{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
770 visninger | Oprettet:

Projekt: Jeres holdning til Tennessee Walker? {{forumTopicSubject}}

Hej alle hestemennesker smiley

Vi er igang med et skoleprojekt, og har valgt noget om hesteforædling, og vi har valgt to racer ud, hvor en af dem er Tennessee Walking Horse/Tennessee Walker, og vi vil gerne høre jeres mening om racens præsentation, og meget gerne om ulempe eller fordel, at man sætter de store sko på for at få dem til at gå pænt. (Vi har selv en holdning til, at det ikke er i orden med de sko)

Vi vil gerne høre jeres mening!

Hvis i vil se nogle videoer med racen og dens sko, så kan i sagtens søge på Youtube, der kommer en masse frem smiley

På forhånd tak for svar! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Projekt: Jeres holdning til Tennessee Walker?
  • #1   10. mar 2016 En smuk hest der vises frem på en grim måde, er min holdning. Trænings metoderne bryder jeg mig ikke om, absolut grotesk, meget af det. Synes hesten bliver fremvist værende meget overdrevet og mekanisk i gangen.

• #3   10. mar 2016 Jeg synes de heste der bruges er smukke (ved ikke om det er en bestemt race eller bare 'gangarten' de er kendt for?) men synes de minder om de smukke araberheste, som jeg er helt vild med.
    I forhold til deres gang, så er det jo ikke racens naturlige gangart (virker det ihvertfald ikke til når man ser videoer af racen uden den bestemte sko 'træning'), det er en indlært form for gang, hvor jeg ikke mener at metoderne er dyrevenlige. Tror med de voldsomme metoder der bruges, vil man jo kunne få enhver hesterace til at gå på den måde...
    En anden ting er at det da umuligt kan være sundt for hesten krop at gå på den måde? Tænker de meget hurtigt får både ben og ryg skavanker...
    Og så synes jeg absolut ikke gangen er pæn, men nok fordi jeg synes hesten ikke rigtig ligner en hest mere med den både den går/løber på og næsten sidder på rumpen imens. Minder mig faktisk mere om en hysterisk abe 0.o

• #4   10. mar 2016 Tennessee Walker er jo organiseret mishandling af heste

• #5   10. mar 2016 Lillepigen: Jo selve gangarterne er naturlige for hesten, men der bruges bare grimme metoder til at træne dem til at fremvise dem i ekstrem grad.. Lige som nogle bruger grimme metoder til at få dressur heste til at smide mere med benene fordi nogle synes det er flot..

• #6   10. mar 2016 Signe: Mener at den gangart der fremvises ikke er naturlig, da den som du selv nævner er i ekstrem grad, og derfor ikke naturlig for hesten. Når man ser på videoer af racen hvor de ikke er trænet på samme måde med vægtsko og bagpartsindspændinger, så er gangen ikke den trav vi kender herhjemme (ligesom tølt hos islændere også er anderledes), det er rigtigt nok, men gangen er stadig langtfra den som showhestene fremviser.
    Det var mere sådan jeg mente det, hvis du kan forstå min forklaring smiley

• #7   10. mar 2016
    Jeg tænker at i skal huske og have med, at det ikke er alle der propper de store sko på samt at hestene i forvejen har ekstra gangarter - men at skoene bare gøre dem mere ekstreme,

• #8   10. mar 2016 Denne race har 9 gangarter hvoraf den gangart I taler om man gør ekstrem i USA hedder bick lick (Man får hestens naturlige gangart til at være meget overdreven ved at putte vægtklodser, ulovlige kæder og kemikalier på deres ben). Dette er ikke den naturlige måde for hesten at gå på, og den ekstreme version er ikke fremavlet. Den er tillært gennem smerte. I Tyskland findes konkurrencer for denne race hvor de eneste midler der er tilladt, er pisk og sporer. Ingen klodser som i USA (eller andet, men disse andre midler er egentlig heller ikke lovlige i USA - det kan medføre diskvalificering fra konkurrence og at træneren ikke må deltage i konkurrence i en bestemt periode). I Tyskland og også i Danmark dyrker man de naturlige former for hestens gangarter, og det samme gjorde Elvis Presley. Så jeg er for denne smukke race samt er meget betaget af dens mange mulige gangarter, men jeg er MEGET imod brugen af midler der påfører hesten smerte, for at få den til at gå mere ekstremt.

• #9   10. mar 2016 *Big Lick - fandt lige en stavefejl smiley
    Rettelse: Denne type (Big Lick) er den ekstreme version af en af racens specielle gangarter

• #10   10. mar 2016 Har du prøvet at kontakte de private ejere der er herinde og spørge dem omkring deres valg af race

• #11   10. mar 2016 Bryder mig generelt ikke om måden nogen af dem bliver trænet på, men racen i sig selv er rigtig dejlig smiley

• #12   10. mar 2016 Jeg synes hesten er super flot! Har ikke noget forhold til træning, da jeg aldrig har hverken set eller hørt om det. Men en TWH er sådan en jeg gerne vil have på et tidspunkt. I farven silverdapple smiley

• #13   10. mar 2016 Synes simpelthen de er SÅ flotte! Bygningsmæssigt, farvemæssigt og sikkert også temperamentsmssigt. Det sidste har jeg ikke så meget styr på smiley
    Men de bliver ødelagt af folks behov for penge og berømthed. Penge er desværre noget mange efterhånden tænker på som det eneste, også i hesteverdenen. Og det går selvfølgelig ud over hestene, da det er mindre moralsk forkert end at lade det gå ud over folk, bare fordi hestene ikke har en faktisk stemme smiley Det er i hvertfald min teori..

Jeg kunne faktisk godt selv tænke mig en gangartsHEST (no offence islænderryttere) engang, og sådan én er jo idéel med alle dens talenter :')
    Fandt dette billede af en rigtig smuk Walking horse smiley Om der så er for meget fat i biddet er jo en anden historie. I det mindste ser den naturlig ud!
    http://www.cloud9walkers.com/Leo090612.jpg

• #14   11. mar 2016 Hej alle sammen smiley

Mange tak for jeres svar! Det hjalp os smiley

Kommentér på:
Projekt: Jeres holdning til Tennessee Walker?

Annonce