{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.373 visninger | Oprettet:

Sjove historier prøve hest {{forumTopicSubject}}

Nogle som har sjove/oplevelsesrige historier fra de har været ude og prøve hest? Jeg har fx engang da jeg skulle have min første pony været ude og prøve en, der skulle have været 135 stg. De havde så bare målt den fra ørerne for den var nok snarere 110 høj

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sjove historier prøve hest
  • #1   30. apr 2016 Jeg var ude og prøve en hest som i annoncen var 9 år, men i virkeligheden 14. Hvor sjovt det er ved jeg ikke (;

• #2   30. apr 2016 Jeg var engang ude og prøve en "den er meget stille og rolig" blev der sagt. Det første den gør da jeg skulle hente den fra folden var at trække afsted med mig... Og da jeg så kom op på den og skulle prøve at trave begynder den og bukke helt vildt så jeg var lige ved at falde af.. :,D "stille og rolig" ha helt klart....

• #3   30. apr 2016 En historie "fra den anden side" - der kom en dame og skulle se på Niko, hun havde beskrevet sig selv som erfaren rytter, med mange års erfaring indenfor ridning og uddannelse af heste. Det viste sig at være en meget nervøs rytter, som jeg ikke ville vurdere værende erfaren smiley Vi blev enige om, at Niko nok ikke var den rigtige hest til hende smiley

• #4   30. apr 2016 Jeg har haft mange specielle oplevelser, når jeg har kigget hest.

En af de sjove var, da jeg var ude og se på en pony. Havde en veninde med og vi havde kørt ret langt for at se den.

Sælger foreslog jeg prøvede hesten i en bomløs sadel, for den her race skiftede så meget facon sommer/vinter, at det var det eneste der kunne du smiley

Kom op på dyret og konstaterede at den vist ikke var så velredet og signalerne lå lidt langt væk. Prøvede at eskalere lidt for at få en reaktion og det skal jeg love for jeg fik. Herefter konstaterede sælger at jeg nok ikke var så rutineret og at hesten nok skulle i ridning lidt inden jeg var god nok til at ride den.

Min veninde stod ved siden af og var ved at dø af grin for normalt var jeg rytteren der blev smidt op på de andres heste, når det ikke lige fungerede.

• #5   30. apr 2016 Nåh ja jeg kan også en historie 'fra den anden side', da jeg skulle sælge min pony efter 8 års ejerskab. Der kom en dame og skulle prøve ham og hun var ifølge sig selv super dygtig. Min pony spændte op da hun satte sig i sadlen og blev tydeligt nervøs. Damen sagde til mig 'han virker som en der rigtig har løbet om hjørner med dig og fået lov til at bestemme'. Hun skridtede og prøvede at trave lidt, så satte jeg mig op på ham bagefter. Pony gik i holdning og opførte sig pænt og eksemplarisk, som han plejede. Det var så nok til at lukke snudeskaftet på damen - hun skulle lige hjem og tænke over om hun ville købe ham, men jeg hørte (heldigvis) aldrig fra hende

• #6   30. apr 2016 Har mange forskellige historier. smiley

En hvid pony: I annoncen stod der, at den var lidt livlig, men det var jeg vant til. Jeg var 11 år dengang.
    Vi kom ud, og den var super fin. Den sprang godt og det hele kørte.
    Jeg skulle så op, og jeg kunne bare ikke holde den! Den var SÅ stærk, så der kørte vi bare igen.
    - I dag går den MA til stævner, og er blevet en super god pony!

Napirai: Sælger sagde det var en urolig sød pony, og det var hun også.
    Pigen sprang en 130 cm. bane på den, og den var så fin.
    Jeg kom op, og skulle så i galop, og så bukkede den mig af, men jeg endte på benene. ;P
    -Hende endte vi med at købe.

Brun pony, Tani: Den var sød og flink første gang jeg prøvede den, og den havde et godt sug på springene.
    Anden gang kom vi, og jeg var stadig vild med den.
    Så begyndte den at stoppe på alt, så der vidste jeg at det ikke skulle være den..
    Pigen sagde hun sprang 100-110 cm baner på den, hvilket jeg så ikke tror på. smiley

Kentucky Højgård: Lød som en super fin, glad pony. Ejeren var på rejse i udlandet, så derfor var det hun hendes forældre der var der.
    Vi kom ind i stalden, og ponyen var bare vildt sur! Der var stævne på gården den dag, så jeg red i ridehuset med alle hesterytterne..
    Vi gik så ud på udendørs banen, og det var faktisk en meget velredet pony.
    Vi skulle så springe, og jeg troede at den sugede fint på springene.
    Ponyen gad faktisk ikke springe..

Her er en fra "den anden vej":
    Min veninde skulle have en ud og prøve sin hest, til part.
    Hun sagde hun var en erfaren rytter, der red på LA niveau.
    Hun kom op på hesten, og hun turde næsten ikke trave! Min veninde spurgte så om jeg lige ville sætte mig op, og vise hvordan han også kunne gå, fordi jeg plejede at ride ham.
    Og pigen blev helt ordløs. smiley
    Hende hørte vi ikke mere fra.

• #7   30. apr 2016 Her kan jeg være med, da vi søgte islænder fandt vi en vallak der lød helt perfekt både med sind og størrelse, han skulle være 150 høj så en god stor en, vi tog afsted for at se ham dog med forventning om en på omkring de 145 da hende vi havde snakket med sagde de ikke havde målt ham præcist, vi medbragte et stangmål og da han blev hentet ind fra folden kunne vi jo godt se at selv 140 ville være optimistisk at kalde ham, han var 130.. med god vilje, tror nærmere det var 128-129 og så stod han og bed hende der holdt ham, kørte derfra uden overhovedet a prøve ham.. meget skuffet! det var over 2 timers køretur hver vej! men fandt min islænder samme dag, vi ringede til hende der havde min islænder da vi kørte fra ham den lille og 2 timer senere havde jeg købt hest smiley

• #8   30. apr 2016 Jeg har en lidt sjov historie, desværre kan jeg ikke lægge videoen op, da det ellers ville gøre historien sjovere smiley

Vi skulle ud at kigge på pony til en pige fra stalden. Da den sælges som springpony, blev vi enige om at se den i løsspring. Ejer sætter så et spring op på ridebanen (og ridebanen har ca 140-150 cm højt hegn hele vejen rundt). Vi sender den rundt på et par spring, hvilket går fint, imens vi småsnakker lidt med ejer.
    Ejer fortæller at hun havde løssprunget sin store hest (altså ikke den pony vi kiggede på) for et par dage siden, og kræet havde så valgt at springe over hegnet til ridebanen og ud i friheden. Her er hendes slutkommentar at det kunne den pony vi kiggede på i hvert fald ikke finde på - så skulle det da være første gang.
    Under tre minutter senere svævede ponyen let og elegant henover det 140-150 cm høje ridebanehegn og ud i friheden - behøver jeg sige at vi lå flade af grin hele bundtet smiley

Jeg fik det hele på video - pony havde vældig god springteknik smiley

• #9   1. maj 2016 Har en fra da jeg kiggede på min ponze.

Vi ankommer 5 mennesker til stalden og møder sælger. Det går fint. Vi henter hesten. Får den striglet osv. Og da vi så skal ligge gjord på. Så er den for kort smiley
    Så ejer må ud på rideskolen hvor ponyen før havde stået og låne en gjord. Det krævede så 3 mennesker for at få den spændt.
    Fede pony!! smiley

Og så griner jeg selv lidt af mit valg af pony. Jeg skulle have mig en fantastisk begynderhest så jeg køber da en kasseret rideskolepony som ungerne ikke kan styre.. Ja det var da lige sagen! smiley
    Det gav os mange års kampe. Men idag næsten 7 år efter er hun jo alt for mig smiley
    Køb altid den første og den bedste. Det ender godt efter 7 år smiley

profilbillede
  • #10   1. maj 2016 sidste år skulle Harry have en ny hest og han hade en haflinger som han var glad ved så naturlig vi så den vej.
    En hest i nærheden af os var til salg en 4 års hoppe som ALLE kunne ride den var trafiksikker og kunne gå i skoven både alene og sammen med andre
    Jan men det var da lige os ikke?
    jeg ringede og snakkede med damen som hade hesten og hun bedyrede det var som hun hade skrevet i annoncen
    Den ville ikke ind fra fold uden en anden hest den kunne ikke stå bundet og rides hun sagde Harry var nybegynder ( manden lå i top 10 i den ikke pointgivende liste i distance) og red 4-5 gange om ugen ca 30-50 km
    Den kunne desværre ikke komme over i skoven da marker lige var sået til og på vejen kunne den heller ikke komme da den vaj var lukket fordi der var vejarbejde
    Men vi kunne da bruge den til avl og dyrskuer sagde damen
    Og fordi den var lige urolig var fordi de skulle have komfimation om Søndagen
    Jo jo
    Vi købte Junior nogle dage sener heldivis han er jo Vallak så der behøver vi ikke at avle

• #13   1. maj 2016 Jeg har aldrig været ude at kigge på heste eller sælge nogle.. Min hest passede jeg, hvorefter ejer ønskede at sælge hende.

6 mdr inden havde jeg sagt til min mor, at hvis jeg skulle have en hest, så skulle det ikke være en som Kiwa....
    ... da "ideen" kom på banen kunne jeg pludselig ikke se mig uden hende alligevel smiley

Jeg har altid sagt, at jeg aldrig ville have en brun hest, jeg ville have en der kunne sige fra, være "fræk" og helst vallak.
    Jeg købte mig en brun hoppe, der er en stille introvert hest, dygtig Christina smiley

• #15   1. maj 2016 Cecilie: Kentucky Højgård er da også dressur musse smiley

Min egen: stod på mit arbejde, dybt forelsket i hans smukke farve, så skulle jeg pluslig have hest (ponyen blev besværget af min højde) så self. skulle jeg prøve Sam, og han løb og han løb XD niks han var både for lille, for følsom og for uerfaren... hvem har jeg haft i 5 år? XD smukt lunse XD

• #16   1. maj 2016 Jeg har en fra mig som sælger.. Den er ikke direkte sjov, men alt som kunne gå galt gik nærmest galt.. smiley

Sigrun som jeg havde til salg, blev annonceret, som absolut børnesikker hest, som aldrig blev bange for noget, samt værende for totalt trafiksikker, osv, osv. Dertil havde jeg også udtalt at tølten ikke var særlig fremtræden.

Nå, men der kommer en mor og 2 døtre på hhv. 7 og 10 år og ser på hende. Vi går ud og henter hende på folden, men fordi den ene hest, silke, havde fået taget sit regndækken af, som køberne kom, blev førervallaken stik tosset på Silke og jagter hende rundt på folden virkelig voldsomt, mens købere og jeg står med Sigrun midt ude i det hele på folden. Flere gange forsøger Silke at søge tilflugt hos Sigrun, hvilket betød at to galopperende heste kom imod os flere gange. Men heldigvis viste Sigrun sig fra sin aller bedste side, og stod BUM stille, sammen med de her små piger, deres mor og jeg. Jeg var så pinlig berørt over de andres heste opførsel for jeg havde aldrig set nogen lignene.. Men deres mor var dybt imponeret over Sigrun, og at hun holdte hovedet koldt i sådan en situation. Sååeh det var jo meget godt.
    På staldgangen formåede Sigrun at træde moren over tæerne... ikke så heldigt, men det var hendes egen skyld..
    På banen viste jeg hende frem først, og som jeg traver op af en langside, springer hesten ind i midten ud af det blå, og er virkelig bange for langsiden efterfølgende. Aldrig. Sket. Før.
    Jeg var totalt målløs, og kunne jo ikke sige andet end det var første gang jeg havde oplevet det. Hvor lyste det ikke bare langt væk af løgn fra købers synspunkt?
    Men hun faldt til ro igen, og pigerne prøvede hende, og var totalt forelsket. Den store red hende endda i trav uden sadel.

De endte heldigvis med at købe hende, for moren kunne ikke glemme Sigruns reaktion på folden, og hendes rolige natur. Så alt endte godt alligevel, selvom jeg følte at alt gik galt.. smiley

• #17   1. maj 2016 Jeg var ikke særlig gammel, og ikke ret rutineret. Jeg var lige kommet af med min aller første pony som var en 14 årig 3er pony, som havde lært flere piger at ride. Jeg havde hende alligevel i nogen år, hvorefter jeg blev nødt til at sælge hende fordi jeg blev for stor.
    Vi kiggede på en anden 3er pony, lidt større. I annoncen stod der det var en fornuftig børnepony, trailer vant, stævne vant, trafiksikker og alt hvad man ellers kunne ønske sig.
    Den her ejer, som ellers lød ret overbevisende sagde hun lige ville trække ponyen en tur rundt om stalden, for lige at skridte den lidt. Vi blev stående.

2 minutter efter kommer ponyen løbende, med rytteren ovenpå, hun fik den dog stoppet igen efter noget tid. Hun forklarede den blev forskrækket.
    Da den var faldet til ro, var det min tur. Jeg red ikke engang en halv runde også hoppede den her lille 3er pony rundt som bare fanden. Stejlede, bukkede og løb.
    Pludselig kommer der en fra deres stald over i ridehuset og siger ''Nå, er der endelig nogen der har mod på at købe den forbandet rodeo tyr''
    Min mor kiggede noget på ham, og sagde så at vi vidst havde set nok og vi ville hjem og tænke over det, og samtidig kigge lidt videre.
    Hun hørte aldrig fra os, for det var ikke den børne pony vi troede vi skulle prøve... smiley
    Og det sjoveste, synes jeg... - Har så også plat humor. Den hed ibrahim.... smiley

• #18   1. maj 2016 Genialt emne! smiley

• #19   2. maj 2016 Da vi havde halvpart på Rexi kunne jeg se det kneb for min mand-Rexi dovnede og lod som han ikke fattede en skid.Jeg tænkte=op med motter her, kan ikke undervise med en hest jeg ikke ved hvordan den lystre. Rexi gik som en drøm-3 skridt så bøjede han smukt, blev blød og reagerede fint på schenklerne. ØH! snu gammel rideskolehest, der "hjælper" med undervisningen, Rexi reagere nu fint-hvis manden gør det korrekt!
    En anden; nogle hestehandler damer solgte mig en noget så god og rar "konehest"-jo mon ikke, den jordede rundt i cirkler i en ½ time før jeg fik den stoppet-8 år med angst, og fik senere at vide de næste havde en del problemer med krikken.

Kommentér på:
Sjove historier prøve hest

Annonce