{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træpiller - Hvor mange?
  • #1   16. dec 2011 der hvor vi står for vi 8 sække i måneden, men det kommer an på hvor meget hesten sviner smiley til indi bruger jeg nok ca 6-8 i måneden, og hun er lidt en gris smiley

• #2   16. dec 2011 Jeg brugte 7 sække af 25kg til at fylde min boks første gang smiley
    Og jeg bruger cirka 3 max sække om måneden.. Og han er et sviiiin ! smiley han står på fold fra 8- 17 og jeg er en perfektionist til at muge i træpiller :b

• #3   16. dec 2011 Min står på halmpiller, men flytter ham snart på træpiller når jeg flytter stald.
    I min nuværende boks lagde jeg 22 poser ind (boks på ca 16 m2), og har på halvanden måned kun brugt en ny pose. En pose a 16 kg koster ca 36-40 kr.
    Det er vigtigt at ligge en god bund fra starten. Derfor tager jeg lidt af mine halmpiller med til det nye sted så boksen bliver fin.
    Se evt mit fotoalbum med billeder.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #4   16. dec 2011 Hvis du starter boksen ordentligt op og der mener jeg der går rigtig mange poser til min . 250 kg. i 3 x 3 meter så har du en fin boks i lang tid når det så er tid igen at fylde ind så burde du kunne klare dig med ca. 20 kg per uge, pillerne koster ca. 2 kr. kg.

Mange gør den fejl at de spare i starten og det koster mange piller hver uge, man skal gøre det den anden vej rundt så kan boksen holde i flere år hvis den bliver passet hver dag.

• #5   16. dec 2011 hmm jeg bruger 4 sække i ugen - poserne vejer ca 20 kg. forstår ikke i kan stå på så lidt- sådan står alle hestene på rideskolen og ponyerne fåe mellem 2 og 3 i ugen.

• #6   16. dec 2011 Jeg synes at træpiller er meget dyre at stå på. Jeg brugte selv 834 kr. på at fylde min boks op. Og derefter 4-6 pakker om ugen.
    Vi gav 38 kr. pr træpillepose med 16 kg i.

• JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator

Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.930
    #7   16. dec 2011 Hvis man holder en pilleboks rigtig så findes der PT intet billigere alternativ.

Man skal ikke grave i en pillebund man skal fjerne prut jævne og intet andet, alt efter hvor mange timer jeres heste er ude vil en bokshest bruge flere piller end den der er ude hele dagen det samme ville gøre sig gældende for alt andet strøelse.

Bunden skal have lov at sætte sig og danne en lidt hård kerne der indkapsler tisset og leder det væk fra overfladen derfor ingen graven, den skal muges HVER dag og rives med en plastic rive, man river det løse hen over tissepletten.

At bunden bliver brunlig er ikke det samme som at den er våd det er farven fra tisset der farver men fordelen ved piller er at de tørre når hesten er ude og tager i en håndfuld op i hånden vil i mærke at den ikke er våd trods det lidt prutbrune udseende.

• #8   16. dec 2011 Forstår ikke at i kan bruge så meget smiley ! Har aldrig stået på noget så billigt og nemt ! Min hest er virkelig et svin i en boks ! Men det i bruger om ugen bruger jeg ikke engang om måneden smiley

• #9   16. dec 2011 Kan heller ikke forstå hvordan i kan bruge så meget. I må fjerne en masse eller have en hest der står meget højt nu smiley

• #10   16. dec 2011 Jeg fyldte boksen op med ca. 200 kg.

Derefter fylder jeg 16 kg. ind i boksen pr. uge. = 100 kr. om måneden i vedligehold.

• #11   16. dec 2011 Min står på gummimåtter så laget af træpiller hun står på er ikke mega tykt.
    Min sviner ikke ret meget og jeg bruger 2 sække i ugen på 24 kg hver, de koster 52 kr pr stk. smiley

• #12   16. dec 2011 Vi får en sæk om ugen ind. men tilkøber mindst en ekstra sæk om ugen tit to. For vil gerne have boksen er rimeligt tør.
    Og ja han er jo ikke nogle stor hest. Men syntes hurtigt boksen bliver våd smiley
    Men ja det er dejligt at muge, og hesten virker glad for at stå på det. Det lugter ikke.
    Og man kan styre hvad de spiser.

• #13   16. dec 2011 Hov forresten det er halm piller vi bruger ikke træpiller. sorry smiley

Kommentér på:
Træpiller - Hvor mange?

Annonce