frustrationer omkring sin staldejer! {{forumTopicSubject}}
Dette er udelukkende et forum for at jeg kan få afløb for mine frustrationer omkring ham der ejer stalden hvor Santos står!
Sagen er den at vi ude ved os, ikke selv må have hø med til hestene, vi skal altså købe høet af ham... hvilket også ville være fint hvis bare høet var bare nogenlunde kvalitet, men de seneste gange har høet være dårligere og dårligere og han vil ikke høre på os (alle os opstalder) han mener ikke høet fejler noget som helst!
i går fik jeg så en opringning af en fra stalden, at Santos havde voldsom ændret adfærd, han pressede røven mod væggen og ville slet ikke snakke når de kom hen til boksen... han sagde intet og spiste heller ikke sin morgenmad op...
Da jeg kommer der ud, er jeg slet ikke i tvivl om der er tale om en form for kolik... men da jeg forlod Santos aften før kl 21 fejlede han INTET ! jeg gav ham derudover først hans hø ved en 20 tiden...
Santos er ikke den første der står med maveproblemer, og den eneste fælles nævner er høet...
Jeg konfronterede staldejer, der blev ret vred på mig, og sagde at han ikke kunne få kolik af "dårligt hø" og at høet da slet ikke fejlede noget som helst!
Han mente i stedet for at det skyldtes at han ikke havde fået hø om morgen før han havde fået morgenmad, og inden han så blev lukket ud...
Han ville på ingen måder forstå at hvis det havde været på grund af jord/sand, så ville jeg allerede om aften kunne se en ændring på ham, jeg tog ham trods alt ind allerede kl 16!
gamle mænd når de er bedst.... -.-"
Jeg har nu sat eftersøgningen ind for at finde et andet sted til ham, og skal mødes med en mand sidst på ugen, starten af weekenden og høre om der er mulighed for at jeg kan leje hans stald med 2 bokse, og så rykker jeg ham! så kan jeg SELV finde både halm og hø, og få lige den kvalitet jeg vil!
Men nej hvor bliver man sur... og værst af alt... han havde godt set han så lidt syg ud da han kom i stalden og havde derfor selv besluttet at han ikke skulle ud... jeg for først noget af vide da der kommer en anden ud i stalden for at ordne sine heste ved en 10 tiden....
og det var så hende der ringede til mig... for han havde jo tydeligvis ikke gjort det
Santos er i bedring, en gå tur på 6 km gjorde underværker!
lille bassemand
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
sep 2011
Følger: 71 Følgere: 51 Heste: 11 Emner: 166 Svar: 668
Det er desværre ikke første gang, han ikke selv kontakter os... der er en del problemer i stalden, og han vil ikke selv deltage i det og få styr på tingene, han mener vi skal klare alt selv, selvom det måske er noget som han har ansvaret for, det kan være høet fx. han mener vi selv skal stå for det, men han ønsker ikke at kalde til staldmøde så man for en ærlig chance for at gøre noget...
Så der er vist kun en vej tilbage, finde et andet sted at have sin hest
dec 2007
Følger: 41 Følgere: 37 Heste: 12 Emner: 40 Svar: 651
sep 2011
Han er bare en ældre herrer der mega konfliktsky og som mener at fnider er noget pjat og at vi bare skal tage os sammen
jun 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 116 Svar: 1.420
Mit bedste råd må være, at er du utilfreds, så fin et andet sted.
mar 2007
Følger: 87 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 27 Svar: 754
men på den anden side var det aldrig sket. for jeg ville have flyttet min hest anden gang han ikke viste interesse for at høet var ringe. .
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.509
Jeg håber du finder er andet sted til din hest
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.256
Jeg havde omgående flyttet min hest, hvilket jeg også kan se at du forsøger på, det er DYBT uansvarligt at drive en stald på den måde!
sep 2011
Jeg håber da det kan lade sig gøre at leje den stald jeg har spurt til, det kunne være så meget rare at få ham væk, og hvor jeg selv kan styre tingene og kan kigge til ham både morgen og aften selv, så jeg er sikker på der bliver opdaget og gjort noget ved ændret adfærd
jun 2006
Følger: 143 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.896
Og så er vi jo ved og være på den årstid hvor man nok skulle begynde og se sig om efter wrappet hø i stedet, når i nu skal ud og købe. Det ville jeg gøre.
Har selv haft en hest med luftvejsproblemer, det var meget besværligt og ta hensyn til hele tiden, så vil anbefale i får gjort noget inden en eller flere af hestene står med det for livstid.
maj 2007
Følger: 77 Følgere: 78 Heste: 5 Emner: 1 Svar: 1.479
Jeg står heldigvis et sted, der altid er opmærksomme på hestene, og passer på dem som deres egne
jun 2005
Følger: 188 Følgere: 239 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
jeg ønsker mig dog en opstalder eller to, for det er lidt ensomt at være alene herhjemme dog vil jeg lave det sådan at de selv står for det meste af det de skal bruge, for det er jo forskelligt hvad både ejer og hest har det bedst med af ting
frustrationer omkring sin staldejer!