer snart ikke kan mere, på trods af den kun er 3 år. Den spasser ud, og lige nu kan jeg stort ikke skrive på den overhovedet uden at den enten slet intet skriver, springer bogstaver over eller, når jeg så måske får skrevet lidt, så begynder den bare på at skrive sådan.. 25 x r fx i en lang linje og så kan jeg ellers starte forfra -.-.

Men jeg aner ikke hvad jeg skal gå efter. Jeg har været glad for min Acer, men har også tænkt på om jeg skulle prøve noget andet. Har kigget lidt på Mac, men det er lige så meget fordi jeg rigtig gerne vil have de redigeringsprogrammer, som kun en Mac kan få. Så jeg er lidt, både og. Også fordi jeg ikke ligefrem er lavet af penge, og der går nok noget tid inden jeg har sparet nok penge op.
Men åååh. Selvfølgelig er det lige nu den skal begynde på alt muligt pjat, når jeg endnu ikke er færdig med eksamener og er tæt på ikke at have et arbejde -.-.

Nå, det var slet ikke det. Hvilken computer har I eller ville I vælge? Hvorfor? Lad mig høre!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny computer. Hvilken?
  • #1   11. jun 2016 Jeg har en MacBook Pro, og det er uden tvivl den bedste - og lækreste - computer, jeg nogensinde har haft! Skifter aldrig tilbage til en pc med Windows igen. Den larmer ikke, den er hurtig og så holder den godt batteri. Et andet plus er jo så også, at det er smart, hvis man også har Iphone og Ipad, så man nemt kan dele filer via iCloud eller AirDrop. smiley

• #2   11. jun 2016 Jeg har nemlig haft kig på Pro'en.
    Er så en af dem der ikke har en iPhone, og regner ikke med at få en igen :P. Men ja, det er jo en fordel!

Synes godt nok det er svært -.-.

• #3   11. jun 2016 Jeg har en asus zenbook, og vil til en hver tid vælge sådan en igen - men det kommer jo også an på ens behov. Jeg har ikke brug for diverse redigeringsprogrammer mm. Jeg har desuden valgt en lidt mindre model, da jeg heller ikke har brug for at kan trække tunge spil eller lign.
    Jeg sidder personligt meget med computeren i sofaen på et tæppe/dyne, og det har mange computere svært ved at håndtere pga. blæseren ikke kan få luft. Der udover bruger jeg computeren til min uddannelse (fys), så her skal den kan afspille videoer, jeg skal kan lave opgaver, gå på nettet og andet i den stil.
    Jeg endte med zenbooken fordi den ingen blæser har, så den bliver aldrig varm og larmer ligeledes heller ikke, og kan pga. ingen blæser langt bedre tåle at anvendes oven på en dyne. Der udover kan jeg godt lide designet - det er stilrent og computeren er tynd. Den har høj skærmopløsning, hvilket jeg virkelig synes er lækkert (men som dog også er dens svaghed, da mange popups ikke kan håndtere det, og de derfor bliver ganske små).

Jeg er ikke noget mac- eller iphonemenneske, så for mig vil en sådan aldrig blive en løsning smiley

• #4   11. jun 2016 Ja det hele kommer selvfølgelig på en gang og på det dummeste tidspunkt smiley
    Jeg har altid været glad for HP. smiley

Mvh TT

• #5   11. jun 2016 Jannie - Ja det kommer også rigtig meget an på ens behov. Jeg sidder rigtig meget med videoer og billeder, så det skal være en computer der kan trække diverse redigeringsprogrammer, samt jeg spiller også en del sims bl.a. så en computer der kan trække det er også at foretrække.

TT - Jep! Grrr. Altid -.-.
    Hehe, HP er jeg næsten sikker på ikke kommer inden for døren, har dårlig erfaring med dem :P. Men de kan selvfølgelig have ændret sig siden jeg sidst havde en i hånden!

• #6   11. jun 2016 Hvad er dine dårlige erfaringer? smiley

Mvh TT

• #7   11. jun 2016 Den var helt afsindigt langsom og blev brand varm på ingen tid. Hvis jeg ikke husker forkert så var den ny på det tidspunkt. Hører generelt også dårligt om dem, men igen det kan være de har ændret sig siden jeg sidst prøvede :).

• #8   11. jun 2016 MacBook Pro, MacBook Pro, MacBook pro smiley det bliver ikke bedre!

• #9   11. jun 2016 De er bare så dyre, Mette :(.

• #10   11. jun 2016 Jeg vil så heller ikke anbefale HP. Har haft hele to styks og har fortrudt det hver eneste gang. Der går ikke ret lang tid, så lyder det som om, at det er støvsugeren der er igang - blæseren går amok i det computere, og så bliver de så afsindigt varme. De blev hurtigt langsomme og batteriet er dårligt. Jeg har en kun to-tre år gammel HP liggende med en masse af mine billeder på og den kan ikke tænde uden den er sat til strøm - der er et eller andet galt med batteriet. Oven i det så tager den hundrede år om at tænde, og at gå på internettet eller åbne word kan man lige så godt opgive.
    Kan kun anbefale MacBook herfra!!!

• #11   11. jun 2016 Så hvilken pc ville du anbefale hvis den skulle være at komme til for penge? smiley

Mvh TT

• #12   11. jun 2016 Ja men Mac har en gennemsnitlig langt længere levetid end en windows computer. Og så er det, det værd! smiley

• #13   11. jun 2016 True, Christina og Mette. Og det er helt sikkert værd at tage med i overvejelserne. Men åh ha, der går nok noget tid inden jeg har sparet de penge op, og jeg tror ikke min computer overlever den tid..-.-

• #14   11. jun 2016 Lige en sidebemærkning... har du prøvet at tilslutte et eksternt tastatur? For hvis det virker, så kan du da klare dig igennem eksamenerne.
    Lige med computere har jeg altid købt igennem MM vision. De kan skræddersy en der passer til dine behov

• #15   11. jun 2016 Nej det har jeg ikke Tine. Det var faktisk en god idé, tror jeg har et til at stå på mit værelse.

MM? Dem vil jeg prøve at kigge på.

• #16   11. jun 2016 Ved intet om computere men ved... Lenovo b5400 er det værste lort jeg nogensinde

• #17   11. jun 2016 Okay, jeg holder mig fra den Lenovo :3.

• #18   11. jun 2016 Asus er et mærke jeg klart anbefaler! Synes det er en lækker computer. Har selv haft flere af dem smiley

• #19   11. jun 2016 Jeg ville ikke vælge Mac.. Virkelig.. I computer teste (lavet af eksperter) lægger de ALTID i bund; du betaler ikke for hvad den kan OVERHOVEDET du betaler UDELUKKENDE for mærket.. De kan ikke det samme som så mange andre, de er testet langsommere end andre, kan ikke bruge se samme apps (rimelig dumt når man arbejder og studere) og generelt er dårligere til alt end andre... Typisk er en Acer dem der lægger højest... Også dem min far anbefalder som arbejder med computer dagligt.

Men altså hvis man er røven fuld af penge of man har næsten 10.000 til at betale for mærket, så ser jeg da godt man kan købe en Mac smiley

-som man kan hære er jeg kæmpe modstander af mac.. Og vil virkelig VIRKELIG anbefalde dig en Acer!

• #20   11. jun 2016 Min Acer har fået gode redigering programmer ind og trækker The sims uden problemer smiley

-kan finde modellen ved interesse

• #21   11. jun 2016 Hvilke redigeringsprogrammer har din, Louise?
    Min kan også fint trække sims. Og det er nok den computer her jeg har været gladest for. Det er bare pisse irriterende den ikke har holdt længere, og er begyndt på det pis her med tastaturet..-.-

• #22   11. jun 2016 Jep, min søster havde en Acer -den holdte i 7 år! Bruger blandt andet movie maker (noget ala iMovie kan bare være midt mere besværligt til man har fundet fidusen) Phozo, Photos Pos Pro, avidemux og lightworks smiley

• #23   11. jun 2016 I forhold til tastaturet ikke virker optimalt lyder det mest af alt som om du har fået skidt i det. Skidt kan sidde så tasterne ikke kan trykkes ned, og når man så endelig får det til at virke kan tasten ikke slippe igen fordi skidtet sidder i spænd

• #24   11. jun 2016 Louise - Movie Maker bruger jeg i forvejen, og det er udmærket. Kunne dog godt tænke mig et mere.. Avanceret program,som final cut pro (mener jeg det hedder), som kun Mac kan bruge.

Jannie - Det er ikke skidt, har tjekket /:.

• #25   11. jun 2016 Jeg har en lenovo, jeg er usikker på hvilken, der står ikke ligefrem en masse oplysninger på den... Men så vidt jeg kan finde frem til er det en IdeaPad U330p, tror jeg smiley
    Men jeg ELSKER den! I designet minder den om en mac, lang batteritid, har holdt til at blive smidt på gulvet en enkelt gang også xD
    Den bliver heller ikke varm smiley
    Jeg har haft den i 10-11 måneder nu og den virker stadig som da jeg fik den smiley

Jeg betalte lidt over 3000 for den fra ny smiley

• #26   11. jun 2016 Sascha: movie maker er ikke det jeg bruger mest smiley

Bruger mest light Worls sys det er kanon godt

• #27   11. jun 2016 Tine - Tak for idéen, det virker upåklageligt med et eksternt tastatur!! Nu kan jeg skrive igen uden at være ved at kaste min computer til langbortistan i vrede :P.

• Silke N
    Silke N Tilmeldt:
    sep 2013

Følger: 2 Emner: 1 Svar: 6
    #28   11. jun 2016 Jeg har en lenovo yoga, og den er super god, jeg har haft den i et år snart, og den virker stadig super godt. Den kan jeg klart anbefale:))

• #29   11. jun 2016 Jeg har kun movie maker pt, desværre.
    Lightworks, kan det også arbejde med video? Troede kun det var billedredigering.

Awesome - Det er da en pris, der er til at betale. Hvordan med spil og sådan?

• #30   11. jun 2016 Jeg var vidst lidt for hurtig på tasterne med det eksterne. Nu virker spørgsmålstegnstasten og to andre taster ikke, og det gjorde de lige før -.-

• #31   11. jun 2016 Hmm... Tja.. Jeg spiller ikke rigtigt på den andet end ting som Slither.io, legend of the brofist og lign dumme spil smiley
    Så lige der må jeg stille dig svar skyldig... ;/

• #32   11. jun 2016 Ooooog nu virker de igen. Wth..oo

• #33   11. jun 2016 Okay, det kunne være du vidste det, Awesome K :P.

• #34   11. jun 2016 Jeg har en Lenovo Z50 tror jeg den hedder, som jeg et meget glad for. Jeg spiller både sims og cities skyline på den, samt bruger den til skolearbejde

Kan sige at du bør gå efter dem der har en processer der hedder Intel core og så nr. I5 eller lign.
    Det er efter hvad computer eksperter siger den bedste processer på markedet. Ved dog ikke om der her også er sammenlignet med Mac smiley

• #35   11. jun 2016 Hængemulen - har godt hørt den der med at i5 o.l. processorer var gode, hehe.

Tak! Må prøve at kigge på det. Jeg holder studenterfest her d. 2. juli, så måske ryger der nogle penge af der enten skal gå til computer eller sadel. Det må jeg se på! Tror også jeg ser om jeg kan få min fætter til at kigge på min computer, han plejer at være ret skrap til det computerværk der!

• #37   11. jun 2016 har en macbook pro, er så ufattelig glad for den. Der er ALDRIG noget bøvl med at den skal til at installere alt muligt, den holder godt på strøm, er super hurtig og nem at slette ting fra igen smiley så spasser den heller ALDRIG ud, som min gamle windows gjorde. har haft den i 2-3 år nu, og en del tyder på at den slet ikke er ved at være færdig endnu. Desuden er den ikke så tung og stor at have med rundt. smiley
    den har også været udsat for (meget) sne og vand, og jeg har tabt den på klinkegulv to gange. Men den har aldrig været i stykker af det smiley

kommer aldrig til at købe andre end macbook's igen.

• #38   11. jun 2016 Tag en MacBook de har os et lækkert teatertur?

• #39   12. jun 2016 Som ejer af en Macbook Pro: Hold dig langt væk! Ja, den er lækker, men der er så mange problemer.. Der er rigtigt mange programmer du ikke kan få, de er skide dyre (ikke prisen værd) og hvis de går i stykker er det et helvede!
    Min oplader tog en sikring i julen og vi måtte ind til Humac i Odense for at få den fixet. Man kan ikke låne en lader, så hvis jeg ville kunne bruge min computer måtte jeg hoste op med 750 for en ny. 2 uger efter jeg havde indleveret laderen fik jeg besked på at jeg kunne hente en ny.

• #40   12. jun 2016 Har/låner en MacBook Pro retina (min kærestes som han ikke bruger mere) og jeg elsker den! Super lækker og hurtig. En vigtig ting med MacBook er at du vælger den med ssd. Det er som regel dem uden der vælger at lade livet efter 2-3 år smiley og de er rigtig dyre fra ny af men du kan faktisk få dem "billigt" brugt. Rigtig mange køber dem som skole og arbejdscomputer og sælger dem igen efter 1-2 år og der har computeren slet ikke taget skade på noget tidspunkt fordi den så udelukkende er blevet brugt til det. Bare husk at tjekke det hele igennem (altså programmer, musik tjenester osv)_ når du står med den hos sælger hvis du vælger at købe brugt. Kigger pt selv efter en brugt smiley

• #41   12. jun 2016 Har ikke læst alle kommentarer, men så lige en anbefalede en HP. Det vil jeg bestemt ikke anbefale, hvis du vil have rederingsprogrammer eller mange dokumenter/filer liggende på computeren, min gik ned efter godt 9 måneder, fordi den ikke kunne holde til billederedigering... smiley
    Lige nu har jeg en Medion som jeg egentlig er rigtig glad for, den kører på sit 3 år, er dog begyndt at blive lidt langsom, men jeg har også overfyldt den med over 300.000 billeder + dokumenter. Alt i alt kan Medion altså godt anbefales, bare du rydder lidt op i den i ny og næ - diskfragmentering er et must. smiley

• #42   12. jun 2016 Overvejet at få computeren renset? Sidst min lavede sådan et nummer var der kommet snuller snaller under tasterne. Det kostede mig ikke mange 100 kr at få ordnet smiley

Jeg sværger til alt andet end mac, men er især glad for HP og lenovo.
    Seriøst, gør dig selv den tjeneste at sammenligne hvad du får af computer for 5000 hos dem, vs for 5000 hos hp, lenovo, etc. Der er gigant stor forskel, især hvad RAM, processor og plads angår. I5 er forøvrigt rigtig lækkert at arbejde med, det har jeg selv i min lenovo smiley

Derudover kan du få en pc fixet hos en pc forhandler, hvor maccen skal ind om deres hovedcenter. Det er også et stort minus i min verden. Havde en ven hvis mac-batteri brændte sammen. Det brugte de flere måneder på at lave. Hvis min lenovos batteri brænder sammen så ringer jeg sku bare til min computermand og så bestiller han et til mig, og der går et par dage før det er i orden.

Hvis du kommer forbi vejle området vil jeg anbefale at tage til gadbjerg og snakke med billeskovs-pc.dk - Vagn og ham han har butikken med er ærlige, hurtige og dygtige (og så er deres priser mere end rimelige). Jeg har normalt min computer inde en gang om året til rens for alt. Og så køre den stort set som ny igen. Han har også lånecomputer (jeg er desværre lidt god til at hælde kaffe i min computer) hvis uheldet skulle være ude.
    Jeg bor selv i hovedstaden og nægter at lade andre pille ved min commi smiley

Det er også værd at overveje i forhold til hvad uddannelse du har/ vil have. Jeg er bioteknolog, og der er altså bare nogle programmer som ikke er kompatible med mac. Sjovt nok er det aldrig omvendt. :b

God fornøjelse med det!

Jeg har btw en lenovo thinkpad S531 som jeg er glad for. Eneste minus hos lenovos nyeste er deres firkantede stik som generelt ikke er i multiopladere.
    Den er der ikke mange der forhandler længere, tror den er temmelig outdated efterhånden. Jeg har haft den i.. uh.. 2-3 år? Batterilevetiden er 9 timer som ny, og den holder altså stadig adskillige smiley Og så har den mat skærm! ELSKER det.

• #43   12. jun 2016 Ved godt det er svært at overskue oveni eksaminer, men måske den kan leve lidt længere, hvis du formaterer hele din nuværende bærbar? Mange problemer opstår, fordi der ligger en masse lort på den smiley

Derefter, så er jeg fortaler for mac'en. Ja, man betaler lidt mere - men må sige, man får sgu også mere for pengene! Min Air er nu 4,5 år gammel og fungerer upåklageligt. Den havde én gang et problem (selvfølgelig i slutfasen af mit bachelorprojekt smiley ), men humac klarede det på ingen tid.
    Selvom den er 4,5 år gammel, så er den stadig hurtig og batteri holder stadig i nogle timer (tror 4, hvis jeg virkelig tænker mig om).

MEN, hvis man vælger mac, så lad være med at installere "windows"(det gør den sygt langsom, da det er et utrolig tungt program) og spil er den ikke så god til.

Min bror(it-nørd, datalog, programmør) rystede på hovedet og prøvede med alle kneb at tale mig fra at købe en mac. Jeg gjorde det alligevel og er super glad for mit valg - regner ikke med at gå tilbage til "alm computer". Min bror til gengæld har fået en mac som arbejdsbærbar (jeg siger han var muggen i starten!!), men han er faktisk blevet ganske glad for den. Han taler heller ikke længere grimt om mac, haha smiley

• #44   12. jun 2016 Og så bare for sjovs skyld en hurtig sammenligning mellem min outdatede computer og den macbook der svarer bedst til i pris:

Lenovo thinkpad S531:
    10 gb RAM (tror jeg) / 446 gb hukkommelse
    I5-processor
    Intel HD Graphics 4000
    HD (1366x768)
    Two USB 3.0 (one powered), OneLink Docking port (supports optional 4X10A06077) external monitor (HDMI), ethernet (RJ-45)
    Op til 9 timers batterilevetid

VS
    Apple - MacBook Air® (nyeste model)
    4 gb RAM / 128 GB hukommelse
    I5-processor
    Intel HD graphics 6000
    1366 x 768 (HD)
    Thunderbolt and USB 3 ports
    Op til 9 timers batteri levetid

http://shop.lenovo.com/il/en/tech-specs/laptops/thinkpad-s531/
    http://www.bestbuy.com/site/apple-macbook-air-latest-model-11-6-display-intel-core-i5-4gb-memory-128gb-flash-storage-silver/3827189.p?id=1218434733477&skuId=3827189

• #45   12. jun 2016 Sådan som jeg har forstået det, så kan RAM og processor ikke helt sammenlignes, da windows' styresystem bruger sindsyg meget kapacitet, hvilket mac's ikke gør - derfor ser Mac dårligere ud på papirene. Sjovt nok, så er min stadig hurtigere end de fleste windows computere (nye som gamle), som jeg sidder ved siden af, når vi har undervisning.
    Hver eneste gang jeg låner andres computere, så skal jeg lige finde 3-5 sekunders ekstra tålmodighed frem, for "nå, skal dét også lige bruge nogle sekunder...."

Men du har ret, de kan ikke køre diverse spil, for det er deres kapacitet ikke til - men hvis man ikke har dette behov....

Batterilevetid nytter jo ikke noget, hvis den daler ekspotentielt på ingen tid - hvilket jeg selv + venner har oplevet deres andre computere.. Men dejligt din Levona ikke gør det smiley

• #46   12. jun 2016 SilverFlake, det har også meget at gøre med om man er god til at passe på sin computers batteri. Fordelen er bare at jeg kan smutte ned forbi min computerforhandler og få skiftet batteriet på min Lenovo, hvilket man ikke kan med en mac. Den er to år gammel nu og holder stadig strøm i adskillige timer. Og det er bare dejligt. smiley
    Jeg tror ikke batteriet er lige så godt som din´s når vi når 4 års alderen. Man må give mac at de laver ret gode batterier.

Der er fordele ved mac vs windows - helt sikkert. Jeg synes bare ikke at de opvejer for de ulemper (som især er prisen og det bøvl jeg har oplevet andre have med reperationer og at man skal have converter-stik til stort set alt). Nye macs er simpelthen bare for dyre i forhold til hvad man får for pengene. Om brugte macs kan betale sig skal jeg ikke kunne sige.

• #47   12. jun 2016 Jeg har en Samsung ultrabook, i det store hele er jeg glad nok for den - gjorde bare den fejl at kun få en 128gb SSD, hvilket bare ikke er plads nok smiley På trods af at alle mine dokumenter og billeder ligger gemt i onedrive, er min computer stadig fyldt næsten helt op. Det ærger mig virkelig meget, da jeg ærlig talt ikke ved hvad der skal slettes for at få mere plads på harddisken smiley

Har dog besluttet at min næste computer bliver en MacBook Pro, da jeg rigtig gerne vil kunne bruge deres redigerings programmer. Men der skal spares mange penge op, så indtil da må jeg prøve at finde en løsning med mit for lille SSD drev smiley

• #48   12. jun 2016 Hvad med en ekstern harddisk Grafik ? smiley

• #49   12. jun 2016 Altså jeg har altid været stor fan af Lenovo det er bare lige den der b5400 der er RØV

• #50   12. jun 2016 Rynke: Kan ikke se hvad en ekstern skulle hjælpe. Jeg har udelukkende nogen programmer liggende på harddisken - og kun ganske få faktisk smiley

• #51   12. jun 2016 Hvis det eksterne tastatur begynder at "hoste" så kan det være noget software fejl. Men hvis det ellers virker fint, så er det hardware. Bor du i nærheden af en teknisk skole der udbyder en IT linie? For så kan du faktisk ringe til dem, og spørge om de kunne tænke sig at kigge på den. Oftest koster det intet, går rimelig hurtigt, og så er de meget grundige. Dog vil jeg anbefale at du gemmer alle vigtige dokumenter og billeder et andet sted. F.eks onedrive. Du kan risikere at de formaterer harddisken.

• #54   12. jun 2016 Jeg var, og er stadig, ret vild med Final Cut Pro smiley
    Vi bruger det som program på Mediefagslinjen på mit gamle gymnasium, som vel og mærke er DKs største smiley

Men jeg er glad for min Mac. Jeg synes, at styresystemet fungerer bedre, og det er super let at navigere rundt mellem forskellige dokumenter og vinduer!

• #56   12. jun 2016 Jeg er også til Macbook. Jeg har selv en pro, og den er jeg så glad for. Den er nem, lækker og ligetil! Ja, måske scorer den bundpoint til div. test af eksperter, men jeg er ikke ekspert, og den fungere udemærket til mine behov. Og mht. programmer, så kan det løses hvis der er programmer der ikke kan kører på Mac'en. Men, de fleste steder ved de efterhånden hvor udbredte Mac's er, så det tager de mange steder også højde for.

• #57   13. jun 2016 Jeg har en Macbook pro med Retina skærm, og jeg er utrolig glad for den. Den er super nem at finde ud af, samt billedekvaliteten på den er fantastisk - hvis man samlinger skærmkvaliteten med en Macbook Air, synes jeg selv der er stor forskel.

• #58   14. jun 2016 Jeg er ikke meget for Macbook, synes virkelig ikke at man som forbruger får ret meget på for pengene.

Derimod "sværger" jeg til Lenovo Thinkpads. Ikke Idealpads (deres billigste computer). Hos Lenovo får man, hvad man har betalt for.

Jeg har selv en ældre sag endnu. En Lenovo Thinkpad x220. Denne computer er efterhånden 5-6 år gammel. Kan stadig følge med på universitets niveau, og faktisk stadig hurtigere end mange med nyere computer.
    Designet på min egen, er ikke specielt kønt eller fancy. Den er lille og diskeret. Tilgengæld holdt det første batteri cirka 3 år, hvorefter jeg endte med at købe et nyt, som stadig holder fint på strøm. Min computer lå i den dyrere ende i tidernes morgen(omtrent 16.000), men de findes i mere standard prisleje.. smiley

• #59   5. jul 2016 Jeg kan anbefale en Macbook Pro (Har selv en). Det er uden tvivl den bedste computer jeg har haft i hænderne, og jeg skifter ej heller tilbage til en pc med windows. Den larmer ikke, samt hurtig og smart, holder godt batteri og vejer ikke et ton i tasken. Den er, som du skriver, også meget nem at redigere på, samt den har mulighed for redigeringsprogrammer smiley

Kommentér på:
Ny computer. Hvilken?

Annonce