{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller Hvor mange kg. Opstart?
  • #1   14. apr 2016 Bruger 15 sække til opstart af en boks på 3x4 meter.. Der er 15 kg i hver sæk

• #2   14. apr 2016 80 kg smiley

• #3   14. apr 2016 Jeg brugte sidst 3 sække a 20 eller 25 kg. Det blev en fin boks :).

• #4   14. apr 2016 Brugte også 15 sække af 15 kg til en boks på 3 x 4 meter

• #5   14. apr 2016 Jeg tæller ikke i antal sække, kg eller noget andet. Jeg sørger for at lave et tykt lag (gerne på 15-20 cm i højden), for det er vigtigt, at bunden ikke bliver for tynd. Så fungerer den allerbedst.
    Jeg synes i stedet, at du skulle bestille 1-2 paller hjem, i stedet for at købe x antal sække. Det er billigere og nemmere i længden. smiley

Hvis halmpillerne hedder noget med Easy (Easyway/Easystrø/etc.) så er det et rigtig godt materiale. Det holder længere men er til gengæld dyrt i indkøb. Det giver en mørk bund/boks.
    Træpiller/knuste træpiller er billigere i indkøb, holder knap så lang tid. Giver en lys bund/boks.
    Vi har brugt begge dele og for os var det billigst at bruge træpillerne.
    Vi har dog haft en opstalder som blandede træpiller og fine spåner (IKKE grove spåner). Boksen var rigtig fin tør og mere fjedrende end de to andre alternativer. Billigste løsning. Kræver dog oftere påfyldning og det tager lidt længere tid at muge ud i. Giver en lys bund/boks.
    Men det med boksbunde afhænger jo også af udmugerens præferencer og hestens renlighed. Hvis du er i tvivl, så prøv forskellige alternativer af, inden du køber en større mængde. Ved godt det blev et overfladisk svar, men hvis du vil prøve de forskellige emner, så køb 20 sække af hver slags. Så har du til en opstart og lidt forbrug/efterfyld. Så kan du jo se, hvad din hest i længden står bedst og billigst på.
    Held og lykke med det TT smiley
    Mvh.
    Ann

• #6   14. apr 2016 Jeg tænker at købe en palle halmpiller og starte op med ca 300kg på den str madrass jeg skal have smiley i gennemsnit koster det mig 500kr mnd hvis de sviner meget.. De jeg tænkte at købe hos sælger ikke paller mere smiley det ville koste mig 300kr pr. Måned ca. Så det bliver bestemt dyrere end hvad jeg regnede med smiley jeg muger klatter hver dag og er meget pertentlig smiley

Mvh TT

• #7   14. apr 2016 ca. 150kg til opstart giver en tyk lækker bund smiley
    Og så bruger jeg 100kg om måneden til opfyldning
    Det er en hoppe på 168cm med stort H (hestegal ofte)

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #8   14. apr 2016 Da vi stod på træpiller startede vi med ca 200 kg

Vi har startet 2 bokse op med halmpiller og brugte 8 poser af 15 kg der skulle først efterfyldes ved 4 uger og den var super fin, men de suger jo også dobbelt op i forhold til træpiller smiley

Så det skal du også tænke på i forhold til pris smiley

• #9   14. apr 2016 JM - så hvis jeg fylder op med 300kg 1 1/2 stor boks. Så behøver jeg ikke at efterfylde ugen efter med ca 3 sække? smiley

Mvh TT

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #10   14. apr 2016 Nej der vil gå lang tid du ville lave løsdrift ikke smiley

De vil jo ikke nødvendigvis smutte ind hver gang de skal på toilettet smiley så 300 kg er rigeligt, det suger 5-6 gange sin egen vægt smiley

• #11   14. apr 2016 10x 15 kg.

• #13   14. apr 2016 Ude i vores løsdrift har vi smidt 4x16kg på første gang, det holdt.. 3 måneder vil jeg skyde på, hvor vi mugede når der var noget :b. Så har vi fyldt lidt i (i den anden side af vores togvogn) i starten af marts, 3x16kg og de er næsten ikke trådt ud endnu ^^.

• #14   14. apr 2016 Aner ikke om I kan se str. Men frem til den gule streg på billedet skal der være strøelse. Den røde streg viser hvor elementerne skal gå. Så alt bagom den røde streg er boksen. smiley

Mvh TT

profilbillede
  • #15   15. apr 2016 Min boks er 4x4 og jeg starter med 10 sække og når de er nogenlunde trådt ud fylder jeg to poser ind om ugen i 3 ugers tid og når bunden så har sat sig fylder jeg ca en ind om ugen alt efter behov smiley så når den aldrig at blive våd og ulækker og han har samtidig ca 15-20 cm i hele boksen.

• #17   15. apr 2016 12-13 sække af 15 kg til en ca 3,5x,3,5 cm boks smiley

Kommentér på:
Træpiller Hvor mange kg. Opstart?

Annonce