{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.635 visninger | Oprettet:

Mundtlig matematik 10. klasse {{forumTopicSubject}}

Hej smiley

Ehm lige det med prøver har min lære ikke været særlig god til at informere om eller også har han snakket om det alle de dage jeg ikke har været der.

Nå men ehm sagen er den, hvordan skal jeg forberede mig? Ved kun lidt om hvordan prøven forgår fra en veninde og ja det er det xD

Tak på forhånd smiley (og fik 10 i dansk smiley stolt stolt)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mundtlig matematik 10. klasse
  • #1   1. jun 2016 jeg skal også op i denne her måned og vi har fået af vide at det bedste vi kan gøre er at kigge på vores gamle problemregninger ellers er der ikke så meget man kan tage sig til, og tillykke med dit 10-tal btw smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
    #2   1. jun 2016 Hvorfor kontakter du ikke din lærer og får en samtale med denne? så kan du få det hele forklaret, og få mindste detalje med. Det er ihvertfald den sikreste måde, så du ikke misforstår noget smiley

• #3   1. jun 2016 AMT: Hm har skrevet ca. 3 undskyldninger ned også slettet dem xD
    Helt ærligt tør jeg ikke for det vil kræve jeg går ud fra mit værelse alene bare for at finde ud af om han er der og ja... Kan ikke sige hvorfor men tør virkelig ikke

Linnea d F: Okay tak smiley

• #4   1. jun 2016 Altså, du kommer jo op og trækker en problemregning, som du så skal regne, så umiddelbart vil det bedste være at kigge på gamle problemregninger eller lige tjekke op på formler/emner, du har svært ved smiley

• #5   1. jun 2016 Hvis du vil finde ud af præcis hvordan det kommer til at foregå for DIG, så er du bare nødt til at få snakket med din lærer smiley

Jeg var oppe i matematik i 10. klasse, og det foregik sådan at vi sad en 5 stykker i lokalet, hvor man så fik et opgavesæt lidt ligesom til de skriftlige prøver. Man måtte selv bestemme i hvilken rækkefølge man lavede opgaver, man skulle bare begynde at regne og så kom lærer og censor rundt og spurgte ind til, hvordan man havde gjort. Og så gik de videre til næste person.

Så for mig var det sådan set bare at regne et opgavesæt og forklare til lærer og censor hvordan jeg havde regnet tingene mens de gik rundt mellem mig og de andre. Og det er sådan set det, man skal forberede sig på - alle de forskellige opgavesæt du har været igennem, gennemgå de forskellige emner i har haft om og især hvordan du beregner tingene.

Men jeg kan jo slet ikke give nogen garanti for, at det er sådan det forholder sig for dig.

• #6   1. jun 2016 nu er det ved at være noget tid siden jeg gik i 10 smiley fik af vide at de vi var sikre i, eller var mest sikre i, skulle vi ikke tænke så meget over, og de ting vi har sværest ved skulle jeg læse op på, skrive ned og få det i hovedet, så man ikke sidder fast midt i det hele smiley

måske man er lige så heldig som jeg ... jeg trak ridebane springning til mundtlig matematik XD og mundtlig engelsk snakkede jeg om løbs heste XD

• #7   1. jun 2016 Okay det lyder simpelt, plejer og have nemt ved problemregninger smiley

Må man godt have computer med og bruge wordmat or geogebra, eller er der nogle begrænsninger der?

• #8   1. jun 2016 Ved ikke med wordmat, for det brugte vi ikke, men GeoGebra, Excel, lommeregner, matematikbog og formelsamlinger er i hvert fald okay smiley

• #9   1. jun 2016 Tænker, at Wordmat også er det smiley

• #10   1. jun 2016 Julie E: Det er også hvad jeg er nået til... Med at man må bruge det hele men er ikke sikker på wordmat

• #11   1. jun 2016 Du må bruge alle de hjælpemidler du har brug for.
    Husk at i den mundtlige er der ikke spørgsmål - der er nogle informationer, og så skal du selv finde ud af, hvad du kan regne ud med de informationer du har fået.
    I vores klasse har dem der skal op øvet nogle mundtlige eksamener fra andre år - måske din lærer kan finde nogen, som du kan kigge lidt på?
    Ellers som de andre siger, læs op i det du har svært ved, tag noter til det du har svært ved, print nogle nyttige formler ud osv. smiley

• #12   1. jun 2016 Julie Hvid: Okay tak

Informationer? Hvilke informationer?

Desværre ikke vi er det første hold han sender til prøve så han har heller ikke prøvet det før.

Er det med at printe formler ud ikke som sådan lige meget hvis man må bruge alle hjælpe midler så må man vel også google? (og selvfølgelig ingen sociale medier)

• #13   2. jun 2016 da jeg var oppe i mundtlig matematik sidste år, havde vi selv lavet nogle opgaver i løbet af året. til årsprøven trak vi så en af opgaverne og skulle så lave et tilsvarende sæt med samme emner, mens lærer og censor spurgte ind til det

tænker dog at der er flere former af årsprøven, så ved ikke hvilken du skal op i

• #14   2. jun 2016 Jeg tror ikke du skal regne med, at du må google.
    Nu er det godt nok på gymnasiet jeg lige har været oppe i matematik. Her hedder det også, at ''alle hjælpemidler er tilladt'' - men undtaget er ALTID netadgang og kontakt med omverdenen. Sådan er det i samtlige fag jeg har været oppe i, hvor alle hjælpemidler er tilladt.

• #15   2. jun 2016 Smut: der plejer og stå hvis internetadgang ikke er med i alt tilladt

Dog er ingen kontakt med omverdenen en selvfølge

• #16   2. jun 2016 Okay, på min uddannelse har det bare været underforstået at man naturligvis ikke går på internettet med mindre ens lærer har søgt om adgang til bestemte sider. Men hvad ved jeg, det er længe siden jeg gik i 10 klasse. Og det lyder da til at mundtlig matematik i 10 klasse er blevet dejlig nemt hvis man virkelig må sidde og google det hele smiley

• #17   2. jun 2016 Smut: Hehe ja det ved jeg ihvertfald til skriftelig der måtte vi gerne sidde og google efter formler osv.

Kommentér på:
Mundtlig matematik 10. klasse

Annonce