{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
626 visninger | Oprettet:

Hvilken videregående uddannelse som 2 prioritet {{forumTopicSubject}}

Min studievejleder er desværre ikke så hjælpsom, så nu går jeg lidt alternative veje smiley
Jeg står og skal søge ind på videregående uddannelse nu her og ved, at jeg har tænkt mig at søge ind på pædagoguddannelsen.
Men jeg vil naturligvis også gerne have en 2 prioritet, og det er her at jeg har brug for hjælp, for jeg er fuldstændig blank!

Det må selvfølgelig gerne være noget som ligger sig op af pædagoguddannelsen - her er det dog vigtigt at tilføje at jeg ikke ønsker at arbejde med børn, men derimod unge/voksne.
Jeg har selv haft kig på psykologi, men snittet er urealistisk højt for mig.

Har i nogen bud på uddannelser som kan minde om pædagogen/psykologi, men som ikke kræver et alt for højt snit? Uddannelsen skal desuden være tilgængelig i Aalborg.
Jeg har naturligvis tænkt, at går det helt galt og jeg slet ikke kommer ind nogen steder, så er det muligt at gå SOSU-vejen. Men det vil jeg indtil videre gerne undgå smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvilken videregående uddannelse som 2 prioritet
  • #1   14. apr 2016 Hvis pædagogen er dit største ønske, hvorfor så en 2. prioritet? VEd det kan være svært at komme ind. Har en veninde der først kom ind efter et par år. Hun valgte at få noget relevant arbejde mens. Det kræver selvfølgelig at man er indstillet på at vente med at være færdiguddannet.

Selv havde jeg også kun fys på min "ønskeseddel" da jeg søgte ind. JEg kom heldigivis ind i første forsøg.

• #2   14. apr 2016 Det er der flere grunde til, men det synes jeg ikke er så relevant at sidde og pladre om her smiley
    Jeg vil bare rigtig gerne have en anden prioritet. Hvem ved, måske jeg bliver gjort opmærksom på en uddannelse som bare lyder vildt interessant! Nu kom jeg selv lige forbi socialrådgiver uddannelsen, som jeg faktisk ikke har overvejet før. Men den er da blevet tilføjet til listen og mulige uddannelser nu smiley
    Jeg vil rigtig gerne pædagogen, men jeg har ikke set mig blind på den, for der findes så mange muligheder i dag. Man skal bare lige vide hvad de forskellige hedder smiley

• #3   14. apr 2016 Ved ikke om det også er pædagoguddannelsen, men måske du kunne undersøge om der er en anden uddannelse hvor arbejdet primært er kriminelle unge, eller unge med adfærdsproblemer..?

Du kunne også tage fys? og lav en udbygning med ridefys, og den vej arbejde med unge handicappede..?

• #4   14. apr 2016 Sanne K: Jeg sidder også og kigger rundt for at se hvad der er. Synes bare det er svært, fordi mange af de lidt ''alternative'' uddannelser ofte har nogle kringlede navne som gør, at de ikke altid lige kommer frem ved en søgning smiley

Jeg er desværre ikke så interesseret i at skulle have med mennesker at gøre på den måde som fysioterapeuter har, og jeg vil heller ikke arbejde med heste. Ellers var det nu en god idé smiley

• #5   14. apr 2016 Jeg læser sociologi, det kan du jo kigge mere på og se om det er noget for dig..
    Ellers kunne du overveje socialrådgiver

• #6   14. apr 2016 Prinsessen: Tak, det ser faktisk spændende ud. Det vil jeg helt sikkert kigge nærmere på! smiley

• #7   14. apr 2016 Da jeg søgte fysstudiet, havde jeg "bare" forskellige byer på de forskellige prioriteter. Hvis du vil blive i Nordjylland kan du f.eks. søge Hjørring, da de også har pædagog uddannelse der.

• #8   14. apr 2016 Sanne: Ja, det ved jeg godt. Jeg har desværre bare nogen hensyn der skal tages for at jeg kan komme igennem min uddannelse, og derfor søger jeg kun i Aalborg smiley

• #9   14. apr 2016 Jeg kender nogle der bor i Aalborg/Nørresundby og studerer i Hjørring. De bruger lige så lang tid som mig på at komme på skole, selvom jeg går i Aalborg.

Men nu kender jeg ikke din situation, men det er mulighed.
    Ellers så tag noget relevant arbejde og søg kvote 2 nærste år smiley

• #10   14. apr 2016 Social rådgiver uddannelse giver utrolig mange job muligheder når du er færdig og ledigheden er meget lav. Jeg er selv uddannet socialrådgiver og elsker mit arbejde, det er et meget selvstændig arbejde, hvor du det meste at tiden selv tilrettelægger din hverdag.

• #11   14. apr 2016 Du kan evt. undersøge psykomotorisk terapeut. Det læner sig lidt op af både psykologi og pædagogik. Dog er der få jobs at få- så man skal være indstillet på at skabe sig et job.
    Men jeg kunne forestille mig, at vi i fremtiden vil komme til at se flere af disse på bl.a. ungdomsinstitutioner smiley

Kommentér på:
Hvilken videregående uddannelse som 2 prioritet

Annonce