{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.156 visninger | Oprettet:

Hjælp til navlepiercing. {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg har fået lavet navlepiercing for et næste et år siden, den er slet ikke helet endnu hvad kan grund være til det?

Her til aften renset jeg den men der jeg skulle sætte piercing i igen begyndt det at bløde rigtigt meget, jeg blev rigtig bange det er nemlige aldrig ske før. Noget der har oplevet dette?

Har overvejet at pille den ud og lade den gru(staves) sammen igen også få lavet den fra ny.

Nogen ide til hvad jeg kan gør?

Tak på forhånd smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til navlepiercing.
  • #1   3. feb 2016 Hvis den efter et år, stadig ikke er helet, ville jeg nok fjerne den og ikke få lavet en ny.

• #2   3. feb 2016 Du kan prøve at skifte til et andet materiale. Nogen af de billige piercere bruger en stav i et forkert materiale. Skift til ren guld. Det reagerer kroppen ofte bedre på, gå til lægen og få en antibiotika kur, til at stoppe en evt infektion, og så lad være med at tage den i og ud før den har dannet ny hud. Rens den i klorhexidin eller saltvand lavet på kold KOGT vand og 2 tsk salt til en kvart liter vand. Man kan godt rense såret rundt om en piercing uden at tage den ud.

Hvis der ikke er bedring inden få 14 dage så tag den ud. Så er det din krop der fortæller dig at du ikke skal have en piercing der.

• #3   3. feb 2016 Gå til din piercer smiley

• #6   3. feb 2016 Jeg har arbejdet ved en piercer og vil anbefale dig at skifte til en plastic og så smøre den med panthenol salve ( kan købes på apoteket) eller rense den med salt vand. Du koger noget vand i en gryde og putter salt i. Når det er kølet af hæler du noget op i et glas og sætter over din navle det vil trække betændelsen ud hvis der er noget.

Men ihvertfald skift til plastic inden du overvejer at ta den ud. Det vil evt give problemer hvis du så vil ha lavet en ny pga arvæv smiley

• #7   3. feb 2016 Hvis den allerede er betændt er det da lige netop klorhexidin der skal til. Så meget kan jeg da huske fra da jeg arbejde hos en piercer. Og guld er det reneste og ædleste materiale. Det er det der har mindst sansynlighed for at gå i kontakt med andre stoffer. Deraf også din hud. Allergi og dertilhørende betændelsestilstand opstår jo fordi kroppen optager og reagerer på de stoffer der er i materialet.

Men ja, jeg glemte at nævne at når alt betændelse er væk, så ryger klorhexidinen ind i skabet, og du begynder at bruge saltvand.

• #8   3. feb 2016 Man må max bruge klorhexidin i én uge derefter er saltvand eller panthenol det bedste. smiley

• #9   3. feb 2016 Som de andre siger; klorhexidin når der er tydeligt betændelse, saltvand når der ikke er. Og jeg plejer altså bare, at komme godt med salt i, næsten til at vandet er fuldstændig mættet. Derudover ville jeg smøre med tatoveringssalve, der findes forskellige salver, blandet andet panthenol salve, som tidligere nævnt, som kan købes på apoteket, ellers ville jeg gå til en piercer/tatovør og spørge efter deres salve. En tatoveringssalve går nemlig ind og hjælper med at hele op smiley

• #10   3. feb 2016 Man kan også bruge bephanten salve. Det er nogenlunde det samme som panthenol, blot med mere b vit, som er godt for huden.

Kommentér på:
Hjælp til navlepiercing.

Annonce