Dårligt knæ, men ingen forklaring? {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg blev desværre sparket af min hest for 1 1/2 år siden, hvor jeg fik revet lårmusklen over og lavet i vrid i knæet.
Har haft lidt problemer med knæet siden, men ikke noget jeg ikke ku leve med. Men det er efterhånden blevet værre og værre, og mit knæ begyndte også at 'låse' lidt for mig, når jeg fx kører bil og vil træde på koblingen. Dog ikke mere end jeg selv kan låse det ud igen med det samme, men lidt ubehagelig følelse
I går fik jeg så lavet en kikkertoperation i knæet, da lægerne mente at der kunne være en skade på menisken.
Men alt var åbenbart helt fint inde i knæet, og de kunne ikke gøre noget. Så de kan ikke komme med en forklaring på hvorfor jeg har ondt og at knæet 'låser' lidt..
De anbefaler at jeg tager til en dygtig fysioterapeut, når jeg er kommet mig over operationen.
Så lige nu er jeg lidt øv over, at de ikke bare kunne fikse mit problem ved en operation, og at jeg skal igennem alle de smerter efter operationen uden grund..
Men det der er mest træls er, at jeg ikke aner hvorfor jeg har ondt i knæet?
Nogen der har prøvet noget i samme stil?
Tænker også om jeg måske ikke har fået trænet knæet rigtigt op efter jeg blev sparket?
Hvis nogen har gode råd, eller erfaringer lytter jeg gerne
jan 2007
Følger: 20 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 27
apr 2016
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 6 Svar: 28
Ja, det kan vel godt være noget man slet ikke tænker over. Men jeg stiger altid op med skammel, så tror ikke det er derfor
nov 2009
Følger: 118 Følgere: 216 Heste: 9 Emner: 100 Svar: 1.832
en karmarat døjer med smerter i knæene, og har fået det tjekket i flere år, og de ved heller intet
ooog så er der mig, mit knæ låser sig (låser op igen med det samme) og jeg kan meget randomt få smerter i knæene -.- mit kommer oftes af overbelastning eller kulde (gigt) så må jeg bare have et knæbind på og et par smertestillende, så går det tit væk
apr 2016
Men ifølge lægerne er der jo ikke noget galt..
Også lidt vildt med din veninde der er blevet opereret flere gange uden de kan finde en forklaring.
Knæ er åbenbart noget mystisk noget, som ikke er til at finde rundt i.
Men tror også jeg vil ud og have fat i et godt knæbind, og så må jeg jo leve med, at det er som det er.. Har ikke lyst til at gennemgå sådan en operation igen uden grund..
nov 2009
apr 2016
Hvilket knæbind bruger du? Har overvejet et fra back on track
nov 2009
jan 2015
Følger: 3 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 85 Svar: 2.122
Trænede og det hjalp da lidt, men smerterne og knælåsning fortsatte jævnt over et par år.
Og så købte jeg ny sadel - og vupti... Ingen gener fra knæet længere.
Har forsøgt et par gange at ride i den gamle kombisadel - og jeg går nullernallerondt i senerne på indersiden af knæet hver gang.
Så selvom det lyder tosset, så er jeg enig med Ansofie K længere oppe - sadlen kan rent faktisk generer voldsomt !
Og nu når vi er i den samme boldgade - jeg har haft store problemer med min store sene som løber på ydersiden af hofte. Smerter, hævet bursa set på Rgt, låsninger af hoften...... Og nu har jeg fået ny bil - nyt bilsæde - og vupti, generne er aftaget ekseptionelt over de sidste 6 måneder. Jeg kører så også rigtig meget i bil, ca 4000 km om måneden, så det er lang tid at sidde i et dårligt sæde åbenbart.
Mvh Charlotte
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
problemet kan stamme så mange steder fra, og behøver ikke nødvendigvis sidde i knæet men det bør en kompetent fys kunne finde ud af
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.701
Og lige nu kæmper jeg med en tommelfinger som ikke fungerer som den skal, på trods af hverken ledbånd, muskel eller nerver har taget skade
feb 2008
Følger: 1 Følgere: 5 Emner: 20 Svar: 2.875
apr 2016
Tror måske også en dårlig/forkert sadel kan påvirke mit knæ, hvis det i forvejen er svagt. Kan i hvert fald godt mærke forskel, hvis jeg har redet i en meget hård sadel. Og nogen gange kommer smerten også ved en forkert bevægelse eller hvis jeg har været i fitness.. Men underligt nok har jeg ikke ondt hver gang jeg er i fitness.. Så det er lidt svært at sige hvad smerten kommer af.. Og som i også siger, kan det komme af mange ting og måske noget man ikke lige havde regnet med.
Låsningerne kommer for det meste kun når jeg kører bil, så mine venner driller mig med at jeg skal købe en bil med automatgear i stedet for Men hvem ved måske ville det egentlig være en god idé.
Er spændt på hvad en fysioterapeut kan gøre, for tror og håber på, at han/hun kan hjælpe mig en hel del med mit problem. Har jo også nedsat muskelfunktion i venstre lår (også venstre knæ som er problemet), så tror rigtig træningen kan gøre underværker. Måske kommer jeg aldrig helt af med problemet, men kan måske komme frem til noget jeg kan lære at leve med
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
muligvis er din muskulatur om knæet ikke godt nok.
okt 2012
Følger: 63 Følgere: 44 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 168
apr 2016
Men synes nu stadig det er et forsøg værd med en dygtig fys, som nok også kan give mig nogen øvelser som styrker musklerne rundt om knæet..
dec 2012
Følger: 28 Følgere: 288 Heste: 5 Emner: 2 Svar: 2.723
Mit knæ låser i perioder og når jeg rider for jeg hurtigt ondt i det.
Dårligt knæ, men ingen forklaring?