{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Betaling af smed?
  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    jan 2015

Følger: 8 Følgere: 7 Svar: 84
    #1   8. maj 2016 Min Barfodstrimmer kommer ca hver 3. uge og derimellem 1 gang i ugen holder jeg selv hestene. Det koster ca. 250-300kr pr trim.

• #2   8. maj 2016 Min smed kom hver 8 uge til den med sko, og hver 12 uge til den uden. 4 sko kostede 1200, og den uden kostede 400.

• #3   8. maj 2016 Min smed kommer hver 6-8 uge, kigger hele baduljen igennem. Jeg trimmer lidt selv imellem. Betaler gang til gang.

Jeg har ingen heste med sko.

Da jeg havde hest med sko var det fast hver 6 uge.
    skulle Tarzan, min kørepony have sko på ville han skulle beskæres hver 4 uge om sommeren... Han får dog aldrig sko på. Kommer vi til at køre dem for meget ned, ville han få boots istedet. På den måde ville han kunne få det naturlige slid og supplere op med boots på lange turer.

• #4   8. maj 2016 Jeg har tre heste som alle går uden sko. Har smed 3-5 gange om året, alt efter behov.
    Jeg giver ca 400 kr pr hest pr gang.

Da min hest havde 4 sko på havde jeg smed hver 6-8 uge og gav ca 1200 kr pr gang

• #5   8. maj 2016 Min smed kommer fast hver 6. uge, og betaler hver gang han har været der smiley
    Min går med 4 sko.

• #6   8. maj 2016 Min barfodstrimmer kommer hver 6 uge og betaler 325 pr gang smiley

• #7   8. maj 2016 Min smed kommer hver 4 måned smiley
    Hun går selvfølgelig ikke med sko, og det koster 475kr hver gang han kommer

• #8   8. maj 2016 Min hest går med 4 sko og smeden kommer hver 6. uge, da hun ikke kan holde skoene længere tid på. Det koster 1200kr pr gang. smiley

• #9   8. maj 2016 Jeg vil lige tilføje at ikke alle mine heste bliver ordnet hver gang. Jeg har bare en del ungheste, jeg vil have tilset ofte, smeden vælger hvem som trænger og så tager vi dem ud til beskæring/trim.

• #10   8. maj 2016 Jeg har smed hver 6 uge - har to heste med hver fire sko, hvoraf den ene går med ringsko på forbenene.
    Jeg betaler 2300 kr pr gang, og betaler via regning som jeg får tilsendt, og betaler med det samme.

For mig er det vigtigt at jeg har regning på det, både pga man jo kan straffes for at bestille sort arbejde, men også fordi smedens forsikring kun dækker, hvis der er regning på arbejdet ( fair nok)

Mvh Charlotte

• #11   8. maj 2016 min smed har lige været her. Han var her sidst i januar måned. jeg igler 575,- for beskæring af 4 ben.

• #12   8. maj 2016 Min smed kommer ved behov. Før i tiden smed min hest næsten altid en sko på 7. uge så ja det var intervallet. Efter han er begyndt at få biotin smider han ingen sko og går nu på 10. uge og det ser okay ud. Smeden kommer dog snart og skifter dem.

Min har fire sko på, på dyrlægens opfordring fordi hesten havde knælåsninger som ung.

Jeg giver 1100 uden huller og 1200 med

• #13   8. maj 2016 Noa får smed hver 8 uge. Han får to sko på og beskæring af alle hove.

Det 700 kr smiley

(Normalt 650kr. men Noa får sådan nogle speciale sko, da hans hove er skæve)

• #14   8. maj 2016 Hver 6.-8. uge. Hun går med forsko. Har lige skiftet smed, så ved ikke hvad jeg betaler fremover, men tidligere var det 650.

• #16   8. maj 2016 Min smed kommer hver 10. uge. 3 ponyer uden sko. Er der noget at tage, tager han af, er der ikke, lader han være. Jeg betaler kontant hver gang.

• #17   8. maj 2016 hver 6 uge og får 2 forsko på. 475 kr.

• #18   8. maj 2016 Når det er ved at være tid. Det kan være alt fra et par uger til måneder. Vi skal bl.a. til at have ham hen til dem nu her.
    Giver 400kr pr trim. Hestene går uden sko, og han er barfodstrimmer.

• #19   8. maj 2016 Min får 4 sko på hver 6-8 uge.
    I sommerhalvåret giver jeg 1000 inkl. Moms
    I vinterhalvåret giver jeg 1200-1300 inkl. Moms, da han skal have snesåler og mordax på smiley
    Betaler altid med det samme

• #20   8. maj 2016 Min smed kommer hver 12. uge og jeg giver 475 kroner pr. gang (overført via mobilepay) for beskæring på alle fire hove. smiley

• #21   8. maj 2016 Den nye jeg har fået hjem skal have smed ca hver 6-8 uge, lidt en smagssag tror jeg… den går pt med forsko, men tror den skal have bagsko på, da vores bund slider en del. Håber dog at kunne vente til vinterhalvåret, nu jeg rider så meget ude i det gode vejr smiley
    Det koster vidst 6-700 for to sko og 950 for fire, mener jeg smiley
    Betaler via mobilepay når det kan lade sig gøre, ellers kontant.

På min gamle hest der gik med 4 sko gav jeg knap 1200 hver 7.uge, og fik regning på mail. Har dog skiftet smed, da jeg ikke brød mig om at få regning på mail, nogle gange fik jeg ikke for en gang og så næste gang fik jeg bare en regning med to gange (altså 8 sko i alt, 4 pr. gang), og det duede bare ikke...

• #22   8. maj 2016 Min tidligere hest havde smed en gang hvert 2. År ca, hun sled dem selv og blev rost hvergang hun havde smed. Kan dog ikke huske hvad jeg gav, har skiftet smed siden smiley

Ham jeg har nu slider også godt selv, han har så også tæt på perfekt benstilling. Han har lige haft smed og der gik 3 måneder siden han sidst havde. Betaler 350 kr smiley

Begge er uden sko smiley

• #23   8. maj 2016 Min smed kommer hver 6-8 uge.
    Jeg giver 900,- for 4 sko. Og 1000,- for 4 sko med mordaxhuller.

På vestsjælland.

• #24   8. maj 2016 Mine ponyer & heste får smed hver 6-8 uge nogle gange kan vi trække den helt op til 10 uger.
    2 går med 2 sko, 1 med 4 sko og 1 uden sko.
    2 sko koster 800
    4 sko koster 1200
    Beskæring koster 600 kr

Det hele er på regning smiley

• #26   9. maj 2016 Min smed kommer hver 7-8 uge, og betaler bare når han er her, så det er ude af verden smiley kan bedst lide det sådan

Kommentér på:
Betaling af smed?

Annonce